Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, ben druk met de Tracer klaarmaken voor weekend Sauerland. Ketting gespannen, zit goed vast op 150nm. Vind 0,5 tot 1,5 cm speling van de ketting toch wel aan de strakke kant, toch maar opgevolgd.

Ondertussen ook Yamaha comfort seat geplaatst, zit aan de harde kant maar geeft wel beter contact / gevoel met de motor.

Ook een Sena 10s gekocht, kan ik onderweg alvast bier en schnitzel bestellen :-) Veel plezier Kr1s!
 
Ik kan mijn Tracer 1 juni ophalen.

Dan heb ik 5 weken om hem in te rijden voordat ik een weekje naar de Eifel ga.

Ik rij voor woon/werk er 300 per week dus met een beetje spelen erbij moet dat makkelijk lukken :+

Kanniewagtenie *O* :] *O*
 
Ik kan mijn Tracer 1 juni ophalen.

Dan heb ik 5 weken om hem in te rijden voordat ik een weekje naar de Eifel ga.

Ik rij voor woon/werk er 300 per week dus met een beetje spelen erbij moet dat makkelijk lukken :+

Kanniewagtenie *O* :] *O*
1000km zit er dan zo op haha.
 
Haha, ben druk met de Tracer klaarmaken voor weekend Sauerland. Ketting gespannen, zit goed vast op 150nm. Vind 0,5 tot 1,5 cm speling van de ketting toch wel aan de strakke kant, toch maar opgevolgd.

Ondertussen ook Yamaha comfort seat geplaatst, zit aan de harde kant maar geeft wel beter contact / gevoel met de motor.

Ook een Sena 10s gekocht, kan ik onderweg alvast bier en schnitzel bestellen :-) Veel plezier Kr1s!
schrijft Yamaha 150Nm voor om het achterwiel vast te zetten :? dat vind ik nogal wat....

ennuh 2cm is ook wel goed hoor, 0,5 is wel erg strak, maar dat gaat vanzelf losser zitten als je daar gaat sturen.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, na het opspannen van de ketting ontspant deze zich vrij snel weer. Ik laat het maar even zo, heb er geen last van. :-)
 
schrijft Yamaha 150Nm voor om het achterwiel vast te zetten :? dat vind ik nogal wat....

ennuh 2cm is ook wel goed hoor, 0,5 is wel erg strak, maar dat gaat vanzelf losser zitten als je daar gaat sturen.

Klopt... ik pas dan ook 135 Nm toe. Toch is het einde van de as al in het alu blokje van de kettingspanner gedrukt.

Hou zelf ook ongeveer 2 cm als ondergrens aan. Heb pas een nieuwe ketting gelegd (DID ZVMX, extra zware uitvoering), maar heb het idee dat ook die al wat fluctuatie in spanning heeft.
 
Laatst bewerkt:
@#$%
Wilde de ketting wat losser zetten. Zat de moer muurvast op de as.
Heeft de motorzaak hem te vast gezet?
Met pijn en moeite los gekregen, Daarna zag het er zo uit:
20170504_165207b.jpg


Originele as moer en kettingspanner besteld.
Zoals je ziet op de foto is de kettingspanner wat dikker gemaakt.
20170504_165127a.jpg

Op het fj09 forum had iemand precies hetzelfde.
Heb hem met130Nm vastgezet.
 
Das 'grappig', dat had ik nu laatst ook. Wilde na plaatsen nieuwe band even de kettingspanning en uitlijning aanpassen, moer er bijna niet af te krijgen en de hele schroefdraad kapot.

Ik dacht zelf, omdat de beschadiging in principe maar aan één kant/bovenop leek te zitten op de schroefdraad, dat deze beschadigd was geraakt bij het weer terug plaatsen van de as in de motor.

Anyway, bij mij verder topper de top service daarna want ik kreeg direct zonder morren een nieuwe as en moer. :t En die wilde ze ook netjes monteren en vroegen of ik even langs kon komen met de motor (1 minuut hier vandaan). En bij het terug aandraaien van de moer ging dus dat alu blokje aan de linkerkant eraan (as draaide rondjes, dus vastdraaien ging hem niet worden en bij gods gratie kon ik het weer los krijgen met veel geklooi). En heb ook een nieuw alu blokje gekregen. :t

Maar in de gaten houden dus! En ik draai de moer altijd aan met max 110-120Nm, meer dan genoeg volgens mij. 150 is wel héél vast hoor (al dingen gelezen dat de alu blokjes vervormen bij die kracht, moet je nagaan.. en dan heb ik het niet over de as die zich erin duwt).

Zeker ook niet proberen te gebruiken die as en moer. Want stel dat je een momentsleutel gebruikt, dan klopt je aanhaalmoment nu dus ook niet meer (omdat de moer zo stroef loopt dat stuk). En heb je kans dat je de boel er dus te los in zet.. En daarna is het nog lastiger, zo niet bijna onmogelijk, om de boel weer los te krijgen omdat de as rond draait..
 
Inderdaad, 110Nm is echt wel genoeg hoor, in ieder geval idd niet meer dan 120Nm.

die 150Nm slaat echt nergens op.

moet je kijken wat je dan aanricht, dit soort waardes komen dan wel van fabriek af, dus zou je zeggen dat het moet kloppen, maar als je de foto's ziet dan zie je het tegendeel ervan.

zit dit ook in de garantie?
 
Bij de mijne nog niet opgevallen dat de draad kapot gaat, maar kan altijd nog naar boven komen als komende week 20k beurt en banden gedaan worden.

Ketting heb ik nu 2 x gespannen.
Met de luchttol los en met ratel en momentsleutel weer op 150 gezet..

Als het niet goed is lijkt het me garantie. Het is gewoon info uit het rijdershandboek. Overigens ook in het WPH
Maar het in bezit hebben van het WPH is natuurlijk niet vanzelfsprekend })
 
Eindelijk, sinds vrijdag op en tracer. (kom van een mt07)

De eerste km's staan er op. Zalige motor! Op vlak van bochtenplezier komt deze zeker in de buurt van de mt07. En op ieder toerental gretig om vooruit te gaan.

Enkel het windscherm is een hel. Zoveel turbulentie en gebulder... (Alle mogelijke combinaties geprobeerd, zadel hoog/laag, scherm hoog/laag....) Zoveel wind had ik nog niet op men naked.

Heb nu het scherm er gewoon afgehaald en dat is stukken beter.

Heeft er al iemand met succes een scherm-spoiler geprobeerd?
 
Dit weekend naar de Eiffel geweest, vrijdag alleen maar regen gehad maar zaterdag en zondag heerlijk gereden, 1200 km verder. De Hyperpro vering maakt echt veel verschil, voelt echt veel stabieler in de bochten. Ik moet nog wel wennen aan de Tracer merk ik, bochten rechts gaan perfect maar links (ben zelf linkshandig) durf ik hem toch minder makkelijk plat te leggen op hogere snelheid. Heb iets om te oefenen deze zomer :-) Gisteren in de middag 370km snelweg gereden zonder een centje pijn, wat een uitkomst die Tracer :-)


Heeft er al iemand met succes een scherm-spoiler geprobeerd?

Wel gemonteerd maar zonder succes. Ik vond het waardeloos en had nog steeds last van turbulentie. Het Givi scherm is goedkoper en werkt perfect!
 
@ Kr1s. Lekker hoor zo 2 dagen rijden in de Eiffel. Zou ik zsm ook weer eens moeten doen.
Wat heb je veranderd aan de vering ? Streetbox ? Alleen shock ? Verenset ?
 
@ Kr1s. Lekker hoor zo 2 dagen rijden in de Eiffel. Zou ik zsm ook weer eens moeten doen.
Wat heb je veranderd aan de vering ? Streetbox ? Alleen shock ? Verenset ?

Streetbox. Heb op mn vorige fiets alleen de veren laten vervangen en merkte toen niet heel veel verschil. Daarom besloten om nog maar wat meer uit te geven, maar dan is het wel zeker weten goed. Direct bij het eerste stoplicht en bocht na de montage merk je het verschil!
 
Afgelopen week met een huurtracer 1800km over de binnenwegen van Andalucie gereden. Fiets met 5000km en nog ori banden, topkoffer afgeladen vol met 20kg troep.
Geen centje pijn met de standaard veren, banden aan de zijkanten helemaal opgereden (lukt me hier net niet). Enige wat me opviel is dat als je continu erg hard in de remmen gaat de handkracht erg zwaar wordt.
Ik ga toch een poging wagen met 320 schijven ..

full
 
Sluit ik me bij aan, 4 dagen Sauerland en 1700km verder. Heen erg veel regen, maar Tracer geeft vertrouwen en goed te rijden in B-mode. Laatste 3 dagen perfect weer en veel in standaard mode gereden. Het ging regelmatig hard. Verbruik gemiddeld rond de 1l op 20km. De standaard vering voldoet voor mij prima op dit moment.

Heen/terug met 2 alu zijkoffers en daar zonder koffers gereden. Op de snelweg 130km/h en harder merk je dat de luchtweerstand toeneemt met de koffers. Verder weinig “last” van de koffers.

Het comfort zadel is wennen. Standaard ruitje geeft op de snelweg teveel turbulentie en zit nu compleet onder de vliegen! Tijd voor een ander scherm……..

@Mathh: waar heb je de Tracer gehuurd in Spanje?
 
Laatst bewerkt:
Hij bevalt mij prima. Het rijdt heerlijk.
Ik heb hem erop laten zetten tegelijk met de recall van het stuur en heb geen idee of er een lange montagetijd is, volgens mij is het gewoon inpluggen.

Ik heb vandaag ook de originele Yamaha Quick-shift laten monteren bij MotoPort. Rijdt inderdaad geweldig fijn :) :).
Is echter geen kwestie van eenvoudig inpluggen. Er moest wel het e.e.a. (tank/kappen) worden verwijderd om te kunnen inpluggen. Waren ze best wel een tijd mee bezig voordat het goed functioneerde.
 
Afgelopen week met een huurtracer 1800km over de binnenwegen van Andalucie gereden. Fiets met 5000km en nog ori banden, topkoffer afgeladen vol met 20kg troep.
Geen centje pijn met de standaard veren, banden aan de zijkanten helemaal opgereden (lukt me hier net niet). Enige wat me opviel is dat als je continu erg hard in de remmen gaat de handkracht erg zwaar wordt.
Ik ga toch een poging wagen met 320 schijven ..

[afbeelding]

Cool, heb ik vorig jaar ook gedaan, en daarna dus zelf een Tracer gekocht :+
We zijn ook nog the Rock van Gibraltar opgereden, echt super.

Ik had hem hier gehuurd
Motomercado Motorcycle rental Spain, Motorbike Rental Malaga, Motor Bike Hire, Motorverhuur Spanje Malaga

full
 
Ik heb vandaag ook de originele Yamaha Quick-shift laten monteren bij MotoPort. Rijdt inderdaad geweldig fijn :) :).
Is echter geen kwestie van eenvoudig inpluggen. Er moest wel het e.e.a. (tank/kappen) worden verwijderd om te kunnen inpluggen. Waren ze best wel een tijd mee bezig voordat het goed functioneerde.
Wat heb je voor de Quick shifter (+montage) betaald als ik vragen mag?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan