Kop Remklauwbout Rond

Capamike

MF veteraan
23 jun 2011
1.197
0
Zandvoort
Gisteren getracht mijn voorste remklauwen te demonteren op de gsxr1000 2007,
Alleen zaten die dingen zo godallejezus vast dat ik er maar 3 heb losgekregen.
Van de 4e en laatste bout is de kop nu zo goed als rondgedraaid..
Ik heb het nog geprobeerd met een 6kant-dop, geen succes.

Het stuur kan net niet genoeg draaien om recht in de kop te kunnen boren.
Hebben jullie tips? Ik ben namelijk ten einde raad..

G8jaU2.jpg


I6u7lb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ho even! Zo makkelijk kom je d'r niet vanaf. Wij willen natuurlijk graag weten wat je nou precies gedaan hebt om de bout er uit te krijgen.

PHEAUTEAUX!!!

Niet dat ik zo nieuwsgierig ben, maar ik weet graag alles.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost!!


Losgehaald dmv snijdop/linkse dop.
Iedereen hartelijk dank voor het meedenken!

Topic mag gesloten worden, dank.


Ho even! Zo makkelijk kom je d'r niet vanaf. Wij willen natuurlijk graag weten wat je nou precies gedaan hebt om de bout er uit te krijgen.

PHEAUTEAUX!!!

Niet dat ik zo nieuwsgierig ben, maar ik weet graag alles.



:?
 
Laatst bewerkt:
Echt typisch een Harry opmerking :+

Oke even serieus. Het is ook zulke onzin. Als je de beperkingen van goedkoop gereedschap kent en het met zorg gebruikt kun je er prima mee sleutelen. Niet iedereen sleutelt wekelijks en heeft het budget om (x)honderd euro uit te geven aan een set kwaliteitsgereedschap.
 
Ik ben niet zo'n ster in budgetten maar 1 goede dop is goedkoper dan 1 slechte dop
+ een handig stuk gereedschap + een nieuwe bout

En het was al klaar geweest

(ik heb hier een cilinderkop liggen van een "handige donder" en daar zitten twee afgebroken boren en een afgebroken linkse tap in vast,en als je zn verhalen op zn website lees dan doet ie net of hij een expert is met het uitboren van afgebroken draadeinden)

(ik probeer te voorkomen dat ik "handige" stukken gereedschap nodig heb.ik heb ook geen linkse tappen of andere handige stukken gereedschap)
 
Ik ben niet zo'n ster in budgetten maar 1 goede dop is goedkoper dan 1 slechte dop
+ een handig stuk gereedschap + een nieuwe bout

En het was al klaar geweest

(ik heb hier een cilinderkop liggen van een "handige donder" en daar zitten twee afgebroken boren en een afgebroken linkse tap in vast,en als je zn verhalen op zn website lees dan doet ie net of hij een expert is met het uitboren van afgebroken draadeinden)

(ik probeer te voorkomen dat ik "handige" stukken gereedschap nodig heb.ik heb ook geen linkse tappen of andere handige stukken gereedschap)

Dat krijg je als je stalen bouten probeert uit te boren met standaard HSS boortjes... En dat zou ie moeten weten.
 
Echt typisch een Harry opmerking :+

Oke even serieus. Het is ook zulke onzin. Als je de beperkingen van goedkoop gereedschap kent en het met zorg gebruikt kun je er prima mee sleutelen. Niet iedereen sleutelt wekelijks en heeft het budget om (x)honderd euro uit te geven aan een set kwaliteitsgereedschap.


Maar wel budget om schade te repareren die is veroorzaakt door slecht gereedschap?

It's a vicious circle....
 
Goed passend gereedschap is absoluut een uitstekend uitgangspunt en als je alleen maar aan nieuw spul sleutelt redt je jezelf daar prima mee. Maar als je wel eens iets tegenkomt waar al eens met minder goed gereedschap aan is gewerkt zijn de special tools toch wel een uitkomst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan