Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bougies eruit en even in zijn vijf aan het achterwiel draaien. Dat moet te doen zijn, zelfs voor mij. Ga ik morgen even doen.
 
Of als je nu eens de koppen en de potten er van af pakt? Dan kan je meteen aan de drijfstangen voelen of er iets van speling is..
 
Yeah Baby!!!!


Hij is los!


Sammie, dat zou natuurlijk kunnen, maar zoals ik al zei, het ontbreekt mij aan de technische kennis en gereedschap om zo een klus te doen. Om nog maar te zwijgen van een nette sleutelruimte en heftafel.
 
Yeah Baby!!!!


Hij is los!


Sammie, dat zou natuurlijk kunnen, maar zoals ik al zei, het ontbreekt mij aan de technische kennis en gereedschap om zo een klus te doen. Om nog maar te zwijgen van een nette sleutelruimte en heftafel.

Hes't al een WPH?
 
Dank je, Jaap. Daar ga ik zeker eens rond neuzen. Al si het maar voor de lol.

Sammie, ik heb een WPH.
 
Zo, even 5 liter vers sap erin gedaan. Benzinekraan opem en......de eerste liter zeek alweer langs de carburateur. Even een slangklemmetje halen. Hielp ook niet, slangetje is gewoon poreus. Binnenkort maar even alle slangetjes vernieuwen. Tja, wat doe je dan? De accu erin zetten natuurlijk! Even aansluiten, en nu weet ik drie dingen.

1. De startmotor draait soepel en snel rond.
2. Alle elektrische shizzle doet het.
3. Beide bougies vonken.

Eerst even een paar dagen met de oude Yamaha tweetaktjes naar de Harz met Gijs Vijs, en dan die benzineslangen vervangen. Ben zo benieuwd of het ding aanslaat.
 
Eerst even een paar dagen met de oude Yamaha tweetaktjes naar de Harz met Gijs Vijs, en dan die benzineslangen vervangen. Ben zo benieuwd of het ding aanslaat.


Kom ik ook regelmatig. Mocht je in de buurt van Sankt Andreasberg komen. Pizzeria "La Capri" en restaurant "Fischer" zijn daar de adressen om lekker uitgebreid te nassen. Waldgaststätte Rinderstall ligt iets buiten het dorp, en is perfect voor een korte stop.
Het rijden even zat? Ga dan vanaf Drei Annen-Höhne eens met de stoomtrein naar de top van de Brocken. Maar dan alleen als het perfect weer is, het kan daar nogal eens mistig zijn.


Viel spass im Harz!
 
Laatst bewerkt:
Zo, even 5 liter vers sap erin gedaan. Benzinekraan opem en......de eerste liter zeek alweer langs de carburateur. Even een slangklemmetje halen. Hielp ook niet, slangetje is gewoon poreus. Binnenkort maar even alle slangetjes vernieuwen. Tja, wat doe je dan? De accu erin zetten natuurlijk! Even aansluiten, en nu weet ik drie dingen.

1. De startmotor draait soepel en snel rond.
2. Alle elektrische shizzle doet het.
3. Beide bougies vonken.

Eerst even een paar dagen met de oude Yamaha tweetaktjes naar de Harz met Gijs Vijs, en dan die benzineslangen vervangen. Ben zo benieuwd of het ding aanslaat.
En dan start je hem niet? Karakter, ik zou het niet kunnen.
 
Zo, even 5 liter vers sap erin gedaan. Benzinekraan opem en......de eerste liter zeek alweer langs de carburateur. Even een slangklemmetje halen. Hielp ook niet, slangetje is gewoon poreus. Binnenkort maar even alle slangetjes vernieuwen. Tja, wat doe je dan? De accu erin zetten natuurlijk! Even aansluiten, en nu weet ik drie dingen.

1. De startmotor draait soepel en snel rond.
2. Alle elektrische shizzle doet het.
3. Beide bougies vonken.

Eerst even een paar dagen met de oude Yamaha tweetaktjes naar de Harz met Gijs Vijs, en dan die benzineslangen vervangen. Ben zo benieuwd of het ding aanslaat.
En weer verder met de bmw
 
En dan start je hem niet? Karakter, ik zou het niet kunnen.


Nee, gaat even niet, de benzine zeikt eruit. Zal een dezer dagen even langs Brezan of zo moeten voor een halve meter slang en dan alles vervangen. Mogelijk heb ik daar komende week tijd voor, anders moet hij even wachten tot de vakantie.
 
Kom ik ook regelmatig. Mocht je in de buurt van Sankt Andreasberg komen. Pizzeria "La Capri" en restaurant "Fischer" zijn daar de adressen om lekker uitgebreid te nassen. Waldgaststätte Rinderstall ligt iets buiten het dorp, en is perfect voor een korte stop.
Het rijden even zat? Ga dan vanaf Drei Annen-Höhne eens met de stoomtrein naar de top van de Brocken. Maar dan alleen als het perfect weer is, het kan daar nogal eens mistig zijn.


Viel spass im Harz!

Gijs Vijs is een groot liefhebber van "stoom". Zelfs Willem Bever jan daar niet aan tippen. Persoonlijk vond ik de tocht van Drei Annen naar de Brocken iets te prijzig, maar we hebben wel een ritje gemaakt van Hasseröde naar Drei Annen.

Gijs Vijs in "Wat??? Alweer een R5?"
 
Nee, gaat even niet, de benzine zeikt eruit. Zal een dezer dagen even langs Brezan of zo moeten voor een halve meter slang en dan alles vervangen. Mogelijk heb ik daar komende week tijd voor, anders moet hij even wachten tot de vakantie.
Dat maakt toch niet uit? Als de vlotterkamers maar vol zitten, dan de kranen weer dicht.
 
Heb ik ook aan gedacht, maar voor de vlotterkamers volzitten, ligt er een kwart liter benzine op het tuinpad. Word je ook niet vrolijk van. Gewoon even netjes doen dus.
 
Benzineslangen vervangen. Was wel nodig ook. Maar uit de linker carburateur zeikt nog steeds benzine. Pakking is zo te zien niet helemaal fris meer, die moet dus vervangen worden. Toch maar even geprobeerd en......er zit leven in!

Maar daarmee is alles gezegd. Hij draait niet meer dan 1100 toeren met het gas volopen, en dan nog alleen op de linker cilinder. Rechts is er niemand thuis. Vrees dat toch de carburateurs hun werk niet doen.
 
Man, lees even terug, ik heb hem gestart.





hij doet het alleen niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan