PAIR valve met Woolich uitschakelen?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Binnenkort komen er Akra bochten onder m'n Z1000SX. Omdat daarmee de katalysator vervalt heb ik block off plates gekocht om ploppen/knallen uit de dempers bij afremmen op demotor te voorkomen. Ik ga het geheel door een tuner (Ritzen!) laten afstellen dmv Woolich ECU flashing.

Maar zat net even te lezen op de Woolich site, en nu lees ik op de site van Woolich dat je met de software ook de PAIR valve uit kan schakelen. Betekent dit dat ik die block off plates niet hoeft te plaatsen? Kawasaki ECU Flashing

Wel enigzins essentieel om te weten... straks plaats ik ze en heb ik voor niks m'n kuipen en tanks verwijderd :) Thanks!
 
als die valve niet meer bedient word, dan lijken mij die plaatjes overbodig..

ik heb er verder geen ervaring mee. maar het lijkt mij niet meer dan logisch.

en btw, je kan toch ook eerst kijken ofdat hij knalt met bij gas dicht, kan je altijd die plaatjes er nog tussen stoppen. je kan trouwens ook gewoon de slang dicht knijpen die vanaf je airbox komt, wellicht makkelijker :+
 
Het is een beetje geroffel met dat systeem erop icm open uitlaatlijn. Geen knallen oid, dan is er wat mis (bij een viercilinder dan).

Softwarematig uitschakelen werkt inderdaad, maar als je van die plaatjes hebt kan je het hele systeem eraf halen. Wel zo mooi. :) vergeet niet de aansluiting op je airbox ook af te doppen.
 
Het is een beetje geroffel met dat systeem erop icm open uitlaatlijn. Geen knallen oid, dan is er wat mis (bij een viercilinder dan).
Een beetje gorgelen/brabbelen vind ik altijd wel mooi, maar er is mij gezegd dat hij echt gaat knallen erna...

Deze kit heb ik: https://www.sgmotorsport.biz/product/kawasaki-z1000-ivans-air-induction-removal-kit-2007-2014/

Denk dat ik eerst maar gewoon kijk wat hij doet zonder aanpassingen, kan ik 't altijd nog afdoppen..
 
Laatst bewerkt:
Bij mij petst ie een beetje. Vind het wel grappig :P
Zie https://youtu.be/-6lIYP7p2x4 :+
Zo, heb de SX zaterdag eindelijk opgehaald na dikke 8 weken 8-) 8-) En nu dus met Akra bochten eronder (en zonder killers in de dempers): wat een dik geluid! Misschien wel iets te aso, gelukkig kunnen de killers er nog in :P De block off plates zijn wel echt nodig.. toen ik bijna thuis was remde ik even op de motor af na wat hogere toeren, en op een gegeven moment hoorde ik een klap uit de demper waarna iedereen wegdook omdat ze dachten dat er een schietpartij gaan de was :o :+
 
Dat heeft weinig met block off plates te maken?

Lijkt mij meer gewoon aan de Akra's te liggen. Benzine in de uitlaat wat verbrandt met een knal!


Ik ben wel benieuwd waarom die block off plates nodig zijn als je via de ECU deze functie kan uitschakelen.
Als je dan toch nagenoeg de volledige mod moet toepassen dan hoeft het ook niet meer via de ecu uitgeschakeld te worden. Leek mij juist een mooi alternatief om de hele boel niet open te moeten halen.

Is dat er ook bij vermeld?

Bij mijn Honda is dit een best werkje. Tank cover er af, ecu er af, gehele airbox er af (en dat gaat niet in 1 deel), bovenste injectoren er af :z

Via de ecu een paar keer klikken in een programma zou dus mooi een hoop gedoe besparen.
 
Laatst bewerkt:
Dat heeft weinig met block off plates te maken?

Lijkt mij meer gewoon aan de Akra's te liggen. Benzine in de uitlaat wat verbrandt met een knal!


Ik ben wel benieuwd waarom die block off plates nodig zijn als je via de ECU deze functie kan uitschakelen.
Als je dan toch nagenoeg de volledige mod moet toepassen dan hoeft het ook niet meer via de ecu uitgeschakeld te worden. Leek mij juist een mooi alternatief om de hele boel niet open te moeten halen.

Is dat er ook bij vermeld?

Bij mijn Honda is dit een best werkje. Tank cover er af, ecu er af, gehele airbox er af (en dat gaat niet in 1 deel), bovenste injectoren er af :z

Via de ecu een paar keer klikken in een programma zou dus mooi een hoop gedoe besparen.

Dat is toch niet waar...., uitschakelen via de ECU is hééééééééééél wat anders dan block off plates monteren.., akkoord, de toevoer van verse lucht wordt in beide gevallen ongeveer gelijkwaardig geblokkeerd, maar daar houdt het dan ook op, terwijl er zóveel meer gebeurd in je injectiesysteem wat daar rekening mee (moet!) houden.
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch niet waar...., uitschakelen via de ECU is hééééééééééél wat anders dan block off plates monteren.., akkoord, de toevoer van verse lucht wordt in beide gevallen ongeveer gelijkwaardig geblokkeerd, maar daar houdt het dan ook op, terwijl er zóveel meer gebeurd in je injectiesysteem wat daar rekening mee (moet!) houden.

Zoals?


Op mij kwamen de specs van Woolich over alszijnde Pair MOD, maar dan via de ecu en dus niet "mechanisch" via het verwijderen van de boel en plaatjes plaatsen.
Het blokkeren van vervuilde lucht (dus niet de verse lucht? :? ) dat retour de airbox in wordt geleid.

Dit is niet het geval?

Dat er meer nodig is staat toch los van deze mod op zich?
 
Laatst bewerkt:
Zoals?


Op mij kwamen de specs van Woolich over alszijnde Pair MOD, maar dan via de ecu en dus niet "mechanisch" via het verwijderen van de boel en plaatjes plaatsen.
Het blokkeren van vervuilde lucht (dus niet de verse lucht? :? ) dat retour de airbox in wordt geleid.

Dit is niet het geval?

Dat er meer nodig is staat toch los van deze mod op zich?

Dan heb je misschien niet goed genoeg gelezen wat ik schreef..? als ik nou de twee woorden closed loop en pair valve noem, dan zou dat eigenlijk genoeg moeten zijn.
Ook kan het niet zo zijn dat ik altijd alles moet blijven uitleggen aan (helaas vaak, maar gelukkig niet voor iedereen) de mensen hier hoe eea weleens werkt.., ik ben immers geen onderwijzer en wil dat eigenlijk ook niet zijn.
Onderwijzer op dit forum wilt niks anders zeggen dan dat je met de harde waarheid vertellen alleen maar hoon en spot over je heen gespuid krijgt, en dat wil ik niet. denken de mensen over het algemeen dat ik wel een beetje verstand van motoren heb, dan komen ze maar naar mijn shop, denken de mensen dat dit niet zo is, dan gaan ze gewoon naar een adres waar ze zich beter bij voelen, simpel!, en nee, ik heb geen zin meer om dat gejank achteraf aan te horen en een passende oplossing te zoeken, ik ben daar meer en meer gewoon "klaar" mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in eerste instantie helemaal niet om jouw reactie gevraagd? :?

Jij quote mij en vervolgens ga ik daar op in waarna je te beroerd bent jezelf toe te lichten met een drama verhaal dat je geen onderwijzer bent.

Uh...... :? Prima wat mij betreft, maar wellicht moet je niet op mensen ingaan als je verder geen zin hebt om met hen te praten.

Blijven degene die wel met elkaar willen praten over :)
 
Laatst bewerkt:
als mensen de basis al niet 100% onder de knie hebben, moet je zo idioot veel gaan uitleggen. Daar kun je hier een dag taak aan hebben. Verder zijn er mensen die met kennis geld verdienen. Moet je die kennis gratis op een forum gaan gooien?
 
Ik heb in eerste instantie helemaal niet om jouw reactie gevraagd? :?

Jij quote mij en vervolgens ga ik daar op in waarna je te beroerd bent jezelf toe te lichten met een drama verhaal dat je geen onderwijzer bent.

Uh...... :? Prima wat mij betreft, maar wellicht moet je niet op mensen ingaan als je verder geen zin hebt om met hen te praten.

Blijven degene die wel met elkaar willen praten over :)
Ik denk dat dit precies een reactie is, waar Paul op doelt.

Zo blijven de echte kenners weg, en wie er dan overblijven om met elkaar te praten? Tja....
 
Zeker niet Zot.

Maar nogmaals, ga dan niet op een bericht in zoals die van mij waar vragen in staan. :)

Als je geen zin hebt om dat uit te leggen of toe te lichten dan negeer je het toch gewoon? Ik kom ook vaak genoeg vragen tegen (jazeker, ik!) waarbij ik denk, niet weer he!

Pijltje links boven (Terug) en we kijken naar het volgende topic.


Als je ergens op in gaat, dan kan je er van uit gaan dat men dáár weer op in gaat. Zo heb je namelijk een conversatie met elkaar.

Prima als je daar geen zin in hebt. Heb ik ook zo vaak niet. Begin er dan ook niet aan zegt mijn beleving.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dit precies een reactie is, waar Paul op doelt.

Zo blijven de echte kenners weg, en wie er dan overblijven om met elkaar te praten? Tja....
Als Paul denkt zijn gal zo over mij te spuwen kan die verwachten dat ik gal terug spuw.

Ik stelde volgens mij gewoon een vraag en niet eens direct gericht aan hem. Hij is vrij daar op te reageren, maar moet goed beseffen hoe hij dat doet aangezien hij een reactie terug kan verwachten.

Maar goed... genoeg offtopic van mijn kant.

Heb mijn punt wel gemaakt.
 
Als Paul denkt zijn gal zo over mij te spuwen kan die verwachten dat ik gal terug spuw.

Ik stelde volgens mij gewoon een vraag en niet eens direct gericht aan hem. Hij is vrij daar op te reageren, maar moet goed beseffen hoe hij dat doet aangezien hij een reactie terug kan verwachten.

Maar goed... genoeg offtopic van mijn kant.

Heb mijn punt wel gemaakt.

Ik heb geen gal over jou gespuwd.., echt niet...
Lees het stukje nog maar eens wat aandachtig door.
En als uitleg van het gevraagde niet aan mij gericht was, dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben, maar ik zou zo 123 ook niet weten wie er hier meer ervaring met Woolich zou moeten hebben..
 
Ik heb in eerste instantie helemaal niet om jouw reactie gevraagd? :?

Jij quote mij en vervolgens ga ik daar op in waarna je te beroerd bent jezelf toe te lichten met een drama verhaal dat je geen onderwijzer bent.

Uh...... :? Prima wat mij betreft, maar wellicht moet je niet op mensen ingaan als je verder geen zin hebt om met hen te praten.

Blijven degene die wel met elkaar willen praten over :)

Ik licht het wél toe.., maar ik leg de antwoorden niet direct pasklaar in de mond, ik tracht mensen aan te sporen tot het zelf nadenken. doordat ik "closed loop" en "Pair valve" als parameters aangegeven had is dat volgens mij toch al een fikse duw in de goede richting, ik kan je ook met een kluitje het riet in sturen, maar dat doe ik niet... (nooit!), en een drama verhaal dat ik geen onderwijzer ben? komop.. da's wel een beetje kort door de bocht.. toch??
 
Ik licht het wél toe.., maar ik leg de antwoorden niet direct pasklaar in de mond, ik tracht mensen aan te sporen tot het zelf nadenken. doordat ik "closed loop" en "Pair valve" als parameters aangegeven had is dat volgens mij toch al een fikse duw in de goede richting, ik kan je ook met een kluitje het riet in sturen, maar dat doe ik niet... (nooit!), en een drama verhaal dat ik geen onderwijzer ben? komop.. da's wel een beetje kort door de bocht.. toch??

Zo kwam het op mij over.

Heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Excuses dan daarvoor! :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan