Daar gaan we weer....... Dijken dicht!

Op de dijkjes soms 98% en daar zijn de automobilisten ook de moordenaars of toebrengers van letsel.

Kom nou toch, op bv. de Lekdijk rijden ze elkaar de dijk af omdat ze de racelijnen rijden. :P
 
Typisch voorbeeld weer van een goed ontwikkeld land. Mensen hebben te weinig problemen om zich druk over te maken dus klagen klagen regels regels verbieden verbieden. En ondertussen heeft niemand er baat bij op lange termijn.

Wat mij betreft kan heel Nederland een cursus tolerantie gebruiken. Gaan we een keer samenleven ipv egoïstisch elkaar tegen werken.
 
Allé het tolerantie argument is daar.

Nog niet opgevallen dat vele motards die in populaire moto gebieden wonen, ook vinden dat er soms te veel lawaai is ?

Toen ik nog in Leuven woonde = bangelijk dat er af en toe eens een luide moto voorbijkwam.
Hier in Vielsalm zijn het er +200 belachelijk luidde per dag, elke zomerdag, en dan is de fun ervan rap weg.
Mij stoort het nu ook niet zo heel hard dat het me op de heupen werkt.
Wat me wel op de heupen werkt is dat er bepaalde banen verboden worden voor alle motards, en ik de bewoners hun argumenten meer dan aannemelijk vind.
 
De meerderheid van ons is al zo ver gedegenereerd door eindeloos herhaalde vooroordelen, dat we liever netjes worden aangereden door een automobilist die een "noodzakelijke manoeuvre" uitvoert, dan dat we een motorrijder (of iemand op een racefiets!) een pleziertje gunnen. Regelmatig zie ik op secundaire weggetjes wandelende gezinnen hun kinderen in paniek aan de kant trekken als ik (op de motor of racefiets) met een grote boog om ze heen rij, terwijl nietsontziende automobilisten die rakelings langs ze rijden niet eens worden opgemerkt.
 
Allé het tolerantie argument is daar.

Nog niet opgevallen dat vele motards die in populaire moto gebieden wonen, ook vinden dat er soms te veel lawaai is ?

Toen ik nog in Leuven woonde = bangelijk dat er af en toe eens een luide moto voorbijkwam.
Hier in Vielsalm zijn het er +200 belachelijk luidde per dag, elke zomerdag, en dan is de fun ervan rap weg.
Mij stoort het nu ook niet zo heel hard dat het me op de heupen werkt.
Wat me wel op de heupen werkt is dat er bepaalde banen verboden worden voor alle motards, en ik de bewoners hun argumenten meer dan aannemelijk vind.

Ach ja, bij jou zijn het dan op een dag 200 motards die te luid zijn, maar dat is elke keer 5 seconden dus 200 * 5 = 1000 seconden is dus rond de 17 minuten op een dag. Valt best nog mee vind ik. Op een mooie dag, als ik na acht uur hard werken in de tuin ga zitten, hoor ik overal snerpende electro apparaten om me heen, electrische heggescharen, grasmaaiers, hogedruk reinigers etc...en als dat ophoudt hoor ik ook nog overal schreeuwende kinderen of de achterbuurman die me met zijn housmuziek de piemel uithangt. Vind ik veel storender.
Waar in Belgie zijn dan banen afgesloten voor motorrijders vraag ik me af??? Ben veelvuldig in de Ardennen met mijn KTM met open uitlaten maar ben er nog geen tegen gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Daar gaan we weer, de herriemakers blijven hun foute gedrag goed praten. Ga er vanuit dat het gewoon niet toegestaan is en je daardoor geen gelijk krijgt. :P

Voorlopig zorgen de herriemakers ervoor dat dijken worden afgesloten. :r
 
Ach ja, bij jou zijn het dan op een dag 200 motards die te luid zijn, maar dat is elke keer 5 seconden dus 200 * 5 = 1000 seconden is dus rond de 17 minuten op een dag. Valt best nog mee vind ik. Op een mooie dag, als ik na acht uur hard werken in de tuin ga zitten, hoor ik overal snerpende electro apparaten om me heen, electrische heggescharen, grasmaaiers, hogedruk reinigers etc...en als dat ophoudt hoor ik ook nog overal schreeuwende kinderen of de achterbuurman die me met zijn housmuziek de piemel uithangt. Vind ik veel storender.
Waar in Belgie zijn dan banen afgesloten voor motorrijders vraag ik me af??? Ben veelvuldig in de Ardennen met mijn KTM met open uitlaten maar ben er nog geen tegen gekomen.

5 seconden ?
Als je legaal door het centrum van Vielsalm wilt, dat is 2km, doe je er 3 minuten over.
De echt luide moto's hoor ik al ver voor het centrum, en hoor ik nadien ook nog.

In de Belgische Ardennen is er nog niets afgesloten (buiten off road), in Luxemburg ook nog niet, maar de Eifel wel.

Ga maar eens een uurtje in Bourscheid (Luxemburg) zitten op een warme drukke zondag in de zomer. Dat is daar non-stop motorlawaai, veel erger dan aan Spa Francorchamps met een open uitlaat dag.

Spelende kinderen, mensen die in de tuin werken, jongeren met muziek etc .. hoor je hier ook hoor.
Wel die hoor je tot er een te luide moto passeert ... want dan overheerst dat geluid met grote marge.
Niet als ze door het centrum rijden, maar als ze vanuit Trois Ponts nog zitten gas te geven op +10000rpm.

Verdraagzaamheid komt van twee kanten.
Ik hou van motorlawaai, maar vind het echt egoïstisch dat dat mini genot moet overheersen op de rust van anderen.
Normalieter doe je nog eens oordoppen in (en hoor je er zelf nog amper iets van)

Een een motard met gezond verstand wilt ook niet prijsgeven hoe snel hij gaat, laat staan dat hij de indruk wilt wekken dat em sneller rijdt dan in werkelijkheid (en dat doet een luide chap), dat lijkt misschien stoer, maar is gewoon dom vs de wetgevende macht.

Vooral aan de Moesel valt dat op, bv aan Piesport waar we bovenaan vaak stoppen. Daar hoor je motoren brullen alsof ze tegen 200 rijden, maar gaan ze traag genoeg om door een scooter voorbij gestoken te worden.

Paar maand terug hier aan het fritkot een fritje gaan halen en de flikken stonden toen al binnen in het frituur (ik achteraan in de rij), we hoorden toen een echt te luide moto aankomen vanuit Goronne (dorp naast Vielsalm), en dat duurde bijna 5 minuten eer die aan het fritkot was. De flikken hebben eerst nog hun bestelling doorgegeven, zijn dan op't gemak naar de combi gestapt, deden hun fluo vestje aan, en hebben nog een minuut in't midden van de baan gewacht om de moto in kwestie tegen te houden. Een boete voor geluidsoverlast, en de volledige controle van de moto + papieren + kledij. Alle andere motoren die niet veel lawaai maakten, lieten ze gewoon door.
't was alvast de eerste keer dat ik ze een controle zag doen, terwijl ze hun fritje aan't opeten waren :X
En die locals aan het fritkot ... die lagen plat van't lachen en stonden te juichen toen de motard in kwestie op de parking werd geleid.
 
Laatst bewerkt:
Daar gaan we weer, de herriemakers blijven hun foute gedrag goed praten. Ga er vanuit dat het gewoon niet toegestaan is en je daardoor geen gelijk krijgt. :P

Voorlopig zorgen de herriemakers ervoor dat dijken worden afgesloten. :r

Daar kom ik toch nooit, veel te vol en veel te veel razzias door de politie...ga wel in de Ardennen, daar rijdt de politie op een varken :+
Alleen vandaag weg blijven, vandaag flitsmarathon in Belgie, alhoewel in de Ardennen amper denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Daar kom ik toch nooit, veel te vol en veel te veel razzias door de politie...ga wel in de Ardennen, daar rijdt de politie op een varken :+
Alleen vandaag weg blijven, vandaag flitsmarathon in Belgie, alhoewel in de Ardennen amper denk ik.

Buiten de bebouwde kom niet veel controle, al ben ik er ook al geflitst (aan een militaire kazerne).
Maar in de bebouwde kom toch vrij vaak snelheids controle hoor, en bijna steeds in incognito wagens. Dit gebeurt ook trouwens vaak aan populaire gevaarlijke stukken, zoals het circuit naast het circuit van Francorchamps. (op de parkings of op't einde staan ze ook vaak).
En ik heb ook al 6x een controle gehad (op de 4 jaar dat ik hier woon) dat ze echt elke moto tegenhielden, voor papieren en controle moto. En voor de douane let je best ook op, die mogen ook snelheidsovertredingen bekeuren ;)

En die flitslocatie verklikkers ... die werken hier amper, wegens te weinig scouters.
 
Laatst bewerkt:
Niks vertrutting, sommige maken het echt te bont, en die moeten ze keihard aanpakken. Zo lang ze die excessen er niet tussenuit halen is er geen goed voorbeeld voor de meelopers. Als de meelopers weten dat het niet meer kan dan doen die het vanzelf ook niet meer. Als je rijd met een sportdemper prima maar haal die db-killer er gewoon niet uit, dat scheelt dus aanzienlijk in ergernis voor omwonenden en dan zullen ze niet klagen. :P

Eens, maar dan moet ook het verbod verdwijnen.

De overheid komt wel vaker met een verbod, maar men vergeet dan vaak wel dat dit dan ook weer gehandhaafd dient te worden, en dat kost dan weer politiecapaciteit etc.

Geen verbod voor motorrijders op dijkjes, maar gewoon de wet handhaven die er nu al is. Als je met grote regelmaat controleert op decibels en snelheid dan zal het snel afgelopen zijn met de herriemakers en snelheidsduivels, en de normale motorrijders zullen nergens last van hebben.

Dus geen extra verbod, gewoon het huidige aanhouden, maar dan wel handhaven.
 
Laatst bewerkt:
Eens, maar dan moet ook het verbod verdwijnen.

De overheid komt wel vaker met een verbod, maar men vergeet dan vaak wel dat dit dan ook weer gehandhaafd dient te worden, en dat kost dan weer politiecapaciteit etc.

Geen verbod voor motorrijders op dijkjes, maar gewoon de wet handhaven die er nu al is. Als je met grote regelmaat controleert op decibels en snelheid dan zal het snel afgelopen zijn met de herriemakers en snelheidsduivels, en de normale motorrijders zullen nergens last van hebben.

Dus geen extra verbod, gewoon het huidige aanhouden, maar dan wel handhaven.

:Y :t Was de ANWB niet een balletje aan het opgooien over betere handhaving op de wegen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:Y :t Was de ANWB niet een balletje aan het opgooien over betere handhaving op de wegen ?
Exact, pakkans is nihil dus wordt er vaker de wet overtreden.
En daardoor verhoogt de irritatie erover en dus wordt er meer geklaagd.
Zelfregulering werkt alleen als je over door het hele land de maximale snelheid afschaft. Dan blijven er na elk weekend steeds minder van die knie-ridders over :+
 
Buiten de bebouwde kom niet veel controle, al ben ik er ook al geflitst (aan een militaire kazerne).
Maar in de bebouwde kom toch vrij vaak snelheids controle hoor, en bijna steeds in incognito wagens. Dit gebeurt ook trouwens vaak aan populaire gevaarlijke stukken, zoals het circuit naast het circuit van Francorchamps. (op de parkings of op't einde staan ze ook vaak).
En ik heb ook al 6x een controle gehad (op de 4 jaar dat ik hier woon) dat ze echt elke moto tegenhielden, voor papieren en controle moto. En voor de douane let je best ook op, die mogen ook snelheidsovertredingen bekeuren ;)

En die flitslocatie verklikkers ... die werken hier amper, wegens te weinig scouters.

Binnen de bebouwde kom houd ik me dan ook altijd netjes aan de snelheid, elk dorp heeft aan zijn invalswegen zo'n digitaal snelheidsbord en ook de zones met scholen zijn supergoed gemarkeerd. Veel beter dan in NL. Het circuit naast het circuit? Bedoel je dan naasteau rouge omhoog? Want dat is pas een super geil stuk om te rijden, nog nooit iemand gezien. Waar ze in Belgie beter op zouden kunnen controleren is alcohol misbruik. Hoe vaak ik in Hamoir in de kroeg aan het water al locals met een flink stuk in de kraag in de auto heb zien stappen, ongelooflijk.
 
Binnen de bebouwde kom houd ik me dan ook altijd netjes aan de snelheid, elk dorp heeft aan zijn invalswegen zo'n digitaal snelheidsbord en ook de zones met scholen zijn supergoed gemarkeerd. Veel beter dan in NL. Het circuit naast het circuit? Bedoel je dan naasteau rouge omhoog? Want dat is pas een super geil stuk om te rijden, nog nooit iemand gezien. Waar ze in Belgie beter op zouden kunnen controleren is alcohol misbruik. Hoe vaak ik in Hamoir in de kroeg aan het water al locals met een flink stuk in de kraag in de auto heb zien stappen, ongelooflijk.

circuit naast circuit = Google Maps
Op het meest Zuidelijke stuk staan ze ook, en als ze daar staan heb je het vlaggen voor je ze ziet.
Je komt met gemak tegen 160 uit die laatste bocht.

Best is eerst even af te gaan op't gemak en nadien op en neer (zo doe ik het toch steeds). Zeker voor de parkings, want als er iets te doen is, liggen er vaak steentjes, of komen er auto's uit die je amper kan zien aankomen.

Alcolisme is hier inderdaad een groot probleem :( Zowel bij de jeugd als de ouderen. Geluk dat hiet hier kleine communes zijn en ze meestal in het lokale café blijven.
Heb hier btw de politie hier ook al een paar keer hun zatte collega's zien ophalen (die nog een tourke met de combi dacht te maken, maar zelfs te zat waren om erin te geraken).
 
circuit naast circuit = https://www.google.be/maps/dir/50.4495929,5.9590616/50.4300581,5.9794247/@50.4404253,5.9472734,14.25z?hl=en
Op het meest Zuidelijke stuk staan ze ook, en als ze daar staan heb je het vlaggen voor je ze ziet.
Je komt met gemak tegen 160 uit die laatste bocht.

Best is eerst even af te gaan op't gemak en nadien op en neer (zo doe ik het toch steeds). Zeker voor de parkings, want als er iets te doen is, liggen er vaak steentjes, of komen er auto's uit die je amper kan zien aankomen.

Alcolisme is hier inderdaad een groot probleem :( Zowel bij de jeugd als de ouderen. Geluk dat hiet hier kleine communes zijn en ze meestal in het lokale café blijven.
Heb hier btw de politie hier ook al een paar keer hun zatte collega's zien ophalen (die nog een tourke met de combi dacht te maken, maar zelfs te zat waren om erin te geraken).

Ja, dat stuk is supervet om met de KTM te knallen,hebben gelukkig dubbele vangrail aangebracht. :}
 
circuit naast circuit = Google Maps
Op het meest Zuidelijke stuk staan ze ook, en als ze daar staan heb je het vlaggen voor je ze ziet.
Je komt met gemak tegen 160 uit die laatste bocht.

Best is eerst even af te gaan op't gemak en nadien op en neer (zo doe ik het toch steeds). Zeker voor de parkings, want als er iets te doen is, liggen er vaak steentjes, of komen er auto's uit die je amper kan zien aankomen.

Alcolisme is hier inderdaad een groot probleem :( Zowel bij de jeugd als de ouderen. Geluk dat hiet hier kleine communes zijn en ze meestal in het lokale café blijven.
Heb hier btw de politie hier ook al een paar keer hun zatte collega's zien ophalen (die nog een tourke met de combi dacht te maken, maar zelfs te zat waren om erin te geraken).

Je bedoelt bij Rivage richting de kartbaan, ja, dat stuk kun je ook knallen als een dolle en amper huizen daar...
 
Je bedoelt bij Rivage richting de kartbaan, ja, dat stuk kun je ook knallen als een dolle en amper huizen daar...

Aan de chicane van Masta staan ze ook vaak. (Masta was vroeger de gevaarlijkste circuitbocht ter wereld - oud Franco circuit).
ofwel op de parking van het fritkot, ofwel de parking aan de andere kant.

Aan de baan van Burnenville (het stuk juist verder dan het circuit) staan ze ook soms aan de baan. Je mag daar maar 70, maar velen rijden daar gewoon vol op't gaas.

De toegangswegen naar Sankt Vith daar flitsen ze ook vaak. In het Oostkanton (Sankt Vith tot Eupen) is flisten nogal een populaire activiteit onder de flikken. Die lange rechte baan tussen Eupen en de Baraque Michel bv ... daar staan ze soms in de gracht (die zie je niet voor je geflitst bent), zelfs op regendagen en mistdagen met amper 20m zicht. Daar is het wel geoorloofd, lange rechte baan waar ferm op wordt doorgegaast + een paar parkings met weinig zicht = gevaarlijke situatie.
 
Laatst bewerkt:
Eens, maar dan moet ook het verbod verdwijnen.

De overheid komt wel vaker met een verbod, maar men vergeet dan vaak wel dat dit dan ook weer gehandhaafd dient te worden, en dat kost dan weer politiecapaciteit etc.

Geen verbod voor motorrijders op dijkjes, maar gewoon de wet handhaven die er nu al is. Als je met grote regelmaat controleert op decibels en snelheid dan zal het snel afgelopen zijn met de herriemakers en snelheidsduivels, en de normale motorrijders zullen nergens last van hebben.

Dus geen extra verbod, gewoon het huidige aanhouden, maar dan wel handhaven.


Idd, laten ze nu gewoon eens een keer gaan handhaven. Dan is dat gezeur over lawaaipijpen tenminste ook eens een keer afgelopen.
 
Laatst bewerkt:
Bord negeren en risico nemen, maar dan niet gaan huilen als blauwe pet je in je kraag vat.
 
Deze discussie...

giphy.gif
 
Ben ondertussen begonnen aan een bezwaarschrift en heb ook de KNMV gecontacteerd om te vragen of ze ondersteuning willen bieden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan