geen compressie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.370
400
Helmond
Hallo,

Mijn buurmeisje heeft een pingpong skoetert die het niet meer doet. Het ding startte plotseling niet meer.
Bij een scooterzaak zeiden ze dat het een versleten cilinder is.
Nu vind ik dat raar dat van de ene op de andere dag de cilinder is versleten. Het ding heeft 11000km gereden.
Ik heb hem nu bij mij in de garage staan en ik meet gek genoeg geen compressie. Houd ik mijn vinger op het bougiegat dan is er nog wel wat puf te voelen.
Het ding vonkt en krijgt benzine. Ik heb het kleppendeksel eraf gehaald en zie geen ingezakte kleppen.

Zou het werkelijk dus een versleten cilinder kunnen zijn?
 
Klep spelling gecontroleerd ? Als deze te strak staan kan hij verbranden Zuiger in de bovenste stand zetten en perslucht op het bougiegat zetten zo kan je horen/zien waar de lucht ontsnap geen 10 bar natuurlijk 1 bar is ruim voldoende
 
Hallo,

Mijn buurmeisje heeft een pingpong skoetert die het niet meer doet. Het ding startte plotseling niet meer.
Bij een scooterzaak zeiden ze dat het een versleten cilinder is.
Nu vind ik dat raar dat van de ene op de andere dag de cilinder is versleten. Het ding heeft 11000km gereden.
Ik heb hem nu bij mij in de garage staan en ik meet gek genoeg geen compressie. Houd ik mijn vinger op het bougiegat dan is er nog wel wat puf te voelen.
Het ding vonkt en krijgt benzine. Ik heb het kleppendeksel eraf gehaald en zie geen ingezakte kleppen.

Zou het werkelijk dus een versleten cilinder kunnen zijn?

Bromfiets topic's zijn trouwens nogal not done op M-F.

Ik heb die toevoeging in de titel even weggehaald aangezien het daadwerkelijke probleem ook bij motoren kan voorkomen O-) :)
 
Ja weet ik maar ik ben een echte motortman hé, wil alleen mijn buurmeisje helpen die heeft natuurlijk weer veel te veel betaald voor zo'n bamiding.
Net even lucht erop gezet en langs de kleppen ontsnapt geen lucht.
 
Ja weet ik maar ik ben een echte motortman hé, wil alleen mijn buurmeisje helpen die heeft natuurlijk weer veel te veel betaald voor zo'n bamiding.
Net even lucht erop gezet en langs de kleppen ontsnapt geen lucht.

Ik wil jou alle gelegenheid geven je buurmeisje te helpen. ( hoe oud is ze, fotootje ? )vandaar dat ik de handhaving van de regels een beetje bijbuig zodat t allemaal weer klopt :P ;)


Waar ontsnapt de lucht dan ?


En dan straks pas erachter komen dat t een 2 tact is :+
 
Laatst bewerkt:
Jongens jongens, ja ze heel knap maar woont al samen helaas niet meer bij mij in de straat.

Ik heb het kopke eraf gehaald en de uitlaatklep sluit niet meer helemaal. Dus waarschijnlijk is dat de oorzaak.
Cilinder zit er nog op en zo op het oog ziet het er allemaal normaal uit, al kan en ga ik niets meten.
Zal ff kijken of ik het klepke kan slijpen.
Nu alles los ligt zou ik meteen alles vervangen maar dat is aan haar.
Cilinder met zuiger en pakkingen kost 36 euro. Dat is dan weer wel leuk aan Bamispul.
Zit trouwens een heuse Japanse Keihin carburateur op!
 
Jongens jongens, ja ze heel knap maar woont al samen helaas niet meer bij mij in de straat.

Ik heb het kopke eraf gehaald en de uitlaatklep sluit niet meer helemaal. Dus waarschijnlijk is dat de oorzaak.
Cilinder zit er nog op en zo op het oog ziet het er allemaal normaal uit, al kan en ga ik niets meten.
Zal ff kijken of ik het klepke kan slijpen.
Nu alles los ligt zou ik meteen alles vervangen maar dat is aan haar.
Cilinder met zuiger en pakkingen kost 36 euro. Dat is dan weer wel leuk aan Bamispul.
Zit trouwens een heuse Japanse Keihin carburateur op!

En net ontsnapte er nog geen lucht?
 
Nou vooruit dan stelletje geilbakken, hier is ze.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan