Kawasaki versys 650 deel 4

De middenbok van Hepco & Becker komt niet in conflict met de jiffy kan ik uit eigen ervaring vertellen, die van SW Motech wél (een kennis van mij heeft de SW en hij is er, afgezien van de jiffy, verder wel tevreden over hoor).
In beide gevallen (H&B en SW) moet je na verloop van tijd wel even de bouten aandraaien, want die waren bij ons beide los getrild. Een middenbok is inderdaad een aanrader hoor!
Succes met de keuze en groeten, Hans
 
... o ja, van over de grond schrapen met de middenbok, hebben we allebei (met de H&B en SW) nog nooit last gehad, ook niet met een sportieve rijstijl in de bergen en in de haarspeldbochtjes.....
 
Ik had die van SW, die heb ik in de Eifel wel eens tegen de grond gereden in een haarspeldbocht met hoogteverschil. Nu die van H&B er op zitten, die kan je gebruiken zonder dat je de standaard uit moet doen en hij zit ook wat hoger. Bij de SW moet je ook elke keer de standaard uit doen anders blijft hij er achter hangen.

Ik zou zeker niet voor de SW gaan, maar de H&B kiezen!
 
Vraagje aan 2015+ Versys rijders;

mijne heeft vooral als ie koud is nogal eens wat ratelende plastic delen rond de tellers. Nou had ik de afdek kap (onder de ruit) eraf gehaald en het randje wat onder de kap van de tellers schuift voorzien van wat schuimmrubber band. Maar dat maakt het alleen maar erger. Zit er bij die van jullie nog iets van rubber randjes oid op de kap?
Dat geluid vind ik behoorlijk irritant B|
 
Bij welke toerentallen manifesteert zich dit probleem? Ik ben nog niet boven de 6000 toeren geweest maar heb dit nog niet opgemerkt in de 500 kilometers.
 
Ik evenmin met mijn 2018 model.

Ik ben even in de garage gaan kijken en bij mijn motorfiets zit er géén rubberen randje of iets dergelijks tussen de kap en het gedeelte van de tellers.

In tegendeel, er zit een kleine kier tussen beide delen, die je lichtjes kan bewegen tegenover elkaar.

Het komt me dus voor dat deze twee plastic delen enige speling moéten hebben, teneinde geen lawaai te veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
Bij welke toerentallen manifesteert zich dit probleem? Ik ben nog niet boven de 6000 toeren geweest maar heb dit nog niet opgemerkt in de 500 kilometers.

Alleen bij lage toeren, van stationair tot 2500 ongeveer, en vooral als ie koud is. Maar ik ga vandaag eens beginnen met het verwijderen van alle stukjes rubber etc. Misschien is het zonder beter.
 
Alleen bij lage toeren, van stationair tot 2500 ongeveer, en vooral als ie koud is. Maar ik ga vandaag eens beginnen met het verwijderen van alle stukjes rubber etc. Misschien is het zonder beter.


Ik begreep dat de 2016 en -17 modellen een ander motorophanging hebben met meer rubber. Ik zou mij kunnen voorstellen dat met dergelijke lage toeren het zaakje wat meer trilt. Ik zou los van de trillingen die je ervaart sowieso de toerentallen onder het rijden minimaal op een kleine 3000 houden. Met stationair kun je met de stelschroef rechts misschien wat spelen zodat de resonanties wat minder zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ik begreep dat de 2016 en -17 modellen een ander motorophanging hebben met meer rubber. Ik zou mij kunnen voorstellen dat met dergelijke lage toeren het zaakje wat meer trilt. Ik zou los van de trillingen die je ervaart sowieso de toerentallen onder het rijden minimaal op een kleine 3000 houden. Met stationair kun je met de stelschroef rechts misschien wat spelen zodat de resonanties wat minder zijn?

De verbeterde motor ophanging heeft mijne ook, alle 3e gen. Versys motoren hebben dat.
Hij trilt ook niet erg, maar wel voldoende om een stukje plastic te laten resoneren. Maar eigenlijk alleen koud.
Onder het rijden kom ik zelden beneden de 3000 toeren. Maar als ik in de nachtelijke uurtjes vertrek of thuiskom doe ik dat wel. Beetje rekening houden met de buurtjes ;)
 
nope niet de special green , het is wel een super mooie kleur maar na 28 jaar spuiter weet ik dat je van die kleur ver moet vandaan blijven .
Ik ben voor de special edition metalic kleur gegaan met de bestickering van 2017 en de grand tourer versie

Ik heb sinds een twee maand ook de mat groene versie. Wat wil je net zeggen over de kleur? Suggesties over onderhoud e.d. zeker welkom!

Iemand die zijn/haar zadel graag hoger wil? Ik vind niet meteen een website/verkoper/..

Grtz
 
Ik heb sinds een twee maand ook de mat groene versie. Wat wil je net zeggen over de kleur? Suggesties over onderhoud e.d. zeker welkom!

Iemand die zijn/haar zadel graag hoger wil? Ik vind niet meteen een website/verkoper/..

Grtz


Er zijn prima middeltjes om de kleur netjes te houden. Het enigste waar je op moet letten is in de zomer: ga niet driftig met kracht de vliegenlijken van je motor afpoetsen, want dat resulteert in een glimmende vlek. Even natte theedoek oid erop en vervolgens met beleid verwijderen. Ritje IJsselmeer by sunset zou je preventief wat plastiek keukenfolie over je kuipdelen kunnen plakken. ;)

Zadel: denk ook eens aan de fa. Tiger Leathers in Den Haag. Dit is aanzienlijk goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
Www.topsellerie.com

Verhoogd en verwarmd....

En een fotootje van mijn verhoogd, verlengd (gedeelte piloot) en verwarmd zadel.... en dan zijn er nog tig verschillende mogelijkheden qua stiksels, kleuren en soorten kunstleder... ik heb bewust de meest discrete uitvoering gekozen....


full
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat die site slechts gedeeltelijk vertaald wordt. Mijn Frans is niet zo goed.
Ik merk dat ik eigenlijk wel een hoger zadel wil, de rest maakt me niet heel veel uit. Al schijnt een gel-zadel wat comfortabeler te zijn.

Wat moet ik dan selecteren?

En moet je je zadel opsturen? Of kun je ook gewoon een nieuw zadel krijgen?
 
Een gelzadel kan geweldig heet worden wanneer je motor in de zon geparkeerd staat... tot verbranden toe.

Je kan ofwel je eigen zadel opsturen en dan wordt je eigen bodemplaat gebruikt.

Ofwel maakt men het zadel volgens jouw wensen op een gebruikte bodemplaat en zend je achteraf alsnog je eigen zadel naar hen toe, zodat jouw bodemplaat weer voor een andere klant kan gebruikt worden.

Ofwel hou je je eigen zadel bij en betaal je wat meer.

Ik heb toen mijn splinternieuwe zadel naar hen toegezonden en ondertussen een paar weken op een tweedehands exemplaar gereden.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels 700 km gereden, geen klachten tot dusver, behoudens het rustig moeten rijden. Bouw het nu wat op.
 
vandaag overigens de eerste kilometers gemaakt van dit jaar, 230km gemaakt.
Blijft toch makkelijk opstappen zo'n versys :Y
 
De middenbok van Hepco & Becker komt niet in conflict met de jiffy kan ik uit eigen ervaring vertellen, die van SW Motech wél (een kennis van mij heeft de SW en hij is er, afgezien van de jiffy, verder wel tevreden over hoor).
In beide gevallen (H&B en SW) moet je na verloop van tijd wel even de bouten aandraaien, want die waren bij ons beide los getrild. Een middenbok is inderdaad een aanrader hoor!
Succes met de keuze en groeten, Hans

Heel erg dank voor deze reactie! (En ook de overigen omtrent dit onderwerp) Scuzi voor de late reacties, heb het druk de laatste tijd.
 
ik ben ook wel geinteresseert in zo een hepco & becker jiffy , maar ik heb zo het vermoeden dat de hebco wel een stuk smaller staat op de grond dan die van sw motech , en daar bedoel ik mee dat de pootjes volgens mij een stukje dichter bij elkaar staan wat het iets minder stabiel zou maken .
Er zullen er hier wel verschillende rijders zijn die zowel een hebco of een sw hebben , willen die heren het eens opmeten hoeveel cm de pootjes uit elkaar staan van uiterst links op de grond tot uiterst rechts dan kunnen we ook dat eens vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
De pootjes bij mijn Hepco & Becker middenbok staan van uiterst links op de grond tot uiterst rechts op de grond 36 cm uit elkaar. De motor staat heel stabiel op deze middenbok (overigens staat ook het deel van de standaard op de grond mee waar je op moet gaan staan bij het opbokken, dat zorgt ook voor een stukje extra stabiliteit).
 
De Hepco & Becker steekt met kop en schouders boven de slecht geconcipieerde en afgewerkte SW MOTECH....

De Versys staat inderdaad zeer stabiel op deze gemakkelijk bedienbare middenbok.

Ook goed combineerbaar met de Hepco & Becker jiffyverbreder....

Goed spul!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan