Triumph Street Triple topic deel 24

Hi Motorforum leden, ik heb een street triple van 2013. Graag zou ik de pinkers achteraan aanpassen naar een ledjes. Moet ik hiervoor iets speciaal doen of is dit gewoon plug and play?
 
Ik vermoed dat de alternator van mijn Street 2008 de geest heeft gegeven.
Batterij tijdje terug opgeladen en startte steeds mooi.
Gisteren langere rit huiswaarts. Pauze onderweg en klik. Niks meer. Batterij plat.
Powerbank/jumpstart eraan en start quasi direct.
Laatste kruispunt voor thuis, pief en gedaan. 25 meter gehobbeld...

Ik zal maar eens een multimeter aanschaffen?
En een afspraak maken bij de garage.
 
Hi Motorforum leden, ik heb een street triple van 2013. Graag zou ik de pinkers achteraan aanpassen naar een ledjes. Moet ik hiervoor iets speciaal doen of is dit gewoon plug and play?

Je moet het knipperlicht relais vervangen vermoed ik.
 
Van het weekend de striple uitgelaten in de Ardennen met volle bepakking! 12kg (40L) in de zijtassen achterop en een tanktas van 18L voorop en de vriendin nog achterop. Reed erg stabiel en soepel dus de test is geslaagd. :)

Hier een toerbuffel impressie:

5ORmRp3.jpg


vam4obM.jpg
 
Met welke nieuwe triumph is de oude rx te vergelijken, ik denk de r klopt dat?

Zot een beetje de dunne of 2de hands rx of nieuwe r.
 
Met welke nieuwe triumph is de oude rx te vergelijken, ik denk de r klopt dat?

Zot een beetje de dunne of 2de hands rx of nieuwe r.

Denk ook vergelijkbaar met nieuwe R.

Wat is de belangrijkste overweging? Wellicht zijn er zelfs nog nieuwe RX' en op voorraad inclusief Quickshifter en Arrow voor minder dan een nieuwe R?
 
Na ja voor doe rx vragen ze grof weg 10000 euro. Voor 2000 meer heb je een nieuwe r model. De rs is mij wat te duur...

2de hands gaat straks waarschijnlijk de r ook weer 2000 euro meer opbrengen vandaar :)

Echter begon ik met een budget van 8000 en ga alleen maar omhoog..
 
Hoeveel kilometers kan een Street Triple (uit bijv. 2007) ongeveer aan? Ik weet dat dit volledig samenhangt met het onderhoud, en hoe de motor behandeld is, maar bij een occasion moet je soms een beetje gokken.

Ik zie ze weleens met 50.000 op de teller, maar wel volledig onderhouden door de dealer. Ik ga er zelf max. 5.000 per jaar mee rijden, dus dat is het probleem niet. Wat is jullie ervaring?

En zijn hoge km-standen voor een Street Triple weer anders dan voor een Tiger 955, wat meer een werkpaard is?
 
Na ja voor doe rx vragen ze grof weg 10000 euro. Voor 2000 meer heb je een nieuwe r model. De rs is mij wat te duur...

2de hands gaat straks waarschijnlijk de r ook weer 2000 euro meer opbrengen vandaar :)

Echter begon ik met een budget van 8000 en ga alleen maar omhoog..

En een 2013 - 2014 Street R? Zelfde basis als een RX, maar denk dat voor jouw budget wel een mooie te vinden is.
 
Er viel me dit weekend iets op aan de linkerkant van de swingarm.
dsc_9574_12.jpg


Die gaten aan de onderkant, waarvoor dienen die?
 
Van het weekend de striple uitgelaten in de Ardennen met volle bepakking! 12kg (40L) in de zijtassen achterop en een tanktas van 18L voorop en de vriendin nog achterop. Reed erg stabiel en soepel dus de test is geslaagd. :)

Hier een toerbuffel impressie:

[afbeelding]

[afbeelding]

Waar heb je die mooie tasjes vandaan? Wil ik ook wel op mijn ST :9~

Passen die ook op de 29008 versie ivm uitlaten denk je?
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel kilometers kan een Street Triple (uit bijv. 2007) ongeveer aan? Ik weet dat dit volledig samenhangt met het onderhoud, en hoe de motor behandeld is, maar bij een occasion moet je soms een beetje gokken.

Ik zie ze weleens met 50.000 op de teller, maar wel volledig onderhouden door de dealer. Ik ga er zelf max. 5.000 per jaar mee rijden, dus dat is het probleem niet. Wat is jullie ervaring?

En zijn hoge km-standen voor een Street Triple weer anders dan voor een Tiger 955, wat meer een werkpaard is?

Ik heb er eentje uit 2008 met bijna 60.000 op de teller.
Ik heb hem laten schecken na aankoop bij een triumph dealer en dat zag er gewoon netjes uit.

Motors zijn geen auto's he. Meestal krijgen die wel goed onderhoud en staan ze gewoon binnen terwijl een auto gewoon een ding zonder teveel emotie is ;) (niet bij iedereen natuurlijk. )
 
Ik heb er eentje uit 2008 met bijna 60.000 op de teller.
Ik heb hem laten schecken na aankoop bij een triumph dealer en dat zag er gewoon netjes uit.

Motors zijn geen auto's he. Meestal krijgen die wel goed onderhoud en staan ze gewoon binnen terwijl een auto gewoon een ding zonder teveel emotie is ;) (niet bij iedereen natuurlijk. )

Dank voor je reactie, en goede tip. Ik realiseer me dat het geen auto's zijn en dat ze meer worden 'vertroeteld'. Aan de andere kant wordt er wel meer van ze gevraagd, zeker bij een wat hoogtoerig blok als de 675. Maar goed om jouw positieve ervaring bij 60k km te lezen.
 
Waar heb je die mooie tasjes vandaan? Wil ik ook wel op mijn ST :9~

Passen die ook op de 29008 versie ivm uitlaten denk je?

De zijtassen zijn de shad e48 met bijpassend kofferrek, passen alleen niet op de oudere streets vanwege de uitlaat denk ik helaas. De tanktas is de sw22m van shad. Ik ben van plan om nog de shad sw55 te kopen om achterop te snoeren als mijn vriendin niet achterop zit, zijn echt hele mooie waterdichte tassen.
 
Gisteren eens voor de lol proef gereden met de Street triple 765RS. Is een serieus snelle motor. Quickshifter werkte ook zeer goed. Echt een hooligan motor. Rustig rijden ? Ik heb me niet in kunnen houden.........
Als ik nu een nieuwe motor moest kopen?
Een RS met een Austin racing uitlaat en wat mooie spulletjes......
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Street Triple R uit 2013. Na vandaag een stuk te hebben gereden hoorde ik bij thuiskomst een soort schavend geluid bij het voorwiel / remmen, dit hoor ik bij het duwen van de motor om hem in het hok te zetten. Is dit een herkenbaar geluid? Bijvoorbeeld door het warm worden van de remmen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan