Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ik ga de mijne het voorjaar wegdoen als mijn vriendin aan haar nieuwe motor gewent is. Eerst nog een paar keer op de vertrouwde hawk opstappen . 1500km geleden grote beurt gehad, dynokit, arrow demper, k&n luchtfilter, stalen remkabel en bovenal een splinternieuwe Hagon schokbreker plus Wilbers voorvering. Ca. €1000 aan alleen onderdelen geweest.
 
Ga je volgens mij geen spijt van krijgen, succes met de zoektocht!
Dankje! :)
Ik ga de mijne het voorjaar wegdoen als mijn vriendin aan haar nieuwe motor gewent is. Eerst nog een paar keer op de vertrouwde hawk opstappen . 1500km geleden grote beurt gehad, dynokit, arrow demper, k&n luchtfilter, stalen remkabel en bovenal een splinternieuwe Hagon schokbreker plus Wilbers voorvering. Ca. €1000 aan alleen onderdelen geweest.
Klinkt goed, weet alleen niet hoe lang ik kan wachten. Als het weer beter word (maart / begin april) zou ik toch wel graag weer een motor in bezit willen hebben. :9
 
Dankje! :)Klinkt goed, weet alleen niet hoe lang ik kan wachten. Als het weer beter word (maart / begin april) zou ik toch wel graag weer een motor in bezit willen hebben. :9

Rond die tijd gaan we hem ook wel verkopen. Ik vergat nog de nieuwe set goede sportbanden BT16pro en BT023 dacht ik, dus niet de orginele toerband maat die je met een rotonde al op het randje rijd. Zojuist nog een rondje gereden en het blijft leuk, zelfs na 110motoren ervaring. Hij loopt echt fantastisch al zeg ik het zelf, komt in zijn 2 nog met het voorwiel van de grond bij het juiste schakelmoment. :]

https://www.youtube.com/watch?v=BOdT86YLDzk
 
Rond die tijd gaan we hem ook wel verkopen. Ik vergat nog de nieuwe set goede sportbanden BT16pro en BT023 dacht ik, dus niet de orginele toerband maat die je met een rotonde al op het randje rijd. Zojuist nog een rondje gereden en het blijft leuk, zelfs na 110motoren ervaring. Hij loopt echt fantastisch al zeg ik het zelf, komt in zijn 2 nog met het voorwiel van de grond bij het juiste schakelmoment. :]

https://www.youtube.com/watch?v=BOdT86YLDzk
Ik houd iig aanbevolen, heb je ook al een prijs in gedachten? :)
 
Zijn er hier Hawkers die weleens (of nog steeds misschien) op een CB-1 hebben gereden?

Ja! Ik heb er een paar gehad. Rijd weer heel anders. Leuk stuurfietsje maar komt pas echt vooruit als je hem in de toeren jaagt. Je moet er van houden...ik ben toch meer een 1 tot max 3 cilinder man
...hoewel ik nog wel een 4 cilinder suzuki heb staan.
 
Jawel... Hawk is leuker naar mijn en ik denk vrijwel iedereens mening, op cb1 rijders zelf na dan. Je moet je eigen motor het leukst vinden natuurlijk 😄 En dan geef ik ze ook weer geen ongelijk want ook een cb1 is best leuk, maar in de eerste toerenhelft gewoon niks aan. De V2 is stationair rollend al genieten.
 
Ja! Ik heb er een paar gehad. Rijd weer heel anders. Leuk stuurfietsje maar komt pas echt vooruit als je hem in de toeren jaagt. Je moet er van houden...ik ben toch meer een 1 tot max 3 cilinder man
...hoewel ik nog wel een 4 cilinder suzuki heb staan.

Zeiden we in koor ;) maar je vergeet de 2xV2 cilinder.
 
Laatst bewerkt:
Ja! Ik heb er een paar gehad. Rijd weer heel anders. Leuk stuurfietsje maar komt pas echt vooruit als je hem in de toeren jaagt. Je moet er van houden...ik ben toch meer een 1 tot max 3 cilinder man
...hoewel ik nog wel een 4 cilinder suzuki heb staan.

Cool!
Overweeg al sinds een poos om een proefritje te doen. Had er een bezichtigd maar die wilde niet starten (en ook niet lopen met startkabels) :/ _O-

Ik vermoed dat de CB-1 wel wat vergeeflijker/smoother is dan de Hawk (net zoals de meeste 4 cilinders) want Hawks zijn niet het soepelst onder 3k rpm.
 
Cool!
Overweeg al sinds een poos om een proefritje te doen. Had er een bezichtigd maar die wilde niet starten (en ook niet lopen met startkabels) :/ _O-

Ik vermoed dat de CB-1 wel wat vergeeflijker/smoother is dan de Hawk (net zoals de meeste 4 cilinders) want Hawks zijn niet het soepelst onder 3k rpm.

Heeft mijn Hawk anders geen last van, maar die kan ook wat vrijer ademen met het luchtfiler, uitlaat en afstelling. De 650 V2 is relatief gezien megasterk met bij al bij 2000tpm bijna al het koppel paraat en ook in hogere toeren geen drastische daling van het vermogen. Een CB-1 valt haast dood onder de 3k rpm, op zich ook relatief soepel alleen zonder enige punch, pas bij 7000 wordt het grappig.

Het aller flexibelste ultrasmoothy motorblok heb ik onder mijn Magna hangen trouwens. :]
https://youtu.be/W2mW8-w_nR8
 
Heeft mijn Hawk anders geen last van, maar die kan ook wat vrijer ademen met het luchtfiler, uitlaat en afstelling. De 650 V2 is relatief gezien megasterk met bij al bij 2000tpm bijna al het koppel paraat en ook in hogere toeren geen drastische daling van het vermogen. Een CB-1 valt haast dood onder de 3k rpm, op zich ook relatief soepel alleen zonder enige punch, pas bij 7000 wordt het grappig.

Het aller flexibelste ultrasmoothy motorblok heb ik onder mijn Magna hangen trouwens. :]
https://youtu.be/W2mW8-w_nR8

Je mag het blijven proberen hoor, maar je krijgt mij toch niet op zo'n hok als een magna. 😲
Wel fijn dat jij er plezier aan hebt natuurlijk!
 
De Hawk en NTV halen hun souplesse uit de koppelkromme.
Vanaf +/- 2500 rpm tot 8000 rpm net de tafelberg, Bijna max koppel.
 
Je mag het blijven proberen hoor, maar je krijgt mij toch niet op zo'n hok als een magna. 😲
Wel fijn dat jij er plezier aan hebt natuurlijk!

Zeker fijn, ik lach me er kapot op. Wellicht jij niet maar vrijwel iedereen die deze Magna tegenkomt legt het af, ook de 'superdupersport nerds haha wie rijd er nou zo'n hok gasten'.

Maar beschouw dan enkel even het motorblok, honda V4 is gewoon erg mooi. Yamaha's CP2 CP3 blokken zijn ook een feest trouwens.
 
ik vind de VFR-blokken fijner lopen als de VF blokken (ontstekingsvolgorde)
Mijn NC30 was ook een 360 graden krukas, maar de 180 graden krukas klinkt en voelt fijner.

360 graden:

180 graden :9~
 
Laatst bewerkt:
Ik vind ze net zo fijn lopen, de VFR is ook geweldig een jaar op een rc36 gereden met veel plezier. Toch is de Magna vf750c van die laatste generatie smoother en nog flexibeler. Mooi gemaakt die naked VFR! Al ben ik nooit weg van die fantasieloze mt03 koplamp die ze overal op plakken.
 
In verband met een ombouwproject mag ik de volgende onderdelen aanbieden:

Een subframe met kont en uitlaatsysteem (Ducati 748 termignoni dempers met bochten)
full

full

full


Daarnaast ook de complete voorkant:
Voorwiel van een VFR800 (120 breed 16inch). Met enkele schijf.
Instelbare vorkpoten
spatbord
streetfighter koplamp.

full

full

full

full


De spullen zitten nog op de motor, maar kunnen er op korte termijn af worden gehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan