Aftap-boutje koelvloeistof afgebroken

Kluut

MF'er
21 jun 2012
36
0
Hallo

Enkel de kop van de bout is afgebroken, de rest zit er nog in.

Kan ik het riskeren om nog een 30- tal km te rijden met mijn moto of is er risico dat door de trillingen en opwarming de koelstof uit mijn machine zal lekken bij het rijden?

Grts
F
 
Dat is fijn.

Ik zou het toch gewoon weer goed willen hebben. Er zal een keer ververst moeten worden. En je wilt toch 100% zekerheid, lijkt me.


Verversen kan gemakkelijk door een darmpje onder de radiator los te maken.

100% zekerheid heb ik niet maar heb wel veel vertrouwen in het oordeel van m'n reparateur.

Zal het wel regelmatig nakijken
 
Verversen kan gemakkelijk door een darmpje onder de radiator los te maken.

100% zekerheid heb ik niet maar heb wel veel vertrouwen in het oordeel van m'n reparateur.

Zal het wel regelmatig nakijken
Kun je niet iets bedenken waarmee je voorkomt dat dat draadeinde er uit kan? als je dan toch niet gaat vervangen voor een boutje..
 
Hoezo? Kan toch ontsnappen?

In ieder treedt er geen lekkage op bij het rijden.

Waarom denk je dat bij mij een soldeernaad is gescheurd? Op Sicilië was het zo warm dat door de overdruk mijn radiateur is gescheurd. Nee, het was geen kokende motor. Het was alleen extreem warm!

Kijk eens goed naar je vuldop. De kracht van de veer in de dop gedeeld door het oppervlak van de vulopening geeft een bepaalde druk voordat de klep opent. Blijkbaar was de toegestane overdruk meer dan wat mijn radiateur nog kon hebben. Er lag nog een radiateur in de schuur, dus dat was snel gefixt!
 
Verversen kan gemakkelijk door een darmpje onder de radiator los te maken.

100% zekerheid heb ik niet maar heb wel veel vertrouwen in het oordeel van m'n reparateur.

Zal het wel regelmatig nakijken

Die reparateur zal wel gedacht hebben "daar heb je er weer zo een , dat hij maar verrekt met zijn boutje " zelf de kop afgebroken en dan een ander het laten maken. :X

GREETZ
 
Die reparateur zal wel gedacht hebben "daar heb je er weer zo een , dat hij maar verrekt met zijn boutje " zelf de kop afgebroken en dan een ander het laten maken. :X

GREETZ

Is dat erg dan?
Als er geld mee te verdienen valt..

Het is echter aan de klant of hij het onderdeel laat vervangen of repareren of dat hij het (kleine) risico neemt en het laat voor wat het is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan