Triumph Street Triple topic deel 24

Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Street Triple R uit 2013. Na vandaag een stuk te hebben gereden hoorde ik bij thuiskomst een soort schavend geluid bij het voorwiel / remmen, dit hoor ik bij het duwen van de motor om hem in het hok te zetten. Is dit een herkenbaar geluid? Bijvoorbeeld door het warm worden van de remmen?
Zijn gewoon de remblokken die tegen de schijf schuren. Gelukkig maar.
 
Gisteren eens voor de lol proef gereden met de Street triple 765RS. Is een serieus snelle motor. Quickshifter werkte ook zeer goed. Echt een hooligan motor. Rustig rijden ? Ik heb me niet in kunnen houden.........
Als ik nu een nieuwe motor moest kopen?
Een RS met een Austin racing uitlaat en wat mooie spulletjes......

Ik heb er 1tje sinds afgelopen vrijdag... idd heel lastig je in te houden met dat inrijden tot max 5k toeren... Eerste 500km zitten er inmiddels op dus ik mag nu los.. tot 6.000 toeren :+

Ik ben overigens op zoek naar het verschil tussen de standaard uitlaat en de Arrow (die ik eronder heb hangen) in dingen als gewicht en/of vermogen. Maar ik kan niets vinden online (voor de oude triple wel het e.e.a. maar niet voor de 765). Heeft iemand tips waar te zoeken of een linkje?
 
Ik heb er 1tje sinds afgelopen vrijdag... idd heel lastig je in te houden met dat inrijden tot max 5k toeren... Eerste 500km zitten er inmiddels op dus ik mag nu los.. tot 6.000 toeren :+

Ik ben overigens op zoek naar het verschil tussen de standaard uitlaat en de Arrow (die ik eronder heb hangen) in dingen als gewicht en/of vermogen. Maar ik kan niets vinden online (voor de oude triple wel het e.e.a. maar niet voor de 765). Heeft iemand tips waar te zoeken of een linkje?
Ik heb spiegels van iemand over genomen. Die had een Austin uitlaat voor zijn RS. Zag er supervet uit.
 
Ondertussen hebben redelijk wat mensen hier een RS aan weten te schaffen. Ik vroeg me af of die nog de afweging hebben gemaakt om een '17 R te kopen? Ik weet dat het qua prijs (na een aantal nodige opties) redelijk dicht bij elkaar ligt, maar als ik een '17 street zou moeten kopen, zou ik persoonlijk denk ik voor de R gaan. Dit vanwege het motorisch karakter dat meer op straat gebruik is toegespitst. Wat zijn de meningen?
 
Ondertussen hebben redelijk wat mensen hier een RS aan weten te schaffen. Ik vroeg me af of die nog de afweging hebben gemaakt om een '17 R te kopen? Ik weet dat het qua prijs (na een aantal nodige opties) redelijk dicht bij elkaar ligt, maar als ik een '17 street zou moeten kopen, zou ik persoonlijk denk ik voor de R gaan. Dit vanwege het motorisch karakter dat meer op straat gebruik is toegespitst. Wat zijn de meningen?

Eensch.

Plus die Supercorsa's zijn wel heel hardcore voor straatgebruik.
RS is bijna een circuitfiets.
 
Als dat het enige is wat je tegenhoudt kan je dealer je vast wel helpen aan een setje straatbanden...
 
Ondertussen hebben redelijk wat mensen hier een RS aan weten te schaffen. Ik vroeg me af of die nog de afweging hebben gemaakt om een '17 R te kopen? Ik weet dat het qua prijs (na een aantal nodige opties) redelijk dicht bij elkaar ligt, maar als ik een '17 street zou moeten kopen, zou ik persoonlijk denk ik voor de R gaan. Dit vanwege het motorisch karakter dat meer op straat gebruik is toegespitst. Wat zijn de meningen?
Als je de quickshifter remhendels bellypan barend mirrors heldere achterlicht en buddy seat cover toevoegd ben je zelfs duurder uit met montagekosten erbij :+

Bij dealer setje straatbanden erop en gaan. Toendertijd mijn Speed '11 met PR2 banden laten uitvoeren ipv de Metzeler K3's. Gingen nog eens 3x zolang mee ook :)
 
Helemaal mee eens ik wacht ook op de R!
Motorisch gezien makkelijker te rijden in het dagelijkse gebruik , want voor mij blijft het toch een (fijn) gebruiks voorwerp, alleen eens uitkijken waar ik mijn top koffer kwijt kan op de nieuwe R.
Want daar rij ik met mijn huidige R wel heel het jaar mee rond, is makkelijk als je eens een boodschapje moet doen!

Ondertussen hebben redelijk wat mensen hier een RS aan weten te schaffen. Ik vroeg me af of die nog de afweging hebben gemaakt om een '17 R te kopen? Ik weet dat het qua prijs (na een aantal nodige opties) redelijk dicht bij elkaar ligt, maar als ik een '17 street zou moeten kopen, zou ik persoonlijk denk ik voor de R gaan. Dit vanwege het motorisch karakter dat meer op straat gebruik is toegespitst. Wat zijn de meningen?
 
Ondertussen hebben redelijk wat mensen hier een RS aan weten te schaffen. Ik vroeg me af of die nog de afweging hebben gemaakt om een '17 R te kopen? Ik weet dat het qua prijs (na een aantal nodige opties) redelijk dicht bij elkaar ligt, maar als ik een '17 street zou moeten kopen, zou ik persoonlijk denk ik voor de R gaan. Dit vanwege het motorisch karakter dat meer op straat gebruik is toegespitst. Wat zijn de meningen?

Heb al redelijk wat kmters op mijn RS '17 gereden.
Het motorisch karakter is poeslief, hoewel je natuurlijk ook flink gas kunt geven en dan gebeurt er wél wat. Maar rustig rondtoeren in 5 met zo'n 55-60 km/u is geen enkel probleem.
Geen hikjes, geen hakken in de ketting, werkelijk een heel mooi motorblok met een perfecte afstelling.
De banden vd RS doen het goed, hoewel ik niet in de regen heb gereden, dan zijn ze waarschijnlijk niet de beste keuze maar misschien valt dat ook reuze mee.....?
 
Als je de quickshifter remhendels bellypan barend mirrors heldere achterlicht en buddy seat cover toevoegd ben je zelfs duurder uit met montagekosten erbij :+

Bij dealer setje straatbanden erop en gaan. Toendertijd mijn Speed '11 met PR2 banden laten uitvoeren ipv de Metzeler K3's. Gingen nog eens 3x zolang mee ook :)
het enige wat ik zou willen is die quickshifter, maar ook dat niet noodzakelijk. Ik zie niet per se veel extra's alhoewel de RS wel rete gaaf is, dat sowieso :Y
 
Heeft iemand hier ervaring met de Triumph dealer uit Groningen? Ik hoor slechte verhalen over Motoport Leek dus zit er aan te denken mijn motor naar Triumph Groningen te brengen, eerst voor de remblokken en kleine controle maar later voor de 20.000 km beurt.
 
We hebben een Triple uit 2013 met 54k op de klok en ik heb het idee dat de balhoofdlagers de beste tijd gehad hebben. Iets wat vooral merkbaar is met sturen op lage snelheden.

Wie heeft ervaring met versleten balhoofdlagers op de street?


Afgelopen Zondag even op de MT09 gereden. De motorisering is erg gretig qua power (zelfs wheelies op het gas in 2 :} )en wat speelser dan de street alleen dan zonder opzwepend inlaatgeluid. De beleving vond ik dus minder.

Ik was echter verbaasd over het rijwielgedeelte en dan met name de vering, wat is die ENORM slecht. Fietspomp vering welke enorm veel onrust brengt in het rijwielgedeelte als je ook maar een beetje tempo denkt te gaan maken :/. Daarnaast een behoorlijke irritante aan/uit gas reactie.

Dan zit de Street toch stukken beter in elkaar :}

QS vond ik overigens geen meerwaarde hebben, niet soepel genoeg bij een gasstand van 50% en mid-range toerengebied en bij vol gas schakel ik liever zonder koppeling door vliegensvlug het gas te liften.
 
Laatst bewerkt:
We hebben een Triple uit 2013 met 54k op de klok en ik heb het idee dat de balhoofdlagers de beste tijd gehad hebben. Iets wat vooral merkbaar is met sturen op lage snelheden.

Wie heeft ervaring met versleten balhoofdlagers op de street?


Afgelopen Zondag even op de MT09 gereden. De motorisering is erg gretig qua power (zelfs wheelies op het gas in 2 :} )en wat speelser dan de street alleen dan zonder opzwepend inlaatgeluid. De beleving vond ik dus minder.

Ik was echter verbaasd over het rijwielgedeelte en dan met name de vering, wat is die ENORM slecht. Fietspomp vering welke enorm veel onrust brengt in het rijwielgedeelte als je ook maar een beetje tempo denkt te gaan maken :/. Daarnaast een behoorlijke irritante aan/uit gas reactie.

Dan zit de Street toch stukken beter in elkaar :}

Dat van mijn daytona 675 is ook rauw......alleen dat inlaat geluid is peanuts vergeleken bij mijn nieuwe brommer.....
Die vreet het 675 geluid op O-) de brommer ook trouwens })
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zeker de afweging gemaakt tussen de R en RS. Het prijsverschil is 1500 euro, maar zoals eerder hierboven al gezegd, als je alle extra's van de RS wil aanschaffen ben je duurder uit. Daarnaast kun je niet alles aanschaffen, zoals de extra rijmodi, meer vermogen en de speciaal voor de RS diepzwarte metallic lak. Ik ben gevallen voor het uiterlijk van de RS, en daarnaast was hij eerder leverbaar. Ben van plan om gewoon de banden op te rijden en dan wellicht over te stappen op Rosso's. Die zijn wat beter bij nat weer. Ben nog steeds erg blij met mijn keuze.

@Redline: Heb voordat ik de RS besteld heb met de MT09 gereden en direct daarna met de RS. Ik vond de MT ook een heel goede fiets, zeker voor dat geld. Vergeet niet dat de Triumph maar liefst 3500 euro duurder is... Als Yamaha een SP versie van de 09 zou uitbrengen zoals ze ook bij de 10 hebben gedaan, dan hebben ze ook een winner in huis... Ik heb voor de RS gekozen omdat het budget er was en ik hem uiterlijk veel mooier vond. En het is een Triumph... Hou van dingen met karakter...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zeker de afweging gemaakt tussen de R en RS. Het prijsverschil is 1500 euro, maar zoals eerder hierboven al gezegd, als je alle extra's van de RS wil aanschaffen ben je duurder uit. Daarnaast kun je niet alles aanschaffen, zoals de extra rijmodi, meer vermogen en de speciaal voor de RS diepzwarte metallic lak. Ik ben gevallen voor het uiterlijk van de RS, en daarnaast was hij eerder leverbaar. Ben van plan om gewoon de banden op te rijden en dan wellicht over te stappen op Rosso's. Die zijn wat beter bij nat weer. Ben nog steeds erg blij met mijn keuze.

@Redline: Heb voordat ik de RS besteld heb met de MT09 gereden en direct daarna met de RS. Ik vond de MT ook een heel goede fiets, zeker voor dat geld. Vergeet niet dat de Triumph maar liefst 3500 euro duurder is... Als Yamaha een SP versie van de 09 zou uitbrengen zoals ze ook bij de 10 hebben gedaan, dan hebben ze ook een winner in huis... Ik heb voor de RS gekozen omdat het budget er was en ik hem uiterlijk veel mooier vond. En het is een Triumph... Hou van dingen met karakter...

Dan moet je een oude (echte) kopen.
Ik rij nu 8 jaar,met veel plezier, een daytona 675 maar om hem nu karakter toe te schrijven :?
Prima ding dat stuurt als een scheermes :Y ,motorblok karakter is te perfect,te feilloos,te subliem dus.....karakterloos :X
verder is het eigenlijk een veredelde japanner uit engeland (of thailand waar ze ook gebouwd worden). :)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Een erg strak sturende fiets is ook een karakter. Oftewel, geen karakter is ook een karakter. Als ik wil hakkelen en stotteren met een 2 cilinder pak ik de Scrambler wel. Ook een prima fiets die, waar ik 'm ook parkeer mensen uitlokt voor een praatje. Ik wilde als aanvulling op de Scrambler juist iets dat 180 graden anders is. En dat is met de RS prima gelukt.

Net de EvoTech Performance radiator guard opgehaald. Dit weekend maar eens ff monteren. Eerst ff de radiator schoon maken. Moet een fluitje van een cent zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Een erg strak sturende fiets is ook een karakter. Oftewel, geen karakter is ook een karakter. Als ik wil hakkelen en stotteren met een 2 cilinder pak ik de Scrambler wel. Ook een prima fiets die, waar ik 'm ook parkeer mensen uitlokt voor een praatje. Ik wilde als aanvulling op de Scrambler juist iets dat 180 graden anders is. En dat is met de RS prima gelukt.

Grappig ik rij ook 2 werelden :)

Deze noem ik de beul })
De daytona staat al een tijd werkeloos aan de kant :$
maar ja :]
full
 
Ik kan niet zo 1,2,3 thuisbrengen welk model dit is. Wat wel zie is dat het een retegaaf modelletje is. Strakke pijpen ook zo hoog oplopend.
 
Ik kan niet zo 1,2,3 thuisbrengen welk model dit is. Wat wel zie is dat het een retegaaf modelletje is. Strakke pijpen ook zo hoog oplopend.

Moto morini corsaro 1200 :)

Die pijpen staan hem goed. *D
Ik heb nog getwijfeld over een 1e model street triple en 1e model speed triple 1050.
Maar ironisch genoeg waren het net hun pijpen(lees : lelijk) die me anders deden besluiten :)
 
Ja, gaaf zo. En ook een Italiaanse fiets. Deze zie je niet vaak, en dat maakt het erg leuk. Jij zult ook wel mensen treffen die je spontaan vragen stellen over je hobby-object... Ik vindt dat altijd wel leuk. Heb al zo vaak een duimpje up gekregen....
 
Ja, gaaf zo. En ook een Italiaanse fiets. Deze zie je niet vaak, en dat maakt het erg leuk. Jij zult ook wel mensen treffen die je spontaan vragen stellen over je hobby-object... Ik vindt dat altijd wel leuk. Heb al zo vaak een duimpje up gekregen....

Mede door zijn kleur moet ik mensen veel vertellen dar het geen ducati is :+
Zelf motorrijders zien het in 1e instantie niet :P
 
Ik moet eerlijk zeggen dat het ook wel veel weg heeft van een Duc. En dat komt dan met name door dat buizenframe met die vakwerkjes er in. Dat heeft / had de Monster natuurlijk ook. En als je hem dan ook nog in het rood hebt, dan is 1+1=2...😊
 
Laatst bewerkt:
Ik moet eerlijk zeggen dat het ook wel veel weg heeft van een Duc. En dat komt dan met name door dat frame met die vakwerkjes er in. Dat heeft / had de Monster natuurlijk ook. En als je hem dan ook nog in het rood hebt, dan is 1+1=2...😊

Ja maar het blok is dan weer heel herkenbaar/anders.
De 1e keer dat ik er 1 zag (ik d8 in 2006) dacht ik 2 dingen :"hee een 2 cilinder watergekoelde 8 klepper van 1200 cc,dat heeft ducati niet" en ten 2e dat puntvormige carter dat zo prominent aanwezig is.
het frame is van dezelfde framebouwer die ook ducati frames heeft gemaakt : verlicchi

verlicchi ducati frames - Google zoeken

Verder zijn smoel :
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan