Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Michelin Pilot Road 3 zal het zijn dan verwacht ik. Anders krijg je de Michelin Pilot Power 3.
De Power is een stuk puntiger en zal dus sneller de bocht invallen.
Rij zelf met de Pilot Road 2 en ze vallen idd niet echt de bocht in, zijn een beetje neutrale banden. Met dan wel weer een lange levensduur.
...
Idd. Het is ofwel Michelin Pilot Road, of Michelin Pilot Power.

Heb meerdere sets MPR3's versleten. De langste set ging +27.000km mee.
1 keer aan een set MPR4's begonnen maar door verkoop van de motor niet verder dan 5.000km . Maar ik had de profieldiepte gemeten, nieuw en op 5.000 km. Uit die berekening maakte ik op dat ze zeker niet langer mee zouden gaan als de MPR3's, ondanks Michelin net "belooft" van wel. Maar ach, met 20.000km voor een bandenset zou ik al tevreden zijn. Hoeft geen bijna 30.000km te zijn. Liever iets minder km's met wat meer grip. Wat betreft grip, zowel de MPR3's als de MPR4's vond ik gewoon super, zowel droog als nat en koud.

Ik ga mij een dezer dagen een "goedkope" voorband aanschaffen zodat ik die Bridgestone Battlax T30 achteraan nog kan oprijden, die zit nu aan 17.000+ km's en ben nieuwsgierig hoe lang die het nog gaat uithouden.

Daarna komen er sowieso MPR4's of MPR3's op, als er korting is op de 4's, zoniet worden het de 3's, want zonder kortingen zijn die ongeveer 35€ goedkoper.

Ik vond de drie wel puntiger vooraan dan de vier en viel dus ook lichtjes in de bocht. Voelde wat nerveus aan bij trage snelheden (lees:35km/u en trager).
De vier voelde stabieler aan.



Leuk ... deze morgen voor de tweede maal mijn tankdop dicht gevroren B|




En gisteren, tegen mijn gewoonten in, wel eens "doorgereden" :P :]
... tegen de 120km/u op een 70-weg :$ })
 
Ik sprong op de motor vanmorgen, kreeg ik hem niet vooruit geduwd. Hmmm bandjes controleren, voorband gewoon leeg voor de helft. Zit er potverdorie 3 dagen op... wat zouden jullie doen, anwb bellen en dan naar garage rijden of garage bellen en vragen of ze je kunnen helpen?
 
Ik sprong op de motor vanmorgen, kreeg ik hem niet vooruit geduwd. Hmmm bandjes controleren, voorband gewoon leeg voor de helft. Zit er potverdorie 3 dagen op... wat zouden jullie doen, anwb bellen en dan naar garage rijden of garage bellen en vragen of ze je kunnen helpen?
Oppompen met de fietspomp en na een uurtje controleren?

Misschien zit er iets in de band, of een scheurtje van het ventiel.
(Even dopje pakken en een graad of tien heen en weer bewegen, rubber checken op haarscheurtjes)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mn GSX voorzien van hyperpro voorveren (progressief) en een achterschokker van een '06 r6 dat scheelt behoorlijk. Ik rijd nu al zo'n 30.000 op een Battlax BT45 voorband en 20.000 met eenzelfde type achterband. beide zijn nu bijna aan vervanging toe. Prima banden en veel grip naast de lange levensduur, achter begint nu wel behoorlijk vlak te worden van de snelweg kilometers.

Als je fietspomp een autoventiel aansluiting heeft kan dat gewoon idd, ik heb vroeger een Lada gehad (2101) en daar zat standaard een "fietspomp" bij het gereedschapset.
 
Je kan met een normale fietspomp een motorband oppompen? :$
Een beetje pomp heeft tegenwoordig twee aansluitingen of adapters.
Ik heb hem bijvoorbeeld van de Action, zes euro geloof ik. :+

full
 
Laatst bewerkt:
Hebben degene met een fietspomp dan ook daadwerkelijk een fiets? :+
Voor oude mannen. :Y



En een stuk of vijf fietspompen trouwens. _O- (kleintje voor op het circuit, eentje die niet fijn was, reserve...)
Die van de Action is wel ok, alleen de nippel werkt net anders. (omhoog is vast, inplaats van los)
 
Die is dus een beetje op de groei krimp gekocht _O-
Hij ziet er misschien klein uit, maar het is een grote framemaat.
Ik pas er amper op met mijn 1.82. :+

Maar het was dan ook een aanbieding. _O-

Onder de hoezen twee keer een TL1000R. :9~ *O* -O-
 
Ik begin je ondertitel te begrijpen :Y :+
Vorig jaar was weer even druk. :Y

Ik heb het niet precies geteld, maar ik meen zo'n zes flessen x vier liter olie naar de gemeente gebracht te hebben.
Kunnen ze er weer iets moois van maken. O-)

Ik heb nu drie defecte motorfietsaccu's in de tuin liggen. _O-
Volgende week de Raptor verversen, de GSX-F heeft nog 2.000 km te gaan..

Zoontje dacht toen hij drie was dat dit mijn werk is. :')
(Pap, jij werk toch daar en verkoopt motorfietsen? :+ wees hij naar de sportschool waar ik toen nog vier dagen per week in de avond aan het sporten was)
Hoe groter hoe beter? _O-
Een beetje robuust gereedschap is wel fijn. :t :$
 
Laatst bewerkt:
weer aktief bezig geweest aan de gsxF.

- nieuwe remleiding achteraan + nieuwe remschijf + ontluchten.
- andere knippers LED + parallel weerstanden voor knipperdoos.
- Gloeilampen Remlichten vervangen door LED.

full

full

full

full


alles gemonteerd, nu nog wachten op mooi weer om te rijden.
 
Lekker Karel. *O*
De rembracket is gepoedercoat ziet ik. :9

Scheelt het remschijfje ook nog wat in gewicht met de oude? 8-)
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar was weer even druk. :Y

Ik heb het niet precies geteld, maar ik meen zo'n zes flessen x vier liter olie naar de gemeente gebracht te hebben.
Kunnen ze er weer iets moois van maken. O-)

Ik heb nu drie defecte motorfietsaccu's in de tuin liggen. _O-
Volgende week de Raptor verversen, de GSX-F heeft nog 2.000 km te gaan..

Zoontje dacht toen hij drie was dat dit mijn werk is. :')
(Pap, jij werk toch daar en verkoopt motorfietsen? :+ wees hij naar de sportschool waar ik toen nog vier dagen per week in de avond aan het sporten was) Een beetje robuust gereedschap is wel fijn. :t :$

Wishful thinking *O*

Heb de mazzel dat ik alle oliën in een 30 liter container kan dumpen, en zodra die vol is krijg ik een lege terug *O* .
Beetje jammer dat de olieboer niet het zelfde idee hanteert alleen dan omgekeerd '(

weer aktief bezig geweest aan de gsxF.

- nieuwe remleiding achteraan + nieuwe remschijf + ontluchten.
- andere knippers LED + parallel weerstanden voor knipperdoos.
- Gloeilampen Remlichten vervangen door LED.

full

full

full

full


alles gemonteerd, nu nog wachten op mooi weer om te rijden.
Ziet er weer netjes uit.
Iets met werkpaarden, sierpaarden en paarden waar aan gewerkt moet worden :X
Het voorjaar oogt zo ver weg '(
 
Poedercoat? nee gewoon goed ontvetten en vier lagen zwarte spuitbus verf.

Gewicht scheelt naar mijn mening niks. wel de looks. en de dikte...
Oh, het leek al zo'n typische half matte glimmer met een dikke laklaag. :t
ooh mijn paard wil wel werken, maar t is de ruiter erop die niet graag kou lijdt, of nat wordt. LOL
Zo weer naar huis sportschool.
Half negen rij ik naar Schiedam uit Berkel.
met de motor is altijd beter dan de auto pakken. :+
 
Laatst bewerkt:
Goed fietspompje gekocht bij de praxis. Zat nog geen eens een half bar in mijn voorband....
Morgen even iets regelen met mc rijen, suzuki dealer in de buurt van tilburg
 
Ik heb de laatste dagen wat werk verricht in en rond ons huisje, maar vooral buiten, werken die ervoor moeten zorgen dat de motor binnen kan:

voor:
full



tussendoor:
full




En daar waar de motor nu voor staat, moet ik die buis verplaatsen (of gewoon dakgoot en buis weg :P ), en dan een gat in die muur slijpen en een self-made poort maken:
full

De doorgang ook maar even met de hogedrukreiniger afgespoten, ale ja, even, het heeft wel wat geduurd ... maar het is toch leuk een propere doorgang te hebben. De tegels onder de rest van het puin doe ik later dan nog wel ...



En een groot deel van het eerdere breekpuin (vooral hout) ligt nu op de aanhanger, klaar om een van de volgende dagen weg te voeren:
full




Maar ... ondertussen begint het hier dus weer te sneeuwen ...
full

Gelukkig slechts een klein beetje, en begin volgende week gaat de temperetuur alweer richting 10 tot 12°C :]

Ik denk dat ik mijn tankslot er eens ga uithalen, zo ver als mogelijk uit elkaar halen, binnen op de tableau boven de kachel leggen zodat het volledig kan uitdrogen, en daarna zien te smeren met iets wat speciaal dient voor sloten.
 
Goed fietspompje gekocht bij de praxis. Zat nog geen eens een half bar in mijn voorband....
Morgen even iets regelen met mc rijen, suzuki dealer in de buurt van tilburg
En.. bleef de lucht er een beetje in. :?

Ik ben vrijdagavond om half negen in de avond aardig aan het glijen geweest. _O-
Laatste stukje, vijf straten van huis, bleef de sneeuw behoorlijk liggen en was deels ook lekker glad/plat gereden door auto's.
Wel de goede kant van de GSX-F boven gehouden.

Maar motorlaarzen hebben ook geen profiel, reed als een sleetje.
Benen naast de motor over de grond.
Blij dat ik glij. :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan