Triumph Street Triple topic deel 24

Persoonlijk ben ik niet zo fan van boren... zeker niet als je hem eens wilt verkopen.

Zijn er geen anderen beugels welke je kan monteren met deze tassen?
 
Persoonlijk ben ik niet zo fan van boren... zeker niet als je hem eens wilt verkopen.

Zijn er geen anderen beugels welke je kan monteren met deze tassen?


Bedankt voor de reacties! Het enige alternatief wat ik gevonden had was inderdaad de sw-motech, alleen is het probleem met die dat er een band over het passagiers stuk loopt en daar moet mijn vriendin zitten.. :+

Ik heb gisteren gekeken maar voor de zadeltas die ik aangaf (waar je moet boren) gaat het alleen om boren in de plaat onder de staart, in het subframe zitten de plekken al aangegeven.

U7blDmp.jpg


dq9JxS7.jpg


QNpgaAK.jpg


3ExY9rb.jpg


er488xf.jpg


sVsdb5I.jpg


RuEOWmf.jpg
 
Die onderplaat kost bij World Of Tirumph €54

Dus wil je hem ooit verkopen zijn dat de kosten niet om hem in originele staat terug te brengen.
 
Bedankt voor de reacties! Het enige alternatief wat ik gevonden had was inderdaad de sw-motech, alleen is het probleem met die dat er een band over het passagiers stuk loopt en daar moet mijn vriendin zitten.. :+

Ik heb gisteren gekeken maar voor de zadeltas die ik aangaf (waar je moet boren) gaat het alleen om boren in de plaat onder de staart, in het subframe zitten de plekken al aangegeven.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

laat je dat toch onder het zadel door lopen??
 
Die onderplaat kost bij World Of Tirumph €54

Dus wil je hem ooit verkopen zijn dat de kosten niet om hem in originele staat terug te brengen.

Dit was inderdaad ook mijn gedachte. En ik ben in ieder geval een hele tijd niet van plan om deze motor weg te doen hoor! :+
 
Iemand toevalling set DB killers (al dan niet met clips) teveel voor de arrow uitlaten voor een street van 2011?

33881866063_7a578191cc.jpg
 
Laatst bewerkt:
En bijkomende vraag, zijn er mensen met andere koplampen? Van 2 naar 1 of totaal ander model? Ik ga de voetsteunen en wat van de extra plastiek nog verwijderen om gewicht te besparen. Koplamp kan ook lichter zonder twijfel.

34529876502_d27747ba0b.jpg
 
Bedankt voor de reacties! Het enige alternatief wat ik gevonden had was inderdaad de sw-motech, alleen is het probleem met die dat er een band over het passagiers stuk loopt en daar moet mijn vriendin zitten.. :+

Ik heb gisteren gekeken maar voor de zadeltas die ik aangaf (waar je moet boren) gaat het alleen om boren in de plaat onder de staart, in het subframe zitten de plekken al aangegeven.
Op het eerste gezicht lijkt me het geen gek systeem. Voor dat geld kan ik het niet maken.
Als je al zadeltassen hebt is het helemaal een koopje.
Wat betreft die gaten zou ik me niet druk om maken. Een 2e hands kapje kost nog geen 25 Euro op Ebay, maar ik denk dat als je die gaten met een paar dopjes of zwarte ringen met inbusboutjes afdicht dat het niet eens opvalt.
Sw-motech heeft natuurlijk een veel mooier systeem maar het prijsverschil is er ook naar.
 
En bijkomende vraag, zijn er mensen met andere koplampen? Van 2 naar 1 of totaal ander model? Ik ga de voetsteunen en wat van de extra plastiek nog verwijderen om gewicht te besparen. Koplamp kan ook lichter zonder twijfel.

[afbeelding]
Hoeveel gewicht denk je hiermee te besparen? Is dat nodig?
Zelf rij ik met een 1 meter lang Abus kettingslot onder het zadel en merk hier niets van.
Ik weet niet hoe zwaar je bent, maar veel mensen kunnen beter eerst hun eigen gewicht reduceren :P

333c1t0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nodig is het niet maar het helpt zeker. Hoeveel het helpt is afhankelijk van wat ik in de plaats hang. Ik weet dat de rechter koplamp zonder de achterste buitenschaal al 503gram weegt (oftewel een halve kilo) en dat is dan het glas, de spanring, rubber schoen, H4 lamp + fitting en de reflectie.

Ik weeg zelf 75kg en gezien m'n lichaamsbouw kan ik daar niet op een gezonde manier nog meer van af doen. Maar wel een goede suggestie. Schijfremmen weglaten kan ik ook niet op een gezonde manier. Vervangen door lichtere kan misschien wel maar is zeker niet goedkoop.

Slot heb ik niet onder het zadel zitten maar dat verwijderen moet inderdaad ook helpen ja. Dat alleen merk je misschien niet meteen maar alles bijeen kun je goedkoop (lees gratis) wel wat gewicht besparen hoor.

Ik heb bijvoorbeeld ook nog het flyscreen net vervangen door het plastic achterkantje van de teller unit. Dat was -628gram voor flyscreen en bevestiging en +98gram voor het ander achterkantje. Dus een winst van 530 gram.

Bellypan, radiator covers en duo voetsteunen moeten er ook nog af. Die moet ik nog wegen. Vooral die voetsteunen lijken me zwaar.

En bijkomende vraag, zijn er mensen met andere koplampen? Van 2 naar 1 of totaal ander model? Ik ga de voetsteunen en wat van de extra plastiek nog verwijderen om gewicht te besparen. Koplamp kan ook lichter zonder twijfel.

[afbeelding]
Hoeveel gewicht denk je hiermee te besparen? Is dat nodig?
Zelf rij ik met een 1 meter lang Abus kettingslot onder het zadel en merk hier niets van.
Ik weet niet hoe zwaar je bent, maar veel mensen kunnen beter eerst hun eigen gewicht reduceren :P

333c1t0.jpg
 
Ik ben er net achter gekomen dat er voor mijn street passagiers hendels zijn gemaakt, die ik overigens ook erg goed kan gebruiken voor mijn vriendin, waar dan gelijk een onderplaat met de bijbehorende gaten bij zit!

orig_A9758174_white.jpg


Heeft iemand toevallig zo'n set nog liggen die het niet gebruikt? Bij goedhart zijn ze namelijk 195eu en bij bollenstreek ook nog 130.

Ik hoor het graag!

Ik ben overigens benieuwd of het zou lukken om de kofferset en de passagiershandvatten tegelijkertijd op de motor te hebben.. Maar ook al kan dat niet, de gaten zitten er in ieder geval dan al dus dan zou ik niet hoeven boren.
 
De koffersteunen komen dan een stuk lager te zitten maar uitgaande van volgende foto lijkt me het geen probleem. Misschien dat de afstandsbussen van de kofferdragers te dik zijn en dat je daarvoor bij de lokale ijzerboer wat moet halen.

3811.jpg
 
De koffersteunen komen dan een stuk lager te zitten maar uitgaande van volgende foto lijkt me het geen probleem. Misschien dat de afstandsbussen van de kofferdragers te dik zijn en dat je daarvoor bij de lokale ijzerboer wat moet halen.

[afbeelding]

Klopt ja ik denk inderdaad dat ik dan wel langere bouten nodig heb ook. Maar is denk ik wel het proberen waard! De onderplaat met voorgemaakt gaten is ook los verkrijgbaar voor 37eu, ik vind namelijk de prijs voor de passagiersgrepen wel echt extreem duur.. of ligt dit aan mij?
 
Allemaal uit alu vervaardigd, R&D t.o.v. afname = prijs.

Goedkoop is het misschien niet, maar je partner zich veilig vast kunnen houden op de motor is ook wat toch :+
 
voorlopig totaal

-?g vervangen van de standaard uitlaten door arrows (wel nog set, die enkele race versie is nog lichter)
-628g flyscreen + 98g vervangend kapje teller
-830g voor bellypan & bevestiging & wat vuil
-2x 410g voor de spiegels (+ gewicht van de triumph bar ends waarmee vervangen)
-1100g nummerplaathouder (+ gewicht van tail tidy)
-2x 750g voor de duo voetsteunen
 
Laatst bewerkt:
Gewicht strippen is hier in België uit den boze.
Deze week nog een keertje geflitst met de loodzware Tiger. Dus met de lichtere Street met nog minder gewicht was de boete nog aanzienlijk hoger :)
Ook niet goed voor de economie. Stond net op het punt de nieuwe Street RS (zwart) er bij te nemen (na een testritje tijdens het onderhoud van de Street 2015, had ik nooit mogen doen natuurlijk) maar zal dat maar wijselijk laten.
Zal eerder een Bobber worden om op het gemakske wat rond te cruisen :( . Met de Street lukt dat echt niet zonder constant naar de blauwe flikkerlichtjes te kijken. :(
 
Laatst bewerkt:
Gewicht strippen is hier in België uit den boze.
Deze week nog een keertje geflitst met de loodzware Tiger. Dus met de lichtere Street met nog minder gewicht was de boete nog aanzienlijk hoger :)
Ook niet goed voor de economie. Stond net op het punt de nieuwe Street RS (zwart) er bij te nemen (na een testritje tijdens het onderhoud van de Street 2015, had ik nooit mogen doen natuurlijk) maar zal dat maar wijselijk laten.
Zal eerder een Bobber worden om op het gemakske wat rond te cruisen :( . Met de Street lukt dat echt niet zonder constant naar de blauwe flikkerlichtjes te kijken. :(

Die blauwe lichtjes kun je zelf instellen. Bij mij komen ze pas boven 10k rpm.
 
Ik heb er geen last van,integendeel, heb ze speciaal ingesteld op 4000 rpm om me wakker te schudden als de boete boven de 53€ dreigt te komen. Aan 6€/km loopt dat bij de Street anders al vlug een eind op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan