Kawasaki versys 650 deel 4

Vandaag de ANWB bij mijn Versys gehad, de benzinepomp slaat niet goed aan. Als ik er een klap opgeef tijdens het starten blijft ie gewoon lopen.
Nieuwe kost 450 euro, ik heb met de Anwb man meegekeken ik denk dat die wel zelf te vervangen is. Iemand hier ervaring mee?

Volgens mij best snel 74.000 km
 
Laatst bewerkt:
ik zou graag een 12 volt socket willen plaatsen op mijn versys 2015 model. nu lees ik dat je er een extra relais voor nodig hebt. nu de gear indicator heb ik al erop staan van toen hij nog nieuw was en die werkt volgens de Kawasaki site ook met zo'n relais. nu mijn vraag is of ik dan nog een relais nodig heb voor de 12 volt socket? mvg
 
Ja dat dacht ik ook. Maar volgens dealer als ze het grand tourer pakket bestellen zit de relais er ook bij voor de powersupply. Zal het woensdag zien dan word het geleverd.
 
Ander vraagje;
Ik ben inmiddels bijna 5000 km. verder op de Versys. Buitengewoon plezierige km's zelfs 8-)
Rijdt en stuurt fantastisch, helemaal top. Het enige wat ik een beetje opvallend vind is dat het schakelen nogal lomp gaat. In z'n 1 zetten na starten gaat met een "aaaaaaaaaargh!!!*klonk*!"
En bij vlot optrekken is naar 2 en naar 3 ook niet bepaald geluidloos. Is dit normaal of ben ik de enige? Van de 2011 Versys die ik eerder had kan ik me dit niet herinneren.
Zal dinsdag ook eens bij de dealer vragen als ik em wegbreng voor onderhoud.
 
ik ga vandaag de amstel gold race rijden met de versys word weer een lekkere warme dag. @salami zal er eens opletten vandaag. of ik het ook heb want dat is me nog niet opgevallen eigenlijk.
 
Ander vraagje;
Ik ben inmiddels bijna 5000 km. verder op de Versys. Buitengewoon plezierige km's zelfs 8-)
Rijdt en stuurt fantastisch, helemaal top. Het enige wat ik een beetje opvallend vind is dat het schakelen nogal lomp gaat. In z'n 1 zetten na starten gaat met een "aaaaaaaaaargh!!!*klonk*!"
En bij vlot optrekken is naar 2 en naar 3 ook niet bepaald geluidloos. Is dit normaal of ben ik de enige? Van de 2011 Versys die ik eerder had kan ik me dit niet herinneren.
Zal dinsdag ook eens bij de dealer vragen als ik em wegbreng voor onderhoud.

Valt bij mij allemaal wel mee vind ik zelf, klinkt niet harder dan andere motoren die ik gereden heb.
 
Valt bij mij allemaal wel mee vind ik zelf, klinkt niet harder dan andere motoren die ik gereden heb.

Ik heb een heleboel Yamaha's gehad, en vooral TDM's staan niet bekend om de stille versnellingsbak. Daarom had ik eigenlijk niet verwacht dat de Kawa dat ook zou doen. In mijn herinnering deed mijn 2011 Versys dat ook niet.
Maar komende dinsdag gaat ie voor onderhoud. Kan ik het even navragen bij de dealer, en wie weet wat voor wonderen een beetje verse olie doet.
 
Ander vraagje;
Ik ben inmiddels bijna 5000 km. verder op de Versys. Buitengewoon plezierige km's zelfs 8-)
Rijdt en stuurt fantastisch, helemaal top. Het enige wat ik een beetje opvallend vind is dat het schakelen nogal lomp gaat. In z'n 1 zetten na starten gaat met een "aaaaaaaaaargh!!!*klonk*!"
En bij vlot optrekken is naar 2 en naar 3 ook niet bepaald geluidloos. Is dit normaal of ben ik de enige? Van de 2011 Versys die ik eerder had kan ik me dit niet herinneren.
Zal dinsdag ook eens bij de dealer vragen als ik em wegbreng voor onderhoud.

Ik hoor wel de klonk van neutraal naar 1 en van 1 naar 2 maar geen aaarghh.
Heb ik ook gehoord vanaf mijn er6n 2010 tot nu mijn 2e versys.
 
ik zou graag een 12 volt socket willen plaatsen op mijn versys 2015 model. nu lees ik dat je er een extra relais voor nodig hebt. nu de gear indicator heb ik al erop staan van toen hij nog nieuw was en die werkt volgens de Kawasaki site ook met zo'n relais. nu mijn vraag is of ik dan nog een relais nodig heb voor de 12 volt socket? mvg

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Want ik vraag me ook af wat het relais voor nut heeft. Dacht zelf de socket gezekerd aan te sluiten op de verlichting zodat deze uitgaat met het contact. Ik heb een socket besteld met een gezekerde kabel. Dit moet mijns inziens toch zonder relais kunnen?
 
Kijken of deze "link" werkt... *D
full
 
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Want ik vraag me ook af wat het relais voor nut heeft. Dacht zelf de socket gezekerd aan te sluiten op de verlichting zodat deze uitgaat met het contact. Ik heb een socket besteld met een gezekerde kabel. Dit moet mijns inziens toch zonder relais kunnen?

Ligt er aan wat je wil schakelen.
Ik heb een 12V direct op de accu. Er staat immers toch geen verbruiker op als hij stil staat en een dubbele USB 5V 1A. Deze trekt max 1,5A op 12V dus dat kan wel met je verlichting mee geschakeld worden. USB verbruikt altijd iets dus die wil je wel mee laten schakelen.
 
Ja precies, het is dus alleen voor de voeding van mijn Zumo. Dus geen USB spullen. Al twijfel ik nu wel weer of ik niet gewoon een vaste kabel moet gebruiken ipv een socket, aangezien daar dus wel water in kan zodra er een stekker in zit.

Andere vraag, zijn er hier mensen met een osco kettingsmeer systeem? En zo ja, zou iemand wat foto's kunnen posten waar / hoe ze die gemonteerd hebben?
 
Heb ruim 5 jaar rondgereden met een vaste voeding van de Garmin op de accu, dikke zekering er tussen en klaar. No problem... :)
 
Gewoon een 12V plug aangesloten op mijn accu met een zwevende zekering ertussen en een aan/uit schakelaar onder de buddy. :]
full
 
Beste Versys rijders,

Ik zit te denken om misschien de heidenau k60 scout te gaan monteren omdat ik ook wel eens van het onverharde wil gaan ontdekken.

Mijn vraag is zijn er hier meerdere versys rijders die op enduro banden staan ?

groetjes

Michiel
 
Ik heb een mogelijkheid tot het aankopen van een demo Versys 650 uit maart 2017 met 1400km op de teller.
Ik kan hem voor 6500 meenemen. Fabrieksgarantie, 1000km beurt. Verder wel de basisuitvoering. De initiele prijs was 6999, maar ik ruil nu mijn Honda Shadow uit 84 in (marktwaarde waarschijnlijk iets van 500 euro). Zou dit een goede koop zijn?

2000 euro onder de nieuwprijs lijkt mij niet verkeerd. Ik verwacht dat er de eerste 20.000 km nauwelijks afschrijving op zit aangezien ik ook 2015 modellen voor 6000-6500 weg heb zien gaan.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Thijs,

Nieuw 8500 euro -/- 1500 'demokorting' -/- 500 inruil en dan dus meenemen voor 6500, dit bedoel je? Dat lijkt me zéker niet verkeerd! Ik zeg DOEN!

Als de portemonnee het toelaat, zou ik het tourer pakket voor 700 euro nog overwegen (misschien kun je die er voor een leuke prijs nog bij bietsen). Dat krijg je zijkoffers met binnentassen, tankpad en handkappen.

Ter vergelijking: ik heb in februari 2017 gekeken naar een demo (ook de basis) van 2016 met 2500 km op de teller en die moest 7250 kosten; ik vond dat te duur voor één van april 2016 (dus ook bijna een jaar minder garantie). Uiteindelijk een nieuwe gekocht voor niet veel meer.

Succes!!!!

Hans
 
Ik heb een mogelijkheid tot het aankopen van een demo Versys 650 uit maart 2017 met 1400km op de teller.
Ik kan hem voor 6500 meenemen. Fabrieksgarantie, 1000km beurt. Verder wel de basisuitvoering. De initiele prijs was 6999, maar ik ruil nu mijn Honda Shadow uit 84 in (marktwaarde waarschijnlijk iets van 500 euro). Zou dit een goede koop zijn?

2000 euro onder de nieuwprijs lijkt mij niet verkeerd. Ik verwacht dat er de eerste 20.000 km nauwelijks afschrijving op zit aangezien ik ook 2015 modellen voor 6000-6500 weg heb zien gaan.

Klinkt als een prima deal
 
Laatst bewerkt:
Hoi Thijs,

Nieuw 8500 euro -/- 1500 'demokorting' -/- 500 inruil en dan dus meenemen voor 6500, dit bedoel je? Dat lijkt me zéker niet verkeerd! Ik zeg DOEN!

Als de portemonnee het toelaat, zou ik het tourer pakket voor 700 euro nog overwegen (misschien kun je die er voor een leuke prijs nog bij bietsen). Dat krijg je zijkoffers met binnentassen, tankpad en handkappen.

Ter vergelijking: ik heb in februari 2017 gekeken naar een demo (ook de basis) van 2016 met 2500 km op de teller en die moest 7250 kosten; ik vond dat te duur voor één van april 2016 (dus ook bijna een jaar minder garantie). Uiteindelijk een nieuwe gekocht voor niet veel meer.

Succes!!!!

Hans

Bedankt voor je reactie Hans! Ik had zelf al wel het idee dat het zeker niet slecht was. Nu heb ik toevallig nog een andere Versys gezien die ik tevens kan krijgen voor 6500 en ik zit erg te twijfelen tussen de twee.

Deze Versys is uit 2015 (dus geen fabrieksgarantie meer) met 6200 op de klokken in nieuwstaat. De pluspunten zijn:

- Zijkoffers met binnentassen
- Handkappen
- De 2 Kawa mistlichten
- De versnellingsindicator die tegenwoordig standaard is, zit er ook bij (als aparte unit)
- De kleur vind ik mooier. Zwart ipv. het nieuwe zilver/titanium achtige kleur.

De km stand maakt me niet zoveel uit, maar anderhalf jaar fabrieksgarantie is wel lekker. Aan de andere kant, de Versys is volgens mij zeer betrouwbaar. Zeker het blok heeft zich bewezen.

De opties hebben toch al snel een nieuwwaarde van ruim 1000 euro. Ik neig naar de zwarte omdat ik hem kwa kleurstelling mooier vind en hij een aantal prijzige opties heeft die ik sowieso al wilde hebben.

Hebben jullie nog advies? Ik denk dat beide fietsen een goede koop zijn. De vraag is eigenlijk: hoe belangrijk/waardevol is fabrieksgarantie?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan