Kawasaki versys 650 deel 4

Ik rij achter ook met Hyperpro.
Heb de instellingen van Hyperpro zo gelaten als ze hem daar vorig jaar ingesteld hebben tijdens de montage.
 
Goedemorgen! Ik ben een beetje naar een versys aan het kijken als volgende motor en nu ben ik benieuwd hoe het met de betrouwbaarheid zit. In mijn beleving waren het goede motoren maar ik sprak van de week een kennis en die zei dat een collega er een heeft gehad en die uiteindelijk heeft weg gedaan ivm veel stukken (kromme remschijven enz).

Zijn er aandachtspunten bij de versys en hoe zit het met hoge km standen?

Het gaat overigens om het eerste model.
 
Met welke instelling van de vering rijden jullie. Ik heb met de mijne nog maar ca. 400km gereden maar ik vind ik hem een beetje slapjes. Er zit een Hyperpro achter veer op en volgens mij de standaard vering voor. Voorspanning van de achterveer staat op zijn standje 1 bij mij.

Het is heel simpel, je kan de vering compleet naar eigen wens instellen. Enige wat je moet doen is onthouden wat je doet..

Hij staat nu op 1, dat lijkt me te weinig, dus ik zou naar 3 gaan. Wat je verder nog kunt doen is de demping van je achterveer aanpassen, want ook dat scheelt in het rijgedrag. Harder maakt hem minder comfortabel, maar hij gaat wel strakker door de bocht. Enige wat je moet doen is onthouden hoeveel klikjes harder je hem geeft, dan kan je altijd terug naar de beginwaarde. Verder mag je de demping nooit helemaal dichtdraaien. Het maximale is helemaal dicht, min een halve slag..

Dat geldt ook voor je voorvork, ook daar kun je de demping van regelen, als je maar onthoudt wat je doet. Hoe harder, hoe minder comfortabel bij slecht wegdek. Maar hoe beter bij een strak wegdek en in bochten. Ben je een sportieve rijder? Dan zou ik voor een hardere demping gaan en de veervoorspanning achter zeker op 3 zetten...

Je kunt het gewoon uitproberen en naar persoonlijk gevoel afstellen. Zolang jij weet wat je veranderd, kan je altijd terug. Dan is het best leuk om er mee aan de slag te gaan... :)
 
Ik heb alsnog het advies van Hyperpro gevonden.

Achter is 1 of 2 en de rebound op 2, Ik heb deze dan ook op 2-2 gezet.
De voorvork is de voorspanning 8 van min of wel 7 van max en de rebound 0,5 van max.
Deze staat nu 7 van max en 0,5 van max.

Het verschil is duidelijk merkbaar. De instellingen van Kawasaki zijn heel anders maar deze heeft uiteraard ook een andere veer dan de Hyperpro.
 
Beste, ik heb op plaatsen nogal wat deukjes in de radiator. Wat te doen, is dat erg?
full
 
Iemand van jullie ervaring met de Laser pijp voor een 2007 Versys 650?

Ik krijg er een bijna nieuw exemplaar bij van de vorig eigenaar. Die hem aangeschaft had maar toch iets te luid vond.

Iets luider dan de standaard pot vind ik niet erg. Deze standaard pot is immers zo stil dat mijn vrouw mij niet eens thuis hoort komen als ik de oprit op rij....

Volgens de vorige eigenaar reed hij wel iets beter met de Laser pijp.
Ik heb een plaatje bijgevoegd van een vergelijkbare pijp op een andere fiets.
full
 
Iemand van jullie ervaring met de Laser pijp voor een 2007 Versys 650?

Ik krijg er een bijna nieuw exemplaar bij van de vorig eigenaar. Die hem aangeschaft had maar toch iets te luid vond.

Iets luider dan de standaard pot vind ik niet erg. Deze standaard pot is immers zo stil dat mijn vrouw mij niet eens thuis hoort komen als ik de oprit op rij....

Volgens de vorige eigenaar reed hij wel iets beter met de Laser pijp.
Ik heb een plaatje bijgevoegd van een vergelijkbare pijp op een andere fiets.[afbeelding]

Kwestie van meer gas geven en dat ding leegblazen... :P
 
Kun je daar eens een foto van posten? Wil ik wel eens zien hoe het gemonteerd is. Vallen de druppels niet naast het tandwiel?
Nee, het wordt aan beide zijden van het tandwiel (op het gedeelte waar de ketting niet loopt) gedruppeld. Dan wordt het vervolgens naar buiten geslingerd zo de ketting in.

142666785_8a096a31fc.jpg

niet mijn motor dus :)
Bij mij staat het geheel meer rechtop.
 
Laatst bewerkt:
morgen de versys naar de dealer brengen voor 24000 beurt. hopelijk krijg ik de grote versys mee als vervang motor :9 dan kan ik een heel weekend rijden met de 1000.
 
Vandaag de versys naar de dealer gebracht voor de grote beurt. Helaas geen 1000 versys mee gekregen. Maar wel een 650 champagne kleur. Van 2017 met amper paar 100 km op de teller. Moet wel zeggen dat nu het nieuwe geintegreerde(display) gear indicator wel beter werkt dan bij het 2015 model als je de koppeling intrekt komt er niks op de indicator bij het 2015 model. Bij het nieuwe model wel. Verder is er buiten de verstel knoppen van het scherm niet veel veranderd. Voor de euro 4 norm van die lelijke reflectoren op de voorpoten.
 
Sinds donderdag in het bezit van een 2014 Versys 650 met <10k op de teller. Deze ter vervanging van mijn Hornet.
Heeft even geduurd voordat ik een mooie en goede had gevonden maar was helemaal gek van de versys na er een paar keer op gereden te hebben bij een vriend.

Nu ben ik meteen aan het knutselen gegaan en wil de TomTom Rider (zat er al op) verplaatsen van het stuur naar boven de km teller. Heeft er iemand anders dit al eens gedaan met een mk2?
Voor de mk1 en mk3 zijn mooie houder beschikbaar maar, voor deze generatie is er niets te koop.

Ik hoor graag van jullie. Zal ook eens snel een foto plaatsen.
 
Binnenkort begint mijn vakantie (van 8 tot 30 juli).
Ik ga richting Pyreneeën en was nog op zoek naar een reismaatje.
Ik weet dat de verlofregeling in Nederland voornamelijk in augustus valt, maar misschien is er toch iemand die interesse heeft en kan mee te gaan?
Ik wilde met de tent gaan en tussendoor eventueel een hotel of B&B, er ligt nog niets vast, dus datums en routes kunnen nog veranderd worden.
Ik ben eerder een rustige rijder, en zeker op vreemde wegen in een ander land houd ik me aan de regels.
Ik had eerder ook al op een Belgisch forum deze vraag gesteld, maar nog niemand gevonden (ben van Belgisch Limburg).
Iemand zin om mee te gaan?

Dolomieten vorig jaar.

full
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort begint mijn vakantie (van 8 tot 30 juli).
Ik ga richting Pyreneeën en was nog op zoek naar een reismaatje.
Ik weet dat de verlofregeling in Nederland voornamelijk in augustus valt, maar misschien is er toch iemand die interesse heeft en kan mee te gaan?
Ik wilde met de tent gaan en tussendoor eventueel een hotel of B&B, er ligt nog niets vast, dus datums en routes kunnen nog veranderd worden.
Ik ben eerder een rustige rijder, en zeker op vreemde wegen in een ander land houd ik me aan de regels.
Ik had eerder ook al op een Belgisch forum deze vraag gesteld, maar nog niemand gevonden (ben van Belgisch Limburg).
Iemand zin om mee te gaan?

Dolomieten vorig jaar.

[afbeelding]

Je moest eens weten hoe graag ik mee zou willen, maar vrije tijd lijkt een schaars goed te worden tegenwoordig. Zoveel verplichtingen :')
Ik zal niet de enige zijn met dit "probleem" :N
 
Het werd weer eens tijd voor een fotootje.....even een paar km van de snelweg gemoeten om
op tijd de preciese foto te maken op deze stand. ;)
Verder heb ik weinig te melden over mijn tot nu toe nog steeds perfecte Kawaadje.
:} :] *O* :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan