Het grote GS-topic deel 31 - the story continues ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jep, scherpe foto's... je HOORT als het ware het zout zich een weg vreten door het aluminium en het staal... :P
 
Even advies vragen.

Ik zal misschien mijn oude actioncam vervangen door iets nieuws. Heeft iemand ervaringen met een dezer modellen?

Eisen: optische beeldstabilisator, GPS tracking (met weergave van de gegevens)
Gebruik op de motor en ski's.

Sony: pro: beeldkwaliteit en vangt minder wind op de motor, negatief: bevestigingen van oud toestel niet te gebruiken met dit toestel.
Sony FDR-X3000R

Garmin Virb Ultra 30

Olympus Tough TG-Tracker Groen
 
Laatst bewerkt:
Vandaag stond ik met mijn GS op pr4's op een Noord Friese dijk in de natte klei. Alleen al het op laten komen van de koppeling bij stationair toerental leidde al tot een spinnend achterwiel en verdacht weinig beweging. Nou ja, alleen opzij dus. Was wel even spannend. Maar als ik het profiel van de tkc70 zo bekijk had me dat ook geen draad geholpen.

Qua auto's: ik rij in een prius wagon (over de schaamte voorbij gesproken) van de baas. Een uiterst betrouwbaar, saai en traag hok en niet geschikt voor lange mensen. Wel met 7 stoelen en nog 14$ bijtelling, dat is weer handig voor alle kiddo's die mee moeten in het weekend en de portemonnee. Mijn vrouw vind het een fijne auto en ik ga lekker op de motor. Iedereen blij.
 
Even advies vragen.

Ik zal misschien mijn oude actioncam vervangen door iets nieuws. Heeft iemand ervaringen met een dezer modellen?

Eisen: optische beeldstabilisator, GPS tracking (met weergave van de gegevens)
Gebruik op de motor en ski's.

Sony: pro: beeldkwaliteit en vangt minder wind op de motor, negatief: bevestigingen van oud toestel niet te gebruiken met dit toestel.
Sony FDR-X3000R

Garmin Virb Ultra 30

Olympus Tough TG-Tracker Groen

Mét Detox .

Ik heb het SONY-model net onder het 4K-model. Nog redelijk van prijs ook, ivm het 4K model, dat ook veel groter is...

Sony HDR-AS200VR Remote Kit

Past ook nog op de oude bevestigingen (en die van GoPro met een schroefdraad).

Uitstekende beeldstabilisatie, scherp beeld, mooie kleuren en spatwaterdicht (dwz. flinke regenbuien zonder probleem weerstaan op de motor).

Batterylife niet zo denderend (max . 2 - 3 uurtjes met monitor aan de pols, die uitstekend werkt, maar iets te klein scherm heeft om details al rijdend te zien... ben ooit al turend op het schermpje het decor ingereden... gelukkig zag ik nog tijdig op het scherm dat het mis ging)...

Ik zou opnieuw een Sony nemen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Garmin, ben er zeer tevreden over. Vooral qua data kan hij heel veel (zelf ODBII e.d.)
beeld ook stabiel. minpunt geen 4K (hd is max).
 


Ideetje voor mijn vrouw, wanneer ik onder de zoden dreig terecht te komen.... wordt minstens even spectaculair (maar wel NSFW).... :P


full
 
Batterylife niet zo denderend (max . 2 - 3 uurtjes met monitor aan de pols, die uitstekend werkt, maar iets te klein scherm heeft om details al rijdend te zien...
De bluetooth of wifi verbinding (wat heeft het ding?) vreet stroom. Ik heb het ook wel eens ingezet met het scherm van mijn telefoon, maar toen was het idd met twee uur klaar. Normaal kan ik de Sony twee vakantiedagen inzetten voordat hij weer aan de lader moet. Ik heb dan een uur of drie op film.
 
Ik ben blij destijds de Hero3Black omgeruild te hebben voor de Garmin Virb Elite (alleen dat laatste al). 4K is overrated want ik ga de bioscoop niet in met m'n filmpies en voor Youtube wordt het te traag om binnen te hengelen.
Eisen die ik aan zo'n ding stel, los van HD en waterdicht: GPS data, foto's, RC, Time lapse en de mogelijkheid van een externe voeding. Dat laatste heeft de GoPro genekt want een aansluiting aan de zijkant is niet handig en snel stuk.

Ze zijn nog steeds te vinden en soms denk ik, ik koop er nog een als reserve.
 
Mét Detox .

Ik heb het SONY-model net onder het 4K-model. Nog redelijk van prijs ook, ivm het 4K model, dat ook veel groter is...

Sony HDR-AS200VR Remote Kit

Past ook nog op de oude bevestigingen (en die van GoPro met een schroefdraad).

Uitstekende beeldstabilisatie, scherp beeld, mooie kleuren en spatwaterdicht (dwz. flinke regenbuien zonder probleem weerstaan op de motor).

Batterylife niet zo denderend (max . 2 - 3 uurtjes met monitor aan de pols, die uitstekend werkt, maar iets te klein scherm heeft om details al rijdend te zien... ben ooit al turend op het schermpje het decor ingereden... gelukkig zag ik nog tijdig op het scherm dat het mis ging)...

Ik zou opnieuw een Sony nemen. :Y
Batterij van 2u is al goed. Met de GoPro 3black haal ik in de zomer iets van 2u per batterij en in de winter minder dan 1u. En dit met de Wifi uit. Maar het gebrek aan stabilisator stoort me het meest op het huidig toestel.

Ik heb de Garmin, ben er zeer tevreden over. Vooral qua data kan hij heel veel (zelf ODBII e.d.)
beeld ook stabiel. minpunt geen 4K (hd is max).
Ondertussen is dat model wel 4K.

Ik ben blij destijds de Hero3Black omgeruild te hebben voor de Garmin Virb Elite (alleen dat laatste al). 4K is overrated want ik ga de bioscoop niet in met m'n filmpies en voor Youtube wordt het te traag om binnen te hengelen.
Eisen die ik aan zo'n ding stel, los van HD en waterdicht: GPS data, foto's, RC, Time lapse en de mogelijkheid van een externe voeding. Dat laatste heeft de GoPro genekt want een aansluiting aan de zijkant is niet handig en snel stuk.

Ze zijn nog steeds te vinden en soms denk ik, ik koop er nog een als reserve.
Die sony kan niet opgeladen worden tijdens het rijden denk ik, de garmin wel.
Minpunt voor garmin is dat ik nog nooit een goed werkende garmin gehad heb (zoals mijn gopro nu maar half werkt).
 
Die eerste is inderdaad geen frisse fiets... het zou kunnen dat de bedieningsknoppen ooit met een verkeerd product zijn behandeld, maar een véël hogere kilometerstand na 15 jaar lijkt me waarschijnlijker.

De tweede fiets heeft blijkbaar een betere verzorging gekend en kost nauwelijks meer.
Het uiterlijk komt ook overeen met de geafficheerde, redelijke kilometerstand.


Een no-brainer, lijkt me...
 
foto's is altijd lastig , maar die eerste fiets geloof ik niet zo dat de km kloppen.
kan rustig het dubbele zijn. is geen probleem maar de prijs moet daarop aangepast zijn.

zou de 2e gaan bekijken, en zou vragen wat de garantie voorwaarden zijn, als ze moeilijk doen of maar 1 maand geven, vertrouwen ze het zelf ook niet.
 
Fijn! Gefeliciteerd! *O* *O* *O* aftellen maar.


Dat ga ik zeker doen.

Heeft iemand van jullie nog tips voor bepaalde verzekeringsmaatschappijen?
Op dit moment heb ik mijn Vespa Gts verzekerd met mijn schadevrije jaren, ik dacht altijd dat je die per individu opbouwt maar dat is dus per motor.
Eigenlijk moet ik dus de verzekering van mijn Vespa opzeggen en dan komen de schadevrije jaren vrij, zo heb ik het tenminste opgevat.
Is er hier iemand die daar verstand van heeft?
 
Dat is denk ik een vraag voor een ander topic. Dan heb je meer kans op een zinvol aantwoord :)
Ik vind het wel een raar verhaal. Inderdaad maar eens even rond vragen her en der
 
Iemand een idee wat er hiermee gebeurt is. Alle bedieningsknoppen zijn kaal, verf van de cilinderkop bladdert af.
Geen stickers op de tank
Toch wel erg gebruikt voor het aantal km's denk ik.
Of slecht onderhouden?

Kent iemand de fiets?

http://link.marktplaats.nl/m1118016244

Lijkt me deze aantrekkelijker

http://link.marktplaats.nl/m1120977975

Van die tweede zijn de uitlaat spruitstuk moeren op de cilinderkop nog netjes, zo ook de uitlaatklem van de balanspijp (die buis die van cilinder 1 naar 2 loopt, voorlangs de voordeksel) Dat betekend dat het een netjes bijgehouden fiets is, of ze er is in ieder geval de moeite genomen om ze een keer te vervangen, voor het 2 geroeste bloemkooltjes geworden waren :+

De kleppendeksels zijn niet de originele kleur, allicht schade, allicht voorkeur van vorige eigenaar. Hoogstwaarschijnlijk afgebladerde verf :+

Cardan klok lijkt overgespoten, maar kan ook de foto zijn die vertekend

Nu ik wat langer naar de fotos kijk zijn de uitlaatbochten geschuurd, en de klemmen gestraald of gespoten, of beide...

De achterste klem om de cardanhoes (die rubberen mof tussen de achterbrug tunnel en cardanklok) klopt niet. Hoort een brede Tie-Wrap te zijn zoals de voorste

De rechter vorkpoot mist een mof bovenop, vlak onder de kroonplaat

Het achterwiel mist een sierdopje in het midden van de naaf
 
Dat ga ik zeker doen.

Heeft iemand van jullie nog tips voor bepaalde verzekeringsmaatschappijen?
Op dit moment heb ik mijn Vespa Gts verzekerd met mijn schadevrije jaren, ik dacht altijd dat je die per individu opbouwt maar dat is dus per motor.
Eigenlijk moet ik dus de verzekering van mijn Vespa opzeggen en dan komen de schadevrije jaren vrij, zo heb ik het tenminste opgevat.
Is er hier iemand die daar verstand van heeft?

Ik heb zowel mijn auto als motor bij de KNMV verzekerd. Met de motor had ik al 16 schadevrije jaren en die heb ik enkele maanden geleden overgezet naar de auto (WA volledig casco) en vervolgens een WA beperkt casco-verzekering voor de motor genomen zonder schadevrije jaren. Deze combi kwam het voordeligst uit.Ik vind ze best flexibel bij de KNMV en de enige schade die ik heb gehad, een jaar of 5 geleden, is keurig door ze afgehandeld.
 
Laatst bewerkt:
Dat ga ik zeker doen.

Heeft iemand van jullie nog tips voor bepaalde verzekeringsmaatschappijen?
Op dit moment heb ik mijn Vespa Gts verzekerd met mijn schadevrije jaren, ik dacht altijd dat je die per individu opbouwt maar dat is dus per motor.
Eigenlijk moet ik dus de verzekering van mijn Vespa opzeggen en dan komen de schadevrije jaren vrij, zo heb ik het tenminste opgevat.
Is er hier iemand die daar verstand van heeft?

Hoef je niet per sé op te zeggen. Bij Univé bijvoorbeeld waren ze zo vriendelijk de schadevrije jaren van motor 1 ook toe te passen op motor 2. En had ik geen 2e motor gehad, dan waren de schadevrije jaren van de auto ook goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan