Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Of die nu 40 of 45pk heeft boeit me eigenlijk niet, vind het prima zo voor het korte werk straks op de Juniortrack op Assen.
Ben een beginner en als ik pk's zou willen kan dat altijd nog na dit jaar :]
Zal denk straks eerst eens moet kijken of de tandwiel keuze goed is met 15 om 45 tands.
Nog geen idee hoe het reageert met kort insturen en bocht uit op het gas.
 
Of die nu 40 of 45pk heeft boeit me eigenlijk niet, vind het prima zo voor het korte werk straks op de Juniortrack op Assen.
Ben een beginner en als ik pk's zou willen kan dat altijd nog na dit jaar :]
Zal denk straks eerst eens moet kijken of de tandwiel keuze goed is met 15 om 45 tands.
Nog geen idee hoe het reageert met kort insturen en bocht uit op het gas.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar onder sub-optimale omstandigheden (off-road, regen) ben ik sneller op een 40pk 250cc KTM dan op mijn veul pk TM 450... Daar ben ik op de Erzgebirgsring achter gekomen toen ik mijn TM aan de kant moest zetten en verder ging op een 250. Vermogen zit je als hobbyist alleen maar in de weg.

-edit-

Met uitzondering van straat rijden, daar mag het best wat meer zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar onder sub-optimale omstandigheden (off-road, regen) ben ik sneller op een 40pk 250cc KTM dan op mijn veul pk TM 450... Daar ben ik op de Erzgebirgsring achter gekomen toen ik mijn TM aan de kant moest zetten en verder ging op een 250. Vermogen zit je als hobbyist alleen maar in de weg.

-edit-

Met uitzondering van straat rijden, daar mag het best wat meer zijn.

ZOOOO herkenbaar. Van een opgefokte husaberg 650 overgestapt op een 450 tc.... was op Emmen 3 seconden sneller (de eerste sessie die ik op de 450 reed!). Soepel vermogen maakt dat je vloeiender gaat rijden.
 
Heren,

Ik heb pas geleden een Husky 510 uit 2007 gekocht welke afgelopen december compleet gereviseerd was. Nu was ik vandaag de olie aan het verversen en het viel mij gelijk op dat deze pikzwart was en dat er ook allemaal metaal schilfers aan de carterstop en in het metalen filter zaten.

Zie foto's :

Hebben jullie enig idee waar dit vandaan kan komen?

https://myalbum.com/album/9xYPheCYx10O
 
Dat klinkt niet goed lijkt mij, als dit bij een Duc was is je krukas lager naar de klote
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Ik heb pas geleden een Husky 510 uit 2007 gekocht welke afgelopen december compleet gereviseerd was. Nu was ik vandaag de olie aan het verversen en het viel mij gelijk op dat deze pikzwart was en dat er ook allemaal metaal schilfers aan de carterstop en in het metalen filter zaten.

Zie foto's :

Hebben jullie enig idee waar dit vandaan kan komen?

https://myalbum.com/album/9xYPheCYx10O

Volgens mij valt het wel mee. Hoe lang zit de olie er al in? Hoe lang is het zeefje al niet meer schoon gemaakt?
Ik kan niet goed zien hoe groot de deeltjes zijn, maar het is vrij normaal dat er best wat klein grut in zit. Juist vlak na een revisie...
 
Olie is er na de revisie nieuw ingegaan, zeefje is schoongemaakt.

Het is mijn oude motor, ik heb geen idee waar het vandaan kan komen. Lagers binnenin zijn nieuw, krukaslagers ook.
 
Laten we het hopen :o

Vanmiddag de nieuwe olie met filter erin gedaan en even warm laten lopen, ik hoor gelukkig geen bijgeluiden dus ik hoop dat het gewoon ' nieuwigheid 'is :+

Anders merken we het snel genoeg! Ik ga over 300 kilometer de olie weer verversen, eens kijken hoe het er dan uit ziet.

Volgens mij valt het wel mee. Hoe lang zit de olie er al in? Hoe lang is het zeefje al niet meer schoon gemaakt?
Ik kan niet goed zien hoe groot de deeltjes zijn, maar het is vrij normaal dat er best wat klein grut in zit. Juist vlak na een revisie...
 
Laten we het hopen :o

Vanmiddag de nieuwe olie met filter erin gedaan en even warm laten lopen, ik hoor gelukkig geen bijgeluiden dus ik hoop dat het gewoon ' nieuwigheid 'is :+

Anders merken we het snel genoeg! Ik ga over 300 kilometer de olie weer verversen, eens kijken hoe het er dan uit ziet.

Kan het niet zijn dat het nog oud gruis is? Dat de carterdelen niet helemaal schoon waren wanneer ze in elkaar gebouwd zijn. Ik had mijn motor gereviseerd en na assemblage zelfs nog gespoeld. Na mijn eerste oliewissel zat er ook gruis aan de plug / voor het filter. Zit nu aan mijn 3e oliebeurt en zie niets meer :)
 
Laatst bewerkt:
Kan het niet zijn dat het nog oud gruis is? Dat de carterdelen niet helemaal schoon waren wanneer ze in elkaar gebouwd zijn. Ik had mijn motor gereviseerd en na assemblage zelfs nog gespoeld. Na mijn eerste oliewissel zat er ook gruis aan de plug / voor het filter. Zit nu aan mijn 3e oliebeurt en zie niets meer :)

In het begin moet de boel op elkaar in slijten, daar komt veel shit vanaf. Ook pakkingresten en dat soort zaken vind je dan terug in de olie. Op een gegeven moment is dat min of meer weg. Maar je vind altijd wel wat oud ijzer in de olie van een dikke ééncilinder.
 
Wil er graag gaan rijden maar wil eerst even wennen aan mijn motor en de vering af laten stellen.

Misschien ga ik even kijken.

Heren even een vraag welke remblokken zijn aan te raden voor gebruik op het circuit en op straat?
 
Laatst bewerkt:
Wil er graag gaan rijden maar wil eerst even wennen aan mijn motor en de vering af laten stellen.

Misschien ga ik even kijken.

Heren even een vraag welke remblokken zijn aan te raden voor gebruik op het circuit en op straat?

Voor op straat is niet voor circuit maar andersom wel ;)

Behalve carbon/keramisch.. Welke klauwen heb je erop?
 
Laatst bewerkt:
kan bij smxracing alleen de trw sqr blokken vinden is dat wat?

sbs kan ik niet op de site vinden, volgens mij zijn het allemaal enduro remblokken die bij smx staan?

het gaat trouwens om maguro klauwen.
 
kan bij smxracing alleen de trw sqr blokken vinden is dat wat?

sbs kan ik niet op de site vinden, volgens mij zijn het allemaal enduro remblokken die bij smx staan?

het gaat trouwens om maguro klauwen.

doe robin heeringa een berichtje via FB.
ik heb ook TRW ja. had hiervoor altijd sbs :z :z
weet niet of trw ook voor die klauwen heeft
 
kan bij smxracing alleen de trw sqr blokken vinden is dat wat?

sbs kan ik niet op de site vinden, volgens mij zijn het allemaal enduro remblokken die bij smx staan?

het gaat trouwens om maguro klauwen.

Daar kan ik echt niks over vinden, denk dat je bedoel magura.. maar dan nog ik ken het niet
 
Hoelaat is het dit weekend in lelystad? als het een beetje normale tijden zijn kom ik dat husq geweld eens ff bekijken.
 
**event info**

VTR Motoren opent 4 MAART 2017 het nieuwe SUPERMOTARDSEIZOEN op het Midland circuit in Lelystad!

Een mooie gelegenheid om alvast te trainen voor het ONK of als beginnende rijder ervaring op te doen. Onze klanten kunnen tevens een training krijgen van onze ervaren rijders.

Ook zal Rockanje Racing aanwezig zijn met onderdelen kleding helmen en banden!

Terrein open: 09.00
Baan open: 09.30 - 16.30

Aanmelden?
Stuur een email naar info@vtrmotoren.nl.
Vermeld duidelijk je naam en telefoonnr.

Kosten:
Bij VOORAF aanmelden en betalen €44,95 per rijder.
Ter plekke betalen: €54,95 per rijder.

TOT DAN!
 
Terug
Bovenaan Onderaan