Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Heerlijk stukje gereden op de hawk gt, de rest staat op stalling. Blijft een leuk ding en na een tijdje stilstaan rijd ie na een half uurtje weer helemaal soepel.
 
heeft iemand hier nog kleppendeksels van een Transalp 600/650 liggen voor een zacht prijsje?? heb er wat nodig voor het Hawk injectie project
 
Voor zover ik heb kunnen achterhalen is de spanningsregelaar van mijn Hawk aan het overlijden.
Nu kan ik vervangen of OEM versies vinden van 13 tot 230 euro.

Lijkt me wel duidelijk dat de 13 euro exemplaren een niet zo goede investering zullen zijn, maar heeft er misschien iemand ervaring met after market spanningsregelaars?
Wat kan ik het beste doen

Ik heb de spanningsregelaar van mijn NTV vervangen door een modern Mosfet type, van een CBR1000RR. Als je een beetje handig bent met electronica is dit misschien ook een mooie optie.
Zie ook:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/26116635#26116635

Voordelen: goedkoop (tweedehands 35 euro ofzoiets), en efficienter.
 
@ Savagepielk:Mooi fietsje man :} ..ben al heel lang met die ideeen bezig maar voorlopig ff niet uitvoeren 8-)
@Pretpiloot heb nog NTV blok liggen die ze kan missen(heel motorblok mag ook) neem aan dat ze hetzelfde zijn..ik hoor het wel.
 
Is die zwarte de oude motor van mijn broer? :)

Dit is de oude van je broer:
paars.jpeg
 
Kijk, dat is nog eens een happy nieuwjaar!!
Jullie ook allemaal zo'n lekker jaar gewenst.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het wphb goed begrijp moet ik, om nieuwe olie in mijn voorvork te doen, het stuur loshalen en het kapje weghalen. Dan de bout losschroeven om de veer uit de vork te halen.
En dan gewoon de olie aftappen en bijvullen.
Welke olie gebruiken jullie daarvoor 10W, 15W of 20W voorvorkolie?

En als de rubbers/keerringen niet lek zijn hoef ik ze toch ook niet te vervangen?

Rijdt er hier iemand met hyperpro of vergelijkbaars? Is het de moeite/kosten?
 
Laatst bewerkt:
iemand nog op zoek naar een hayes manual voor de ntv600 650 revere en deauville? ben de boekenkast aan het opruimen en kwam deze tegen. incl haynes technisch woordenboek engels-nederlands :).
 
Als ik het wphb goed begrijp moet ik, om nieuwe olie in mijn voorvork te doen, het stuur loshalen en het kapje weghalen. Dan de bout losschroeven om de veer uit de vork te halen.
En dan gewoon de olie aftappen en bijvullen.
Welke olie gebruiken jullie daarvoor 10W, 15W of 20W voorvorkolie?

En als de rubbers/keerringen niet lek zijn hoef ik ze toch ook niet te vervangen?

Rijdt er hier iemand met hyperpro of vergelijkbaars? Is het de moeite/kosten?

Setje progressieve veren erin is een verbetering die het geld meer dan waard is.
Zelf heb ik ook nog een setje emulators erin zitten maar eigenlijk is dat alleen leuk voor het circuit. Meerwaarde voor op straat is niet zo heel groot vind ik zelf.
 
Welke olie gebruiken jullie daarvoor 10W, 15W of 20W voorvorkolie?
Rijdt er hier iemand met hyperpro of vergelijkbaars? Is het de moeite/kosten?

Progressieve veren is toch wel aan te raden... Castrol 10W (dwz niet synthetisch!) of Motorex 5W... zijn qua viscositeit gelijkwaardig en niet te stug (ondanks de verschillende W-waarde)
 
Laatst bewerkt:
vorkolie kan je niet aftappen, vork moet je uit de triples halen om ze leeg te gieten. voordat je de bovenste klemmen loshaalt eerst de topper een kwartslag loshalen. appeltje eitje!
 
Weet je het zeker? Meestal als je de vooras demonteerde kun je onderin de vork een imbus verwijderen om de olie af te tappen
 
Laatst bewerkt:
ik haal de vorkpoot ook niet uit elkaar als ik alleen olie hoef te verwisselen.
Wel haal ik de bovenkant open en de binnenveer er uit. Je kunt hem dan om zijn kop houden en de resterende olie er uit pompen. Dan laat ik hem een kwartiertje staan. Desnoods een beetje diesel er in om na te spoelen als de olie erg vervuild is.
Maar dat is eigenlijk alleen het geval als je een serieus lekkende keerring hebt en dan gaat hij toch al helemaal uit elkaar.
 
die imbus onderin houd de demperstang op z'n plek, da's geen aftapbout. Vorkpoot eruit, op z'n kop en dan een paar keer pompen zorgt ervoor dat je de meeste olie (en drek) er wel uit krijgt. Vork hoeft niet uit elkaar voor een oliewissel nee :) Misschien wel een goed idee om even de stofkappen eraf te halen om de staat van de keerringen te bekijken, zonde als je het twee keer moet doen.
 
@vtekla: Ik raad je aan de vorken uit de kroonplaat te halen om alle olie fatsoenlijk uit de vork te krijgen... die inbus (bout zoals jij zegt) laten zitten, tenzij je de keerring gaat vervangen. Die "bout" is voor de zuiger/demperstang (zie reacties hierboven). De veer komt ook uit de tube als die zuiger nog vastzit.

Ipv. emulators kun je ook denken aan het vervangen van de veren door veren uit
de CBR600f2 of CBR600f3. Je voorvering wordt zodoende (rebound en preload) instelbaar.
Zie: Honda NT650 Hawk GT F3 fork tube upgrade
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle wijze raad. Dus voorwiel eruit. Vorkpoten eruit.
Kan ik de eventuele prut er ook met remreiniger schoonmaken/eruitspoelen ipv diesel?
De keerring lekt niet maar zit er al wel 24 jaar in (met de olie,lekerrr) dus zal ik die maar zowieso vervangen?

@defiduc. Jij houdt hem op z'n kop dus jij haalt ook de vorkpoten eruit toch?

Het wphb heeft het over 477 cc. Is dit voor beide poten samen en heb ik dus aan 500 ml olie genoeg of heb ik 2 x 500 m nodig?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle wijze raad. Dus voorwiel eruit. Vorkpoten eruit.
Kan ik de eventuele prut er ook met remreiniger schoonmaken/eruitspoelen ipv diesel?
De keerring lekt niet maar zit er al wel 24 jaar in (met de olie,lekerrr) dus zal ik die maar zowieso vervangen?

@defiduc. Jij houdt hem op z'n kop dus jij haalt ook de vorkpoten eruit toch?

Het wphb heeft het over 477 cc. Is dit voor beide poten samen en heb ik dus aan 500 ml olie genoeg of heb ik 2 x 500 m nodig?

Ja. Als je de keerringen wilt vervangen zul je de poten helemaal uit elkaar moeten halen. Ik haal de poten er altijd uit als ik ze service. Ik heb een oude kroonplaat van een Revere waar ik ze in klem in de bankschroef.
Volgens mij heeft het WPHB het over een poot.
 
Heeft iemand hier nog een of alle van de volgende: achterkuip, linker zijkap, duogreep
In deze kleur:
paars.jpeg


De duogreep mag ook zwart zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan