kawa gtr 1000

pgranddaddy

Rookie
19 nov 2023
11
4
Zaandijk
Hallo allemaal mijn naam is Piet en heb een klein probleem met mijn gtr 1000 uit bj 86 nl. ik heb hem zeg maar rijdend weggezet maar na een paar weken weer gepakt en wat gebeurd er hij ontkoppelt niet meer dus eerst een nieuwe hoofdkoppelcylinder en hulp cylinder geplaatst en nog niets toen de koppeling uit elkaar gehaald en andere platen erin gezet de drukgroep komt mooi naar buiten maar als ik hem in de 1e versnelling zet en dan de koppeling inknijp komt hij niet vrij nu is mijn vraag moet je dit testen met een draaiende motor of kan het ook bij stilstand, ik had de vraag ook elders gedaan en ook antwoorden gehad maar kreeg ook het advies om de vraag hier te stellen
 

Bijlagen

  • IMG_7172.jpeg
    IMG_7172.jpeg
    222,5 KB · Weergaven: 1
Edited: Wel ik vond de antwoorden en tips die je bij Kawasaki GTR 1000 - Deel 4 hebt gekregen best uitgebreid. Het lastige is dat van een afstandje, één plaatje en een aaneengesloten verhaal moeilijk kan worden opgemaakt waar de fout is gemaakt. Het is een master/slave systeem, die werkt ook bij stilstaande motor.

En inderdaad wellicht is ontluchten de oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Klopt gewoon hoe TS het heeft. Je kunt het nog zien aan de losse koppeling dat die ook zo gezeten heeft.Bekijk bijlage 1946479
Misschien heb je wel gelijk, en hoort 't zo.

Edit: Ik zie wat je bedoelt, de inslag van de laatste frictieplaat. Zo wordt 't ook aangegeven hier:


1700659026206.png


Maar de plek van die laatste plaat lijkt mij dieper dan op het filmpje, daar zit-ie namelijk vrijwel gelijk met de lip en bij TS een mm of twee a drie dieper. Maar goed, ik kan me zwaar vergissen. Blijft het feit dat TS een probleem heeft!

lippen.png
 
Laatst bewerkt:
hoi volgens het werkplaats handboek moet de laatste plaat 1nok verschuiven
het zal inderdaad misschien een vast geplakte koppeling kunnen zijn mijn collega vertelde tegen mij dat zijn oude Heinkel scooter daar ook wel eens last van heeft
 

Bijlagen

  • IMG_7181.jpeg
    IMG_7181.jpeg
    296,9 KB · Weergaven: 2
  • IMG_7180.jpeg
    IMG_7180.jpeg
    178,4 KB · Weergaven: 2
Terug
Bovenaan Onderaan