Kawasaki versys 650 deel 4

Btw; ik las even terug en zag de verkoop van je jaar oude Osco. Wilde je die niet op je nieuwe motor zetten, en hoe smeer je nu je ketting? Ik moet waarschijnlijk tot woensdag wachten op mijn kenteken. De kleurdelen komen pas in april, dus de koffers komen later wel. :]
 
Laatst bewerkt:
ze zijn wel een wijk hiernaast aan het verbouwen. dat zal het wel zijn.
Road 5 van Michelin? Dan zeker een prop erin! Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad, die protectie zou ik laten zitten. Woon je in een wijk in aanbouw met al die lekke banden?
 
ik heb een middenbok er op zitten.
Heb nu een klein busje onder mijn zadel zitten waar ik ook mee kan smeren. de osco is dus eigenlijk overbodig.
Btw; ik las even terug en zag de verkoop van je jaar oude Osco. Wilde je die niet op je nieuwe motor zetten, en hoe smeer je nu je ketting? Ik moet waarschijnlijk tot woensdag wachten op mijn kenteken. De kleurdelen komen pas in april, dus de koffers komen later wel. :]
 
ik heb een middenbok er op zitten.
Heb nu een klein busje onder mijn zadel zitten waar ik ook mee kan smeren. de osco is dus eigenlijk overbodig.

Als je hem nog hebt liggen zou ik die erop doen. Is uiteindelijk goedkoper en makkelijker om te smeren.
 
full

full

full

full


Zo dan, hier dan mijn nieuwe aanwinst.
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi! en vandaag rijden of nog niet? Je lampen zien er ook goed uit! Dit is ook met groot licht aan zeker, of heb je een module er in gezet dat ze beide aan blijven?
 
Helaas moet ik werken zo, bovendien heb ik komende week pas het kenteken. Net als het weer gaat sneeuwen natuurlijk😄

Geen module, doe ik ook niet. Hier brandt idd het grootlicht ook.
 
Misschien maar eens een mooi rondje samen doen na dat het weer wat beter wordt. Ik ben ook nog met inrijden bezig dus dat zijn mooi 2 bejaarde op de motor :W Als ik mij niet vergis staat hij bij Lemstra toch? Dat is 20km bij mij vandaan.
Helaas moet ik werken zo, bovendien heb ik komende week pas het kenteken. Net als het weer gaat sneeuwen natuurlijk😄

Geen module, doe ik ook niet. Hier brandt idd het grootlicht ook.
 
Misschien maar eens een mooi rondje samen doen na dat het weer wat beter wordt. Ik ben ook nog met inrijden bezig dus dat zijn mooi 2 bejaarde op de motor :W Als ik mij niet vergis staat hij bij Lemstra toch? Dat is 20km bij mij vandaan.


Klopt, Lemstra. Samen eens een rondje is leuk.
 
@ J v d Pal
De Alipovic bevalt heel goed voor die 46 Euro.
Het enige wat een beetje roestvorming krijgt zijn de veertjes.
Die kan je dan ergens wel kopen van rvs voor een tientje of zo.
Het geluid klinkt iets doffer dan de Laser, vind ik wel mooier klinken.
 
Ben binnenkort toe aan een set nieuwe banden (nu zitten de originele Dunlops er nog onder). Heeft iemand ervaring met de Pirelli's Scorpion Trail II? Die spreken me op de één of andere manier wel aan (vooral levensduur en eigenschappen op nat wegdek).
Of zouden bijv. de Pirelli's Angel GT of Michelins PR5 in de praktijk prettiger zijn dan een 'allroad' band op de Versys 650? Heb eigenlijk de laatste jaren alleen ervaring met allroad banden op de BMW 1200GS: Metzeler Tourance, Dunlop Trailsmart en Bridgestone A40. Die A40's waren ook fijne banden.
Graag jullie mening (er is al veel over banden geroepen, maar ik kan niet veel terugvinden over allroad banden op de Verys....).
Groeten, Hans
 
Vermits de Versys geen echte allroad is (17'' voorwiel enzo.), lijkt me een echte wegband toch meer aangewezen, zoals bvb. de DUNLOP ROADSMART 3.

Ik heb de PIRELLI SCORPION TRAIL 2 overigens op mijn KTM SUPER ADVENTURE 1290 S en die banden bevallen me uitstekend... op deze allroad....
 
Vermits de Versys geen echte allroad is (17'' voorwiel enzo.), lijkt me een echte wegband toch meer aangewezen, zoals bvb. de DUNLOP ROADSMART 3.

Ik heb de PIRELLI SCORPION TRAIL 2 overigens op mijn KTM SUPER ADVENTURE 1290 S en die banden bevallen me uitstekend... op deze allroad....

Inderdaad, het is een wegmotor met all road look. Wegbanden rijden veel lekkerder voor je. Kijk ook eens naar de Road 5 van Michelin.
 
Ben binnenkort toe aan een set nieuwe banden (nu zitten de originele Dunlops er nog onder). Heeft iemand ervaring met de Pirelli's Scorpion Trail II? Die spreken me op de één of andere manier wel aan (vooral levensduur en eigenschappen op nat wegdek).
Of zouden bijv. de Pirelli's Angel GT of Michelins PR5 in de praktijk prettiger zijn dan een 'allroad' band op de Versys 650? Heb eigenlijk de laatste jaren alleen ervaring met allroad banden op de BMW 1200GS: Metzeler Tourance, Dunlop Trailsmart en Bridgestone A40. Die A40's waren ook fijne banden.
Graag jullie mening (er is al veel over banden geroepen, maar ik kan niet veel terugvinden over allroad banden op de Verys....).
Groeten, Hans

De meeste met allroad banden aangeklede Versyssen rijden volgens mij in het buitenland. Het Adv.Rider forum staat er bol van.
Ik heb zelf ook al overwogen allroad banden onder mijn Versys te zetten. Moderne allroadband doet niet onder voor gewone straatbanden. Ze vallen doorgaans wat smaller uit en de ronding is daardoor anders. Ik vond dat altijd erg prettig op eerdere motoren. Verder heb ik het gevoel dat ze wat langer meegaan dan gewone banden.
Vroeger was er hier ook een die met andere banden reed. Maar da's al een tijdje geleden :P
Ik volg je beslissing met belangstelling :Y
 
Een allroad band is noodzakelijkerwijs steeds een compromis.... als je toch het asfalt niet verlaat, heeft het m.i. geen zin om de nadelen van diepere groeven en stijvere flanken van een allroadband erbij te nemen...

Maar het kan uiteraard wel op een Versys.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag tot een krappe 300 km gekomen met inrijden. Hij rijdt super, als ik zometeen alle toeren mag maken kom ik niets tekort, en dan kom ik van een 1200 cc.

Led-lampen bevallen ook. Wel bestel ik ruimere stofkappen omdat de standaard net even te klein zijn voor de koelblokjes die achter de led-lampen zitten.
 
Laatste week al wat meer kunnen rijden en ik word steeds blijer :Y
Zit alleen nog steeds te prutsen met de spiegels. Hoe ik die ook draai en stel ik krijg nog steeds geen goed beeld: zit de hele tijd tegen mijn eigen schouders aan te kijken!! Morgen maar eens kijken wat de dealer voor ideëen heeft.
 
Ik wil nog wel een tempmeter op de motor. Dit vind ik onontbeerlijk. Zijn er mensen die dit al gefixed hebben?
 
Gister was inderdaad een mooie dag om even te rijden! Welke led lampen heb je er in zitten, weet dat ze bij Hilox wel standaard rubberen behuizing met uitsparing hebben.
 
Ben binnenkort toe aan een set nieuwe banden (nu zitten de originele Dunlops er nog onder). Heeft iemand ervaring met de Pirelli's Scorpion Trail II? Die spreken me op de één of andere manier wel aan (vooral levensduur en eigenschappen op nat wegdek). Of zouden bijv. de Pirelli's Angel GT of Michelins PR5 in de praktijk prettiger zijn dan een 'allroad' band op de Versys 650?
Groeten, Hans

Bedankt voor het meedenken! Ik ga nooit off-road, het gaan dus wegbanden worden als de Dunlops aan vervanging toe zijn. Ik laat nog wel weten welke het zijn geworden en wat mijn ervaringen daarmee zijn.
 
Kan iemand me vertellen welke aftermarket middenbok het 'beste' is voor een 2016 model?

Ik meen me ter herinneren dat sommigen in conflict komen met de jiffy of over de grond schrapen in de leukste bochtjes?

Begin het 'smeertoneelstukje' al beu te worden en de paddockstand is nutteloos met een permanente topkoffer en origineel spatbord. (kan er niet goed bij en zit met zijn hoofd tegen die koffer)
 
Terug
Bovenaan Onderaan