Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Hoi Ytje!

Nog 2 weken geduld dus. Ik heb de winter doorgelest en al een 3 keer een rit met mijn eigen motor gemaakt. En net ook naar kantoor gereden, heerlijk.
 
Succes LimaSierra!! Je naam is bijna als mijn achternaam in het echt :} ! Grappig!
Anyways vandaag eindelijk weer AVB lesje gehad! En kreeg andere motor hij zei dat ik die maar es moest proberen..En wat denk je?? OMG echt alles he maar dan alles ging goed!! Ik voel ook aan de motor dat ie toch ietsje lichter is en ik kan makkelijker van me afwenden ofzo..Dus voor zekerheid gevraagd of ik dan ook met die kan afrijden..En ja is geschikt voor afrijden! Dus vanaf nu neem ik die! Als ik Zaterdag as weer zo goed bezig ben ( voor mijn gevoel ook ) dan ben ik er echt klaar voor as Dinsdag en ik zorg ervoor dat hij me niet er af gaat halen! Zelfs elke x die halve draai links of rechts..bam goed! En 8 ook maar die vind ik niet zo heel moeilijk..Ging meer om de halve draai ff op poetsen en de uitwijk oefening beter doen en die ging echt goed 50 maar dan ook vet schuin houden links rechts! En ...ik was niet eens bang vond het zelfs leuk! EINDELIJK! _O- _O- _O- _O- _O- Oh echt hoop dat ik as Zaterdag ook zo ga voelen en dit aanhoud! Fingers crossed! :} :} :}
 
Ooooooooh Lisa, wat fijn!!! Wat een verschil dan he, de ene motor of de andere. Hadden ze veel eerder moeten doen.
Ik zeg: binnenslepen die AVB dinsdag. Heel veel succes!!
 
Ja ik was eigenwijs om die ene motor aan te houden maar als je als rijschool houder weet dat net die ene motor mischien beter kan werken waarom niet eerder geven? Dat zou ik zelfs doen voor een leerling...Ach ja whatever ik ga dit zsm vergeten en weer knallen as Zaterdag ( moet dan 2 uur lessen ) als ik laat zien hoe vandaag ging...Dan weet ik zeker dat hij me er niet af haalt...Word echt tijd ook om alleen te focussen op AVD..Trouwens met AVD zal ook lastig zijn zeker als je zo goed moet luisteren waar je heen moet..Had je daar ook moeite mee of viel mee?
 
Ik vond het de eerste 2 keer wel spannend, met name omdat je dan voorop moet rijden en niet meer kunt volgen. Maar het luisteren met het oortje was geen enkel probleem. Gewoon hard genoeg zetten. En als je een afslag mist, weet hij wel een andere route, zou ik me niet druk om maken.
 
Ok cool! Ben benieuwd! Afrijden bij Amsterdam Sloterdijk kan soms beetje lastig zijn maar als ik die rit vaak genoeg maak hopelijk gaat het dan vanzelf...
 
Dat is ook zo. Op een gegeven moment weet je wel welke straten je krijgt. Maar als hij duidelijk praat moet het lukken hoor.
 
;( ;( ;( hoe ik het doe weet ik niet maar helaas...weer gezakt! Was weer nIet overtuigend genoeg...8 weken wachten! Tjonge zeg niet normaal. Ze gaan volgende week kijken of er eerder iets vrij is en anders bellen met CBR...gatver wat baal ik ervan zeg....
 
_O- _O- _O- @ als hij duidelijk praat ! Ja inderdaad ... Kan echt niet wachten als liefst doe ik vandaag nog mijn AVB op die motor! _O- _O- _O- :]
 
Jeetje wat balen @ Smous!!!! Niet overtuigend genoeg met wat? Ik zal voor je duimen dat je eerder kan en gaat slagen!!
 
Grr...hopelijk is er een gaatje eerder, Smous.

Lisalady: op wat voor motor rijd je nu? Mooi dat het met deze motor wwl lekkerder gaat!
 
Heb even gegoogled het is een Honda CB500 is wat lichter dan dan wat ik hiervoor had...En ik merk het ook mijn halve draai is echt meters vanaf de pionnen dus vrij klein hoe ik het nu doe..Ik weet dat het mischien niet uit moet maken welke motor maar deze voelt gewoon fijner hihi.
 
Kijkgedrag, rijklaar maken, plaats op de weg....had 7 opmerkingen...de vorige keer 4... tjonge zeg, motiverend, ik lees het maar niet meer en we gaan gewoon weer!
 
Ik hoop zo dat je je volgende keer wel slaagt! En hopelijk hoef je geen 2 maanden te wachten.
 
Hoop ik ook Cabo! Was ook gewoon boos op mezelf, zenuwen natuurlijk maar ook net een examinator die hier bekend staat als niet makkelijk...
 
Ai...zo'n examinator helpt ook niet mee. Ik had gelukkig een hele relaxte, dat had mijn instructeur al aangegeven. Dus ik ging iets minder zenuwachtig het examen in.
Hopelijk volgende keer een andere examinator.
 
@smous neeee wat jammer zeg! -O-

@lisalady, wauw zie je kan het wel! :Y Ik had halverwege het lessen ook een motorswitch, uit noodzaak. Heb er twee keer mee gelest om te proberen en dat was voor mij juist de betere match, met die motor dus ook doorgegaan. De Kawa EN6 was te schichtig en te nieuw voor mij, de Honda was al flink uitgeleefd en rustiger. Hoewel de Kawa makkelijker was in de oefeningen is het de rust van de Honda wat me beter lag. Zaterdag dus AVD op de Honda, even kijken hoe het gaat en misschien het examen maar eens vast zetten.
 
Laatst bewerkt:
datum prikken werkt vaak wel, dan heb je een deadline/stok achter de deur. de theorie in het AVD-gedeelte (dus zeg maar: de regeltjes waar je je in het verkeer aan moet houden, kijktechniek, plaats op de weg) is niet zoveel en ook niet zo moeilijk om tussen je oren te krijgen. het komt er op neer dat je moet afleren wat er na het behalen van je autorijbewijs is ingeslopen.

:]
 
;( ;( ;( hoe ik het doe weet ik niet maar helaas...weer gezakt! Was weer nIet overtuigend genoeg...8 weken wachten! Tjonge zeg niet normaal. Ze gaan volgende week kijken of er eerder iets vrij is en anders bellen met CBR...gatver wat baal ik ervan zeg....
He, jammer!!

Klinkt als gedeeltelijk hetzelfde waarvoor ik gezakt was..
8 Weken wachten is inderdaad erg lang, zou zonde zijn als het niet eerder kan.
Bij je eerst volgende les met je instructeur bespreken wat er fout ging en daar vervolgens goed op letten en oefenen. Je weet nu wat je 'zwakke' punten zijn, zorg ervoor dat je ze weg werkt.
 
Zak dat het zijn Saabert..?

Thijsco, we gaan ermee aan de slag maar goed blijf van mening dat ik nu het gevoel heb dat je alles 100% goed moet doen. We gaan gewoon weer door en hopen dat ik eerder kan
 
Smous je lijkt mij wel met AVB alsof alles 100% moet gaan......Vermoeiend! Maar goed indeed we gaan door! Je bent er bijna dus moet goed komen!

Dutch_Dress! Grappig hoe je die 2 motoren beschrijft! De ene waar ik steeds op zat is vrij nieuw inderdaad waar ik nu op rijd is behoorlijk afgeraffeld maar zit wat meer rust in...Het is echt hoe je het beschrijft! Mischien iets lichter mr die andere kon ik ook vrij goed afduwen alleen met die langzame oefeningen ging halve draai niet meer...Nu wel zelfs rechtsom 0x fout gedaan terwijl die vr mij moeilijker is dan linksom..

Maar goed even aankijken als ik zo goed ga deze Zaterdag hoop vn wel lijkt me wel toch kan toch niet zo snel veranderen? Als liefst deed ik vanavond al die AVB examen haha!
 
Laatst bewerkt:
in het donker! ideale examentijdstip. ziet de examinator ook niet dat je er niks van bakt _O-

hopelijk moet je tussen rijschool-lokatie en AVB-leslokatie een stukje rijden, zodat je de motor al een beetje in de vingers hebt als je met die leuke pilonnetjes gaat stoeien. mooi dat het met deze brommert wel goed/beter gaat.

morgen maar eens kijken of mijn brommert het nog wil doen. zo ja, dan even een eerste rondje om de kerk rijden om het gevoel (en het zweet op de rug) weer te krijgen.

:]
 
Smous,

waarom probeer je niet bij een andere rijschool?
Misschien hebben hun een eerder datumpje. En leer je waarschijnlijk wat (nieuwe) dingen bij. I.p.v. 8 weken, misschien wel 3 of 4weken ? Scheelt een hoop. Niet getreurd je weet wat ze zeggen drie keer scheepsrecht! :-P
 
Terug
Bovenaan Onderaan