brandstofprobleem fzr 1000 1991

toez

MF'er
17 mrt 2012
52
0
Veenendaal
goedendag.

Een probleempje bij mijn FZR.

Na een aantal keer gestrand te zijn en na het 2 keer de contactsleutel rond gedraaid te hebben waardoor de popmp de carbs weer vulde kon ik weer een stukje verder rijden. dit werden steeds kortere stukjes. van terras naar terras :-) .
even een rondje gereden met een minibiketankje er op zonder de pomp ertussen ging een stuk beter.maar ja, dan moet je echt vaak tanken dus dat is geen optie :wink:.

Dus defecte brandstofpomp was mijn gedachte. helaas niet want andere brandstofpomp had hetzelfde effect.
Ik heb toen de opbrengst van de pomp gecheckt terwijl de carbs gevuld waren.

De pomp draait iedere keer als ik de sleutel omdraai 5 sec of tot tegendruk als de motor niet loopt.
als de motor wel loopt draait de pomp ongeveer 40 seconden. ook als ik tussen door tegendruk heb gegeven draait hij daarna vrolijk verder.

maar na die pakweg
40 seconden is het over, terwijl er voldoende aanvoer van brandstof richting de pomp is. hij stopt dan gewoon.als ik de sleutel daarna weer omdraai begint hij weer overnieuw en houd dan weer op na die pakweg 40 seconden.

mijn gedachte is de brandstofrelais. maar zie ik iets over het hoofd? waar is b.v dat witte blokje met die 2 draden die boven de pomp zit voor?

En de aansturing van het relais zit natuurlijk ook in de cdi verweven. dus zou ook nog een optie zijn. maar verder loopt de motor goed dus echt verdacht is die niet.
het is model 1991.

iemand nog verdere suggesties of kent het probleem? btw geen vacuum trekken van de tank,heb met tankdop los gereden en nog hetzelfde euvel.

thnx...
 
Terug
Bovenaan Onderaan