Triumph Street Triple topic deel 24

Ik zit er aan te denken om een Street Triple R aan te schaffen, zodra ik mijn volledige A-rijbewijs heb. Zijn er hier mensen die eenzelfde stap hebben gemaakt van een A2 motor (Ninja 300 in mijn geval) naar de Street Triple? En zo ja, hoe beviel dat?

Blijft een erg mooie motorfiets. Zeker met een single headlight.
Initial-SingleHeadlightConversion-development-on-the-Triumph-StreetTripleR.-Will-be-making-these-for2.jpg
 
Heren en Dames?

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Lorenzo, en heb sinds 3 maanden mijn "A" en ben sinds anderhalve maand de trotse eigenaar van deze Street Triple Rx. Als er binnenkort weer een keer een "street meet" is dan ben ik er bij!
full



En om even terug te komen op de vraag van SL65. Ik heb dus niet eerst mijn A2 gehad maar heb gewacht tot ik 24 was en gelijk m'n A gehaald. Maar de brommer bevalt mij prima heb er in de eerste 4 weken dat ik hem heb al meer dan 2500 km mee gemaakt, en volgens mij is het altijd wennen op een nieuwe motor.
Maar single headlight?? ik vind de dubbele toch mooier misschien ook vanwege de flyscreen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn street voor een 10k langs gebracht en alles was prima! De olie is ververst en de ketting wat gesteld. Verder heerlijk gereden vandaag!

Kan deze foto in de OP van mij?

QRT4jH3.jpg
 
Dacht ik mijn voeding voor de tomtom goed voor elkaar te hebben met een mini sigarettenaanstekker contactpunt, is deze gaan corroderen tussen de polen en heeft ie al een paar keer mijn accu leeg getrokken. |( Ik zit er nu over te denken de voeding op het stadslicht aan te sluiten, ik heb daar al eens iets over gelezen. Iemand die dit al heeft gedaan? En hoe en waar sluit je het op aan?

Edit: met de onmogelijke zoekmachine van dit forum heb ik toch iets kunnen vinden. Schijnbaar kun je de voeding aansluiten op de stadslichtaansluiting in de koplamp. Pak je daar dan ook de massa/min?
 
Laatst bewerkt:
Achterlicht kan ook, dan pak je idd de plus en de min, en meten is weten dus een voltmeter erbij zodat je geen fouten maakt.
 
Ben ik waarschijnlijk geweest die gereageerd had op de aansluiting via stadslicht!
Gewoon via de min en plus van een stadslichtlampje aftakken en door het doorvoer rubber in de koplamp naar buiten brengen.
Ik heb op die manier mijn verwarmde handschoenen aangesloten werkt al 4 jaar prima zo.
Het voordeel is als je contact afstaat heb je er ook geen stroom op staan dus kan er niets leeg getrokken worden.

Dacht ik mijn voeding voor de tomtom goed voor elkaar te hebben met een mini sigarettenaanstekker contactpunt, is deze gaan corroderen tussen de polen en heeft ie al een paar keer mijn accu leeg getrokken. |( Ik zit er nu over te denken de voeding op het stadslicht aan te sluiten, ik heb daar al eens iets over gelezen. Iemand die dit al heeft gedaan? En hoe en waar sluit je het op aan?

Edit: met de onmogelijke zoekmachine van dit forum heb ik toch iets kunnen vinden. Schijnbaar kun je de voeding aansluiten op de stadslichtaansluiting in de koplamp. Pak je daar dan ook de massa/min?
 
Heren en Dames?

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Lorenzo, en heb sinds 3 maanden mijn "A" en ben sinds anderhalve maand de trotse eigenaar van deze Street Triple Rx. Als er binnenkort weer een keer een "street meet" is dan ben ik er bij!
[afbeelding]


En om even terug te komen op de vraag van SL65. Ik heb dus niet eerst mijn A2 gehad maar heb gewacht tot ik 24 was en gelijk m'n A gehaald. Maar de brommer bevalt mij prima heb er in de eerste 4 weken dat ik hem heb al meer dan 2500 km mee gemaakt, en volgens mij is het altijd wennen op een nieuwe motor.
Maar single headlight?? ik vind de dubbele toch mooier misschien ook vanwege de flyscreen.
moooooooi!!!!!!!!in het zwart :o :} :} :} :Y

wat is dat ronde ding op je stuurklem?navigatie? TomTom? enkom je aan zo'n beugeltje?
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er aan te denken om een Street Triple R aan te schaffen, zodra ik mijn volledige A-rijbewijs heb. Zijn er hier mensen die eenzelfde stap hebben gemaakt van een A2 motor (Ninja 300 in mijn geval) naar de Street Triple? En zo ja, hoe beviel dat?

Blijft een erg mooie motorfiets. Zeker met een single headlight.
[afbeelding]
ik heb het andersom gedaan :+ , van een zx10 naar de street :] , geen moment spijt *O* , wat een heerlijke fiets die street :9 :Y
 
Dankje MuiZ, had em eerst in zilver besteld maar op het laatste moment toch nog kunnen wijzigen na een slapeloze nacht :P
Dat is inderdaad een TomTom navigatie houder gemonteerd op de orginele Triumph steun, die zet je op een kant van je kroonplaat. Is allemaal op elkaar gemaakt gewoon twee boutjes eruit, langere boutjes erin en verder monteer je de TomTom houder zonder ram mount. Ik had er eerst m'n twijfels over toen ik vroeg of ze het erop wilde zetten, maar ik moet zeggen dat het er erg netjes uit ziet.
 
Kijk anders eens op de site van bijv Waypoint daar zie je talloze manieren om je navi op je motor te zetten, zowel voor Garmin als Tom Tom.
Ik heb bijvoorbeeld een balhoofdsteun voor mijn TT, maar een kroonplaatbout is ook een nette oplossing ja :Y

snelbalie
 
Laatst bewerkt:
Proffesioneel grafeerwerk? Denk dat je www.way-point.nl bedoelt ;)

Edit: zie dat je hem al veranderd hebt :)
 
Laatst bewerkt:
Dankje MuiZ, had em eerst in zilver besteld maar op het laatste moment toch nog kunnen wijzigen na een slapeloze nacht :P
Dat is inderdaad een TomTom navigatie houder gemonteerd op de orginele Triumph steun, die zet je op een kant van je kroonplaat. Is allemaal op elkaar gemaakt gewoon twee boutjes eruit, langere boutjes erin en verder monteer je de TomTom houder zonder ram mount. Ik had er eerst m'n twijfels over toen ik vroeg of ze het erop wilde zetten, maar ik moet zeggen dat het er erg netjes uit ziet.
ok, ziet er zeker netjes uit , zit te overwegen de tomtom 410 te kopen. maar voor die 1 x per jaar in de Eiffel is het veel geld, in NL rijdt ik maar een end weg binnendoor en zie ik wel waar ik uitkom :+
 
Ik heb ook de 410, vond het ook veel geld voor een navigatiesysteem. Geen moment spijt van eerlijk gezegd. Ik dacht ook dat ik zelf wel mooie wegen kon vinden en zo op de gok leuke routes kon rijden dat deed ik met de auto ook altijd al. Maar met de tomtom en de spannende route optie kom ik echt op wegen waar ik anders echt nooit zou komen. Ik heb zelfs op een paar km van huis nieuwe wegen ontdekt waar het prima sturen is.
In het tomtom topic lees je een hoop gezeur over de 4xx serie, ik heb zelden problemen met het ding en als ik ze al heb zal het meer aan mij liggen dan aan het apparaat zelf.
 
Ik geloof er echt helemaal niks van dat reguliere k&n filters 'schade' zouden aanbrengen aan het motorblok omdat er meer vuil doorheen zou komen.. Mits je niet teveel het bos en zandvlaktes op gaat is dat verschil echt verwaarloosbaar denk ik :+ bekijk eens een k&n luchtfilter, daar komt echt 'niks' geks doorheen hoor.. rijdt al mijn hele leven lang met k&n lucht en oliefilters en de motor is er altijd beter van gaan lopen.. Ook op langere termijn

Ik hoor namelijk verschillende verhalen. Duurt wel ff voordat ik weer de filter moet vervangen. Maar goed om ook jouw bevindingen te lezen. Thanks.
 
Ik heb hier nog een zwart geanodiseerde CNC oliedop liggen en wat Street Triple velglogo stickers.. Iemand belang bij? Oliedop is origineel triumph en de stickers zijn zoals onderstaande afbeelding
 
Laatst bewerkt:
Heren en Dames?

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Lorenzo, en heb sinds 3 maanden mijn "A" en ben sinds anderhalve maand de trotse eigenaar van deze Street Triple Rx. Als er binnenkort weer een keer een "street meet" is dan ben ik er bij!
[afbeelding]


En om even terug te komen op de vraag van SL65. Ik heb dus niet eerst mijn A2 gehad maar heb gewacht tot ik 24 was en gelijk m'n A gehaald. Maar de brommer bevalt mij prima heb er in de eerste 4 weken dat ik hem heb al meer dan 2500 km mee gemaakt, en volgens mij is het altijd wennen op een nieuwe motor.
Maar single headlight?? ik vind de dubbele toch mooier misschien ook vanwege de flyscreen.

Mooie Street, gefeliciteerd!
 
Een aantal keer gaan rijden was inderdaad de oplossing!
Op weg naar de dealer verdween de melding plotseling. :)

Coenster, misschien handig om dit in de OP bij de handige links neer te zetten?
Via Google is hier ook nog niet zoveel over terug te vinden behalve dat de fan drie keer moet aanslaan maar dat is dus niet eens nodig. :)

Ja, zal ik morgen even doen.
 
Zijn er zwarte achtertandwielen te krijgen voor de street?

Zijn er mensen bekend met de 520 conversie?
 
Thanks Coenster!!

Zijn er hier nog street triple rijders die veel in friesland rijden? Misschien een keer samen rijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan