Triumph Street Triple topic deel 24

Die zit ook onder je passagierszitje. Of gebruik je deze als je de telefoon bijvoorbeeld op je stuur hebt zitten?

Inderdaad:
NCh8xbW.png


Die onder het zitje, tja, als je dan verkeerd rijdt is dat zo'n geklooi om de route weer aan te passen :+ Maar wel handig om een cameraatje of zo op te laden onder het rijden.
 
hslqrI1.jpg


Zo, fiets weer opgehaald, best wel wat vermogen nog uit gekomen als je het mij vraagt!!
 
Ik zit erover te denken om een Street Triple R te nemen als opvolger van mijn Sprint RS. Ik ga dan aardig wat koppel inleveren maar als ik de getallen op internet mag geloven is het rijklaar gewicht bijna 50 kg minder!

Het gebruik wordt toeren, vakanties en circuitrijden. Dat doe ik nu ook met de Sprint maar die heeft toch wat tekortkomingen op het circuit omdat het een bakbeest is met zelfs al voor die tijd matige vering. Is de Striple dan de goede keus, met name kwa lange afstanden, er komt sowieso een toerruitje op.

Kwa looks wil ik sowieso een belly pan, de bug eyes-koplamp en als het even kan ook een laaggeplaatste uitlaat. Zit ik dan sowieso vast aan de modellen vanaf 2013 of is het kwa kosten te doen om een ouder model om te bouwen?
 
[afbeelding]

Zo, fiets weer opgehaald, best wel wat vermogen nog uit gekomen als je het mij vraagt!!

SPEED triple :')

.....Met dik 12000 RPM,dat dan weer wel :)
Volgens de geleerden staat ie tot 10000 RPM te rijk arm :P (AFR 1:13)

Maar jij bent dus gewoon blij met je nieuwe vermogen :)
 
Laatst bewerkt:
SPEED triple :')

.....Met dik 12000 RPM,dat dan weer wel :)
Volgens de geleerden staat ie tot 10000 RPM te rijk :P (AFR 1:13)

Maar jij bent dus gewoon blij met je nieuwe vermogen :)

Ik heb t gezien ja, maar die man die het heeft uitgevoerd heeft er verstand van, ik niet. Dus het zal wel goed zitten... :P

en dat van die speed.. tsja :+
 
Ik zit erover te denken om een Street Triple R te nemen als opvolger van mijn Sprint RS. Ik ga dan aardig wat koppel inleveren maar als ik de getallen op internet mag geloven is het rijklaar gewicht bijna 50 kg minder!

Het gebruik wordt toeren, vakanties en circuitrijden. Dat doe ik nu ook met de Sprint maar die heeft toch wat tekortkomingen op het circuit omdat het een bakbeest is met zelfs al voor die tijd matige vering. Is de Striple dan de goede keus, met name kwa lange afstanden, er komt sowieso een toerruitje op.

Kwa looks wil ik sowieso een belly pan, de bug eyes-koplamp en als het even kan ook een laaggeplaatste uitlaat. Zit ik dan sowieso vast aan de modellen vanaf 2013 of is het kwa kosten te doen om een ouder model om te bouwen?

Ik heb best wat kilometers op een Sprint RS gereden, superfijne fiets en als je er een beetje vetrouwd mee bent stuurt het echt prima. De Street is een heel ander type fiets, veel sportiever en speelser t.o.v. de Sprint, een stuk kleiner en lichter. Op comfort en windbescherming zal je zeker inleveren en op bagagemogelijkheden ook. Lange afstanden vind ik op de Street best aardig te doen, maar de Sprint is meer een kilometervreter. Veel meer dan 600 op een dag vind ik niet zo'n feestje op de Street.

Qua rijeigenschappen en beleving vind ik de Street echt veel beter dan de Sprint. Het is gewoon een feest om op te rijden!

Lage uitlaat kan op alle modellen, net als de bellypan. De bug eyes zijn er vanaf modeljaar 2011 als ik mij niet vergis. Vanaf 2013 is het laatste type 675, tevens verkrijgbaar met abs.
 
Ik heb best wat kilometers op een Sprint RS gereden, superfijne fiets en als je er een beetje vetrouwd mee bent stuurt het echt prima. De Street is een heel ander type fiets, veel sportiever en speelser t.o.v. de Sprint, een stuk kleiner en lichter. Op comfort en windbescherming zal je zeker inleveren en op bagagemogelijkheden ook. Lange afstanden vind ik op de Street best aardig te doen, maar de Sprint is meer een kilometervreter. Veel meer dan 600 op een dag vind ik niet zo'n feestje op de Street.

Qua rijeigenschappen en beleving vind ik de Street echt veel beter dan de Sprint. Het is gewoon een feest om op te rijden!

Lage uitlaat kan op alle modellen, net als de bellypan. De bug eyes zijn er vanaf modeljaar 2011 als ik mij niet vergis. Vanaf 2013 is het laatste type 675, tevens verkrijgbaar met abs.

Dankjewel! Wat bedoel je precies met inleveren kwa comfort? Bedoel je de ergonomie of meer de vering? De RS is kwa zithouding al aardig sportief, je zit aardig voorover en ook de kniehoek is klein.


Ik heb al twee keer een proefrit gemaakt op een Street Triple, op een 675 uit 2014 en de nieuwe 765 RS. De beleving is echt super vanwege dat inlaatgeluid! Bij de 675 viel het me op dat je behoorlijk hoog zit en dat hij erg lang gegeared is, maar met een tandje minder voor is dat makkelijk opgelost. De RS is eigenlijk al te veel van het goede voor op straat, die komt pas tot zijn recht op het circuit.

Weet iemand of de oudere modellen om te bouwen zijn naar bug eyes?
 
Dankjewel! Wat bedoel je precies met inleveren kwa comfort? Bedoel je de ergonomie of meer de vering? De RS is kwa zithouding al aardig sportief, je zit aardig voorover en ook de kniehoek is klein.


Ik heb al twee keer een proefrit gemaakt op een Street Triple, op een 675 uit 2014 en de nieuwe 765 RS. De beleving is echt super vanwege dat inlaatgeluid! Bij de 675 viel het me op dat je behoorlijk hoog zit en dat hij erg lang gegeared is, maar met een tandje minder voor is dat makkelijk opgelost. De RS is eigenlijk al te veel van het goede voor op straat, die komt pas tot zijn recht op het circuit.

Weet iemand of de oudere modellen om te bouwen zijn naar bug eyes?

Ik vond de Sprint comfortabeler geveerd, stabieler en hij bood meer windbescherming. Zithouding vond ik ook comfortabeler dan de Street.

En ja, die andere lamp units zijn op de 'oude' te plaatsen, volgens mij staat er eentje in de OP die dat gedaan heeft.
 
Goed nieuws, de komende maanden mijn ogen maar ff goed open houden. Mocht hier iemand dit jaar nog een R willen verkopen, dan houd ik me aanbevolen.
 
Gisteravond kwam ik op de N201, bij de kruising met de N212 een Street Triple RX tegen. Was zo rond 18.30 ish, iemand van hier?
 
hmmm, dan hebben we er nog eentje rondrijden. Zo vaak zie je ze nu ook weer niet.

Ik was net op weg om daar beetje rond de Vinkeveense plassen te rijden.

Blijft toch ook echt een heerlijke machine.
 
hmmm, dan hebben we er nog eentje rondrijden. Zo vaak zie je ze nu ook weer niet.

Ik was net op weg om daar beetje rond de Vinkeveense plassen te rijden.

Blijft toch ook echt een heerlijke machine.

Nee, daarom vroeg ik het hier maar even. En het blijft leuk spul ja *O* :]
 
Heren,

mijn street rijdt bokkig als hem in zijn 1 stationair laat rollen.
Ook wanneer ik het achterwiel opgebokt heb loopt het niet soepel en komt er soms een hoogte slag in de ketting.
Wanneer ik een beetje speel met de koppeling heb ik dit niet, zowel rijdend als opgebokt.
De ketting heeft rechtop, onbelast 21 mm speling, dus dat lijkt mij goed?
De ketting en tandwielen zijn ook nog geen 1000 km oud.
Weet iemand misschien wat hier aan de hand is? :?
 
Heren,

mijn street rijdt bokkig als hem in zijn 1 stationair laat rollen.
Ook wanneer ik het achterwiel opgebokt heb loopt het niet soepel en komt er soms een hoogte slag in de ketting.
Wanneer ik een beetje speel met de koppeling heb ik dit niet, zowel rijdend als opgebokt.
De ketting heeft rechtop, onbelast 21 mm speling, dus dat lijkt mij goed?
De ketting en tandwielen zijn ook nog geen 1000 km oud.
Weet iemand misschien wat hier aan de hand is? :?

Staat je achteras wel recht in je brug? En ketting staat misschien toch te strak. Ik heb volgens mij eerder een soortgelijk issue gelezen hier in deze topic.
 
Even paar pagina's terug;

Vandaag langs geweest bij Goedhart en de monteur die even meeliep gaf direct aan dat mijn ketting te strak stond.. :') Hij gaf aan dat als ik hem iets losser zet dat het dan weg moet zijn. Dus dat ga ik dan maar eens doen.. :+

Wel vreemd. Ik heb de ketting gespannen volgens het werkplaatshandboek, namelijk onbelast is de speling nu +-20-25mm. Echter ging de monteur hard op de achtervering hangen van de motor en gaf direct aan dat de ketting te strak staat afgesteld. Dit werd bij mijn vorige kettingset ook al aangegeven bij de 10k beurt bij Triumph Bollenstreek, maar daar had ik zelf helemaal niets aan gedaan. Hoeveel speling hanteren jullie bij de street? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Ik hoop dat dit het probleem verhelpt, al was de monteur zeer zeker ervan leek wel.. Zou in ieder geval veel tijd en moeite schelen. :)
 
monteur van roké heeft mijn ketting ook redelijk strak afgesteld, dacht op 25mm :)
 
Wel handig die online handleiding van Triumph :) For the Ride (vast ook wel op de .nl site)

SQPDFPk.png


ja ik had gezocht op "chain"

Ik voorzie een hoop gezeik als je met deze instellingen naar een circuitdagje gaat trouwens. Daar wil met nog wel eens 3 - 4 cm zien terwijl je er op zit :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan