Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kom hier toevallig even langs.....Ik heb alleen deze bldz (8) gelezen, dus ik weet niet wat allemaal uit elkaar is geweest of vervangen is. Benzine en vonken zijn er, dan blijft compressie over. Ik neem aan dat er compressie is.
Het blijft dan moeilijk om op afstand iets te roepen, remreiniger of WD 40 inspuiten lijkt een gemakkelijke test. Ook die puntjes vervangen en afstellen, nieuwe bougies etc, dingen die je toch al wil vervangen. Het kan zo eenvoudig zijn als oude waterhoudende brandstof, dus ook voor verse benzine zorgen.
Wat ik zelf wel eens heb gedaan is onderdelen gaan wisselen met een vergelijkbare motor, om het probleem boven water te krijgen.
Voor diegenen die mij (nog) kennen, het zijspan dit voorjaar geruild met een mooie blauwe R1200RT en deze een maand geleden ingeruild op een 2016 Triumph Bonneville T120, mijn eerste nieuwe motor ooit....
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe brandstof, olie, bougies, filters en accu. Motor heeft compressie, krijgt brandstof en vonkt. En tóch verdomd hij het.
 
Nieuwe brandstof, olie, bougies, filters en accu. Motor heeft compressie, krijgt brandstof en vonkt. En tóch verdomd hij het.
liefde.....
timing van de vonk is belangrijk!!! haha maar dat wist je al maar als alles er is kan daar nog het probleem zitten.
natuurlijk ook mengsel maar klappen moet hij sowieso geven als timing goed staat.
 
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Binnenkort maar eens proberen. Ik heb remmenreiniger en WD40 staan, dus dat moet lukken.
 
En ja hoor, als je Dep een paar schoppen geeft lukt het ineens wel. Nieuw pakkinkje, even helpen met remmenreiniger en de R45 loopt als een zonnetje. Hij pakt lekker gas en loopt ook nog mooi rustig stationair.
Helaas blijft hij pissen. De vlotter gaat niet soepel door een gammele naald of krom asje. Er moet nog even diep in de buidel getast worden voordat er gereden kan worden.
IJzervreter, draai van de week even Deputy zijn arm op de rug en dwing hem even naar binnen bij een oude BMW boer. Dan kan er volgende week gereden worden.
 
En ja hoor, als je Dep een paar schoppen geeft lukt het ineens wel. Nieuw pakkinkje, even helpen met remmenreiniger en de R45 loopt als een zonnetje. Hij pakt lekker gas en loopt ook nog mooi rustig stationair.
Helaas blijft hij pissen. De vlotter gaat niet soepel door een gammele naald of krom asje. Er moet nog even diep in de buidel getast worden voordat er gereden kan worden.
IJzervreter, draai van de week even Deputy zijn arm op de rug en dwing hem even naar binnen bij een oude BMW boer. Dan kan er volgende week gereden worden.

Haha,...zal ik doen. Mooi dat hij weer loopt. Zal de vorige eigenaresse ook leuk vinden om te horen.
 
Die heeft het bewijs al per Whatsapp gekregen. Vond ze leuk.
Ging echt lekker vlot. Carburateur er even af, en zoals hierboven omschreven een klein probleempje met de vlotter. Ik denk dat het in het asje zit, de vlotter scharniert niet helemaal vrij er omheen. Even een paar straaltjes remmenreiniger in beide inlaten, en al heel snel besloot hij "te ontwaken" zoals Halflive dat zo mooi zei. Die man heeft de ziel van een dichter, ongelogen.

Bedankt voor je hulp Halflive. Boekjes allemaal goed over gekomen?
 
Ja de boekjes zijn goed over gekomen, ik ben al druk aan het bladeren. Ongelofelijk hoeveel advertenties er vroeger in de blaadjes stonden. En hoe weinig kennis er eigenlijk was. Het internet heeft toch wel mooie dingen gebracht.
Dank, ik vermaak me wel even :}
 
En het mooiste van die advertenties zijn de toenmalige prijzen....
 
Ik twijfel nog steeds aan het verende pinnetje van de vlotternaald. Voor mijn gevoel gaat hij dieper in het naaldje en veert hij minder als origineel. Maar dat kan je natuurlijk prima vergelijken met de rechter vlotternaald.
 
Ik twijfel nog steeds aan het verende pinnetje van de vlotternaald. Voor mijn gevoel gaat hij dieper in het naaldje en veert hij minder als origineel. Maar dat kan je natuurlijk prima vergelijken met de rechter vlotternaald.
Ik weet niet of de Deputy dit gaat snappen, jij denk namelijk heel wat vlotter dan hij.
 
Polijst het asje eens mooi op met heel fijn staalwol.


Nee, het pennetje is helemaal glad, maar ik denk dat het wat verbogen is, de vlotter ondervindt weerstand. Zal binnenkort de naalden eens omruilen, zien of het probleem van plaats verwisselt. Zo een naald kost 15 euro, zonde om uit te geven als het niet nodig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan