Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Nee is ok ik blijf bij deze ik voel me op mijn gemak vind het gezellig en heb echt serieus in zo kort tijd veel bij geleerd bij hun. Dus ik blijf hier op mijn plek. Vriendinnetje van me heeft ook op deze school gelest...Die rijd inmiddels 2 jaar lang een vette speedy motor. Ook ken ik paar anderen van mijn sportschool die hierheen zijn gegaan..Ben ook deze motor gewend is een Honda 500c uit mijn hoofd..Voor mijn les zal ik al die videos van Saabert door nemen en verder gewoon lekker weer knallen! Komt goed!
 
Helaas.. Zojuist gezakt voor het avd examen.
Op de snelweg ging het niet helemaal lekker, paar keer te dicht op een voorligger en bij een afslag verkeerde rijstrook gepakt zodat ik op de rechtdoor rijstrook uitkwam terwijl ik linksaf moest.

De rest ging eigenlijk wel prima.
 
Net terug van een heerlijke avd les! Zo donker en druilerig als het vanmorgen was, zo lekker was het vanmiddag. Lekker rondjes gereden over de ringweg van Alkmaar en stukjes door de stad. Nu helaas 2 weken geen les, want instructeur heeft vakantie.
 
jammer natuurlijk dat je gezakt bent. maar als je dan toch zakt doe het dan goed en niet met een klein lullig dingetje als bijvoorbeeld een putdeksel of niet kijken of zo... dus daarin ben je wel geslaagd ;)

balen, zonde geld, uithuilen en opnieuw aanvragen! en, zoals mijn instructeur zou zeggen: 'volgende keer niet meer doen'.

@Lisalady: dúrf dat ding onder je weg te duwen als je de bocht in gaat bij het 8-je. bij gewone (90-graden) bochten doe je dat toch ook, neem ik aan.

hoppetee:
Hoe afschuinen motorfiets? | Blog | Rijschool Tuncay Amsterdam

afschuinena.jpg


:]
 
Thijsco wat zonde zeg, niet opgeven hoor!

Vandaag ging het voor mijn gevoel echt ruk, de AVD ging wel lekker maar tijdens de AVB lukte me de langzame slaom voor geen meter, het 8tje ging al wat beter, rechtsom alleen wat te ruim. Daarnaast is m'n AVB examen aangevraagd, 5 januari is de dag *O* hopelijk gaat het dan wel goed. In de ochtend in ieder geval nog even lessen. Man ben nu al gespannen -O-
 
jammer natuurlijk dat je gezakt bent. maar als je dan toch zakt doe het dan goed en niet met een klein lullig dingetje als bijvoorbeeld een putdeksel of niet kijken of zo... dus daarin ben je wel geslaagd ;)

balen, zonde geld, uithuilen en opnieuw aanvragen! en, zoals mijn instructeur zou zeggen: 'volgende keer niet meer doen'.
Haha zo kan je het ook zeggen. :P
Maar inderdaad, ik weet gewoon hoe of wat en dat scheelt inderdaad.

Het jammere is dat ik met lessen veel beter heb gereden. Had gewoon me dat niet lijkt het.

14 februari staat ie weer gepland.
Hoop alleen dat het mee gaat vallen met het weer.. :/
 
Succes weer Tijsco. Ik ga 31 januari. Ben ook benieuwd wat het weer doet. Wat dat betreft, mag het blijven zoals het is. Hoef geen ijzel, sneeuw en dat soort fratsen.

Dutch_Dress, succes 5 januari!
 
Ha! kan je fijn gaan oefenen (met je motor die niet bij je in de schuur staat :P ) ze staan al klaar voor de langzame slalom :]
 
En toen schrok ik vannacht wakker...droomde over examen..sjeeee lijk wel niet goed!
Waren aan het opwarmen en ben daarna naar huis gegaan. Thuis gekomen bedacht ik me dat ik nog examen had en kwam uiteraard te laat...tjong jonge...dat wordt nog wat! Hahaha domme muts dat ik ben
 
da's geen droom...da's een nachtmerrie!

na oefenen naar huis gaan en je examen vergeten....hoe durf je! ;)
 
_O- _O- @
Kijk wat ik onder de kerstboom vond!
Grapjas is die man van mij. _O- _O-

209ppw8.jpg

_O- _O-

Laat ik me ook weer eens melden. Ik ben nog steeds motorloos :( :N maar vandaag wel even een motor gehuurd (Suzuki Vstrom 650) en een stukje wezen tuffen. Was vooral... koud! Maar wel lekker om na een aantal weken eindelijk weer eens op twee wielen rond te rijden. Eind januari komt hoop ik de motor.

Maar... wat rijdt dat ding 100x lekkerder dan de lesmotor. 140 op de snelweg zonder dat ik half van de motor afgeblazen wordt. Hij heeft wel iets minder power, maar niks wat me dwarszit. Was weer heerlijk rijden... wel even schrikken toen ik achter een strooiwagen kwam zitten... zo glad was het naar mijn idee toch niet... toch maar iets voorzichtiger aan gedaan... morgen mag ie alweer terug... maar morgenochtend nog even een rondje rijden :D
 
Zo mn laatste les ( hoop ik) gehad vandaag, ging goed! Wel wat kleine puntjes mar hey niemand rijdt perfect.

Leonheart2304, mooi dat je zo ven kan rijden en kijken of het iets voor je is.
 
Smous, heel veel succes met je examen!! Wanneer mag je?

Lekker Lionheart! Mijn man ging ook een rondje rijden vanmiddag, mij jaloers achterlatend.
Hopelijk kan ik met een paar weken ook mee.
 
tsja, Lionheart, ga maar na bij jezelf toen je nog leste...zo'n lesmotor wordt toch een beetje afgeragd en er zit natuurlijk wel een paar jaar (ontwikkelings-)verschil tussen b.v. een Kawaski ER5-N en een V-strom.

ik moet ook maar weer eens kijken of het motorrijden me nog lukt :]
wat ik wel weet: nieuwe wintermotorjas regelen. met fluo-geel, maar ook weer niet helemáál fluo-geel, want dat valt gek genoeg niet op. dus zwart met fluo-accenten, dat schijnt beter op te vallen (door het contrast met zwart). beetje aparte redenering maar er zal wel een kern van waarheid in zitten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan