PAIR valve met Woolich uitschakelen?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Binnenkort komen er Akra bochten onder m'n Z1000SX. Omdat daarmee de katalysator vervalt heb ik block off plates gekocht om ploppen/knallen uit de dempers bij afremmen op demotor te voorkomen. Ik ga het geheel door een tuner (Ritzen!) laten afstellen dmv Woolich ECU flashing.

Maar zat net even te lezen op de Woolich site, en nu lees ik op de site van Woolich dat je met de software ook de PAIR valve uit kan schakelen. Betekent dit dat ik die block off plates niet hoeft te plaatsen? Kawasaki ECU Flashing

Wel enigzins essentieel om te weten... straks plaats ik ze en heb ik voor niks m'n kuipen en tanks verwijderd :) Thanks!
 
als die valve niet meer bedient word, dan lijken mij die plaatjes overbodig..

ik heb er verder geen ervaring mee. maar het lijkt mij niet meer dan logisch.

en btw, je kan toch ook eerst kijken ofdat hij knalt met bij gas dicht, kan je altijd die plaatjes er nog tussen stoppen. je kan trouwens ook gewoon de slang dicht knijpen die vanaf je airbox komt, wellicht makkelijker :+
 
Het is een beetje geroffel met dat systeem erop icm open uitlaatlijn. Geen knallen oid, dan is er wat mis (bij een viercilinder dan).

Softwarematig uitschakelen werkt inderdaad, maar als je van die plaatjes hebt kan je het hele systeem eraf halen. Wel zo mooi. :) vergeet niet de aansluiting op je airbox ook af te doppen.
 
Het is een beetje geroffel met dat systeem erop icm open uitlaatlijn. Geen knallen oid, dan is er wat mis (bij een viercilinder dan).
Een beetje gorgelen/brabbelen vind ik altijd wel mooi, maar er is mij gezegd dat hij echt gaat knallen erna...

Deze kit heb ik: https://www.sgmotorsport.biz/product/kawasaki-z1000-ivans-air-induction-removal-kit-2007-2014/

Denk dat ik eerst maar gewoon kijk wat hij doet zonder aanpassingen, kan ik 't altijd nog afdoppen..
 
Laatst bewerkt:
Bij mij petst ie een beetje. Vind het wel grappig :P