Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben toch heel benieuwd wat jullie van de gas response (aan/uit effect) vinden van de tracer, Ik zelf kan maar moeilijk wennen aan dat "voor mijn gevoel" gigantische aan uit effect. Vooral binnen de bebouwde kom of over klinkerweggetjes vind ik mijn tracer heel onplezierig rijden. Wat is jullie ervaring?
 
Ja dat heeft ie wel wat inderdaad. Maar echt extreem (vervelend) vind ik het niet bij de Tracer. Wellicht dat ik het iets minder heb omdat ik de zgn 'Kev O2 controller mod' heb (Google maar op die term). Dat schijnt daar ook wel een klein beetje bij te helpen.

In B mode rijden helpt behoorlijk. En zorgen dat je ketting niet te slap hangt helpt uiteraard ook.

Maar verder.. 'karakter van de motor' noemen ze dat dan :P
 
Ik ben toch heel benieuwd wat jullie van de gas response (aan/uit effect) vinden van de tracer, Ik zelf kan maar moeilijk wennen aan dat "voor mijn gevoel" gigantische aan uit effect. Vooral binnen de bebouwde kom of over klinkerweggetjes vind ik mijn tracer heel onplezierig rijden. Wat is jullie ervaring?

Alleen last van in de A stand.
 
Ik ben toch heel benieuwd wat jullie van de gas response (aan/uit effect) vinden van de tracer, Ik zelf kan maar moeilijk wennen aan dat "voor mijn gevoel" gigantische aan uit effect. Vooral binnen de bebouwde kom of over klinkerweggetjes vind ik mijn tracer heel onplezierig rijden. Wat is jullie ervaring?

Ik vind de gasresponse bij lage snelheid ook eerder "karaktervol" :P (Ik heb de 2017 versie. Zou bij de vorige versies erger zijn?)
Een versnellig lager (hogere toeren) geeft voor mij voldoende oplossing.

Op slechte weg (klinkers, putten,..) vind ik het ook eerder onplezierig. Zeker als je de duo wil sparen van schokkering gedrag is stand B de oplossing.

Na 660km gisteren was men gas-hand daar ook wel wat door verkrampt. Vermoedelijk vraagt die nog wat gewenning? (heb er nog maar 1550km op de teller staan.) Bij mijn mt07 had ik daar veel minder last van.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht dat ik het iets minder heb omdat ik de zgn 'Kev O2 controller mod'. :P
Heb ik ook gemonteerd en vind de gasrespons gewoon goed zo, zelfs in 'A' (waar ik 'm eigenlijk altijd in heb...)

(btw. weet iemand hoe ik 'A' de standaard kan maken, moet het iedere keer weer handmatig instellen.)
 
Heb ik ook gemonteerd en vind de gasrespons gewoon goed zo, zelfs in 'A' (waar ik 'm eigenlijk altijd in heb...)

(btw. weet iemand hoe ik 'A' de standaard kan maken, moet het iedere keer weer handmatig instellen.)

Niet....
 

Kan dus wel.

Kijk maar eens bij deze jongens : www.carmo.nl.
Deze mannen kunnen dus je hele ECU herprogrammeren zodat je motor nog beter presteert.

Ze kunnen dus ook je rij modus A als standaard beginstrand instellen.

Greeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetzzz,

Harrrumpie
 
Nou, Dan niet :X
Het is ook niet zo belangrijk, is nu eigenlijk al een automatisme:
sleutel op contact, modeknop naar links, wachten tot de bspomp klaar is en starten...
Bij korte tussenpauzes, motor uit in 1 met killswitch, kan ik daarna gelijk weer weg 8-)
 
Kan dus wel.

Kijk maar eens bij deze jongens : www.carmo.nl.
Deze mannen kunnen dus je hele ECU herprogrammeren zodat je motor nog beter presteert.

Ze kunnen dus ook je rij modus A als standaard beginstrand instellen.

Greeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetzzz,

Harrrumpie
Tnx voor de rectificatie van het vorige bericht harrrumpie, maar da's me de euri niet waard :N
 
In de handleiding staat: "De huidige rijmodus wordt opgeslagen wanneer de sleutel naar OFF wordt gedraaid."

Voor modus B kan ik dat bevestigen, bij modus A heb ik het nog niet geprobeerd.
Werkt voor 'A' blijkbaar niet:
rij altijd in A, maar moet iedere keer, als ik het contact heb uitgezet, dit weer opnieuw ingeven B|
 
De 2017 uitvoering onthoudt het wel, de voorgaande jaren niet. Van die kleine maar wel prettige updates. Jammer dat je niet even langs de dealer kan voor een 'firmware update' voor dit soort zaken :)
 
Goeie reden om weer een nieuwe te kopen! Moet het thuis toch zien te verkopen :P
 
De 2017 uitvoering onthoudt het wel, de voorgaande jaren niet. Van die kleine maar wel prettige updates. Jammer dat je niet even langs de dealer kan voor een 'firmware update' voor dit soort zaken :)
Hmmm, dan moet ik 'm maar weer inruilen? Als ze nou de matt grey nog zouden leveren O-)
 
Kan dus wel.

Kijk maar eens bij deze jongens : www.carmo.nl.
Deze mannen kunnen dus je hele ECU herprogrammeren zodat je motor nog beter presteert.

Ze kunnen dus ook je rij modus A als standaard beginstrand instellen.

Greeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetzzz,

Harrrumpie


Dat gaat effe een stapje verder dan 'instellen als default'.

Via het menu lukt het niet, via het 'monteursmenu' ook niet dacht ik.
Ik heb het in elk geval niet kunnen vinden
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan