Knipperlicht kapot, krijg hem niet los

Vault111

MF'er
2 jun 2016
42
0
Hallo allemaal, mijn linker knipperlicht (voor) knippert niet meer, ik heb hem open gemaakt en heb gezien dat de lamp verbrand is van binnen. Ik heb geprobeerd om hem eruit te halen, maar het lukt niet. Ik heb geduwd en gedraaid zoals je in een auto doet, maar hij draait maar door. Ik heb hem geprobeerd eruit te trekken, maar dat lukt ook niet. Het gaat om zo een after market cateye indicator. Zijn die lampjes te verwisselen of moet er een hele nieuwe indicator op ? :? |(

Er staat "H21W 11 12 (E11) 50R 001192 TIANLI"op de mijne.

bik_mini-cat-eye-blk.jpg
d
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je kans dat je alleen het glas draaid. maw zuurstof in de lichtbol en poef gloeispiraal als stof vergaan.
dat wordt prutsen om de voet eruit tekrijgen.
:^ heb ik ook eens gehad was alleen het glas waaraan ik draaide, puntang gepakt lampje kapot geknepen en met de tang het ijzeren hulsje van de lamp los gedraaid daarna nieuw lampje er in.
 
De vraag is hoeveel tijd, energie, ergernis en risico je er in wilt steken.
Uiteindelijk is het er heel uit te krijgen.
Nieuw setje van twee kost iets van een tientje?
 
Hi, glas is al kapot gegaan en heb ik eraf gehaald. ijzer stukje ervan heb ik geprobeerd te draaien met een tang, maar hij draait gewoon door. Een nieuwe set zal veel tijd in beslag nemen qua openmaken elektriciteitskabels fixen, weer vastmaken etc etc. Pff wat een dilemma.
 
Hi, glas is al kapot gegaan en heb ik eraf gehaald. ijzer stukje ervan heb ik geprobeerd te draaien met een tang, maar hij draait gewoon door. Een nieuwe set zal veel tijd in beslag nemen qua openmaken elektriciteitskabels fixen, weer vastmaken etc etc. Pff wat een dilemma.
Zitten twee prikstekkertjes aan, en één moer.

Maar als je denkt dat het handiger is, moet je ff die metalen basis van het lampje er uit halen. Tis bajonet, de rest zal je echt zelf moeten doen.

Hoe dan ook, succes :)
 
Lampjes zijn zeker te verwisselen, heb een soortgelijk knipperlichtje, maar daarvoor moet je knipperlicht er eerst afgemonteerd worden.
Dan met een beetje kracht de lamp (en fitting) eruit trekken, en maken dat je de massa niet losscheurt tijdens het verwijderen.
Terug monteren moet je doen met een beetje afwasmiddel of zeep zodat alles lekker glijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan