Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Ik heb me (tegen alle verwachtingen in) ingeschreven bij de SOBW. Ik ga een jaartje laagdrempelig asfalt kampioenschap rijden. Voor off-road ga ik wel lekker weekendjes of een weekje naar het buitenland... Bilstain, Mettet, Mirecourt, Harz-ring, Villars, Erzgebirgsring... We zien wel waar ik allemaal uit kom. :)
 
Is er ergens een lijst te vinden van deze wedstrijden, lijkt me namelijk leuk om een keer te gaan kijken.
 
Dat worden wedstrijden door heel Nederland op kartbanen en straten circuit

Volgens mij geen stratencircuits, zie onder.


Is er ergens een lijst te vinden van deze wedstrijden, lijkt me namelijk leuk om een keer te gaan kijken.

Jup :)

bd8a80_88c813a9a51d44508cadc5a50cbab0e9~mv2.webp
 
Er gaat dacht ik 1.7 liter in.. Mijn kameraad schrok daar vandaag ook van, aangezien er in zijn 350 KTM maar 0.7 in gaat :X

Ik had ondertussen al een beetje lopen kijken op internet maar ze raden voor de Husky 10W60 aan van Agip/Eni en die kan ik nog goedkoper krijgen dan de olie van mijn maat.. Dus dan is de keuze toch wel makkelijk, we blijven dus gewoon bij de voorgeschreven olie :+


Er gaat idd 1,7 liter in als je het filter ook wisselt. Ik heb altijd de voorgeschreven olie gebruikt van Agip.

Je moet je blauwe boekje eens even doorlezen :p staat alles gewoon in :D
 
Ik ben juist dat op de openbare weg rijden zat.
Kan er geen lol meer in vinden, overal 60km zones of 30 in de woonwijk . Is met een Ducati gewoon niet te doen 30 rijden en nee ik hoef er echt geen 80 te rijden in een wijk.
60 km zone in buiten gebied hier op de Veluwe is ook gewoon zoiets wat gewoon nergens op slaat , fietsers mogen schijnbaar alles tot wel 3 dubbel naast elkaar .
Maar goed me klassieke Duc blijft en ga me lekker bezig houden met de Supermoto 😎

Ik snap wat je bedoelt, ik kom ongeveer uit dezelfde regio als jij.
Waar ik nu woon (randje achterhoek) kun je nog best doorrijden. maar ik wil ook weer's lekker met de motor naar het werk! Klein stukje A1 en de volgende afrit er weer af. Daarna secundair. Ik ga hoogstwaarschijnlijk ook op een V-twin rijden. VTR...
Maar ik snap wel wat je bedoelt...
Vroegah kon je nog heerlijk knappen op de dijk van Deventer richting het noorden, maar dat is inmiddels ook allemaal 60 en drempels. Die lol is er wel vanaf.
Anderzijds hoeft het ook niet meer zo lomp voor mij... Schijnt dat verstand met de jaren komt... O-)
 
Voor mij was dat juist een reden op op de openbare weg weer supermoto te gaan rijden. Ja, je doet met zo'n machine wel eens domme dingen. Maar de snelheden liggen wat lager. De Eifel en Ardennen zijn hier om de hoek, het tempo wat ik daar wel eens aanhield om het interessant te houden, was bepaald niet verstandig...
Nu zoek ik de krappe en eventueel slechte weggetjes op, om lol te maken. Bij een normaal tempo. :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat dacht ik destijds ook. Totdat ik met een dikke naked @ 180km/h nog steeds op één wiel reed en iedere bocht in probeerde te glijden... _O-

Nee, 50-60pk is meer dan genoeg voor mij. :Y
 
Ja, dat dacht ik destijds ook. Totdat ik met een dikke naked @ 180km/h nog steeds op één wiel reed en iedere bocht in probeerde te glijden... _O-

Nee, 50-60pk is meer dan genoeg voor mij. :Y

Bin there...
Heb ook al's een Bandit 1200N volledig TL gereden door lompheid.
Zoals gezegd, ik zie de laatste tijd teveel ongelukken.
En dan trek ik mijn conclusies. Hoe gaaf ik Offroad-rijden ook vind!
 
Vandaag de 450SM weer ff aan de praat gemaakt en ff warm laten draaien,begint die van zich af te pissen via overloop slangetje van de radiateur }) Kan dit duiden op dat de fan van koelsysteem niet goed draait?of vast zit.
Gaat om een 2004 450

Het kan zijn dat je vloeistofniveau te hoog is, ik heb exact het zelfde gehad. Wat vloeistof eruit gehaald tot een halve centimeter boven de lamellen. Toen was het probleem opgelost. :)
 
Ik heb volgende week tijd om twee ecu's uit te lezen en de kenvelden te bekijken. Lars88 en Youp waren de eerste kandidaten zag ik. Dus heren, roept maar ff als jullie tijd hebben.
Lees dit nu pas! Mocht op dat moment (en nu nog steeds niet) toch niet rijden i.v.m. winterstop verzekering.
Bij Youp al gelukt? Wat zijn je ervaringen Youp?
 
De Husq heeft afgelopen weekend weer de eerste meters gemaakt, ik ben nog wat kleine dingen tegen gekomen die aangepast moeten worden zoals remdruk op de Achterpomp en een kleine olielekkage bij tussen een bout/ring..
Verder nog wat kleine bengeltjes en onderdelen monteren en we zijn ready to go.
Hopelijk ASAP de stickerset erop zitten.
4maart eerste training, 18maart eerste wedstrijd voor de benecup.

11aj2tz.jpg
 
De Husq heeft afgelopen weekend weer de eerste meters gemaakt, ik ben nog wat kleine dingen tegen gekomen die aangepast moeten worden zoals remdruk op de Achterpomp en een kleine olielekkage bij tussen een bout/ring..
Verder nog wat kleine bengeltjes en onderdelen monteren en we zijn ready to go.
Hopelijk ASAP de stickerset erop zitten.
4maart eerste training, 18maart eerste wedstrijd voor de benecup.

[afbeelding]

lijkt me een comfy zadel, waar haal je zoiets? De strijkplank die er nu op zit is niet wat.
 
lijkt me een comfy zadel, waar haal je zoiets? De strijkplank die er nu op zit is niet wat.

De strijkplank die er nu op zit is perfect. Wen er maar aan. Als je comfort verlangt, koop je gewoon een Goldwing. ;)

Joost heeft een "step seat" gemaakt, stukje extra foam onder het zadelovertrek aan de achterzijde. Daar is niks meer comfy aan, het zorgt er alleen voor dat je makkelijker de juiste positie op je zadel terugvindt.
Ik vind een step seat persoonlijk hinderlijk, omdat het er ook voor zorgt dat verplaatsen op het zadel lastiger wordt...
 
De strijkplank die er nu op zit is perfect. Wen er maar aan. Als je comfort verlangt, koop je gewoon een Goldwing. ;)

Joost heeft een "step seat" gemaakt, stukje extra foam onder het zadelovertrek aan de achterzijde. Daar is niks meer comfy aan, het zorgt er alleen voor dat je makkelijker de juiste positie op je zadel terugvindt.
Ik vind een step seat persoonlijk hinderlijk, omdat het er ook voor zorgt dat verplaatsen op het zadel lastiger wordt...

Goldwing _O-

ik kende het nog niet maar ik blijf lekker op mijn plankje zitten... tenminste zodra die weer klaar is
 
Dit zadel is inderdaad net zo hard als het normale zadel.
De step-up is wel wat zachter dan de rest, alleen is je zit houding dan niet lekker
 
Toevallig vandaag langs de mannen geweest van hk in Tiel. Prijs voor het gedane werk valt me mee binnenkort maar eens een afspraak maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan