wat is er aan de hand, suzuki GSX 750 1986

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
359
71
Heerlen
Sinds een korte tijd merk dat als ik met mijn motor rijd dat ik geen speling op mijn koppelings- kabel hebt, zodra ik weer thuis ben en mijn motor uitzet en mijn koppelings-kabel wil terugstellen merk ik dat ik plotseling wel voldoende speling op de kabel hebt.
Wat moet ik doen ??? meer speling geven of gewoon zo laten,ik heb dit nog nooit meegemaakt.. :? :? :?
 
Sinds een korte tijd merk dat als ik met mijn motor rijd dat ik geen speling op mijn koppelings- kabel hebt, zodra ik weer thuis ben en mijn motor uitzet en mijn koppelings-kabel wil terugstellen merk ik dat ik plotseling wel voldoende speling op de kabel hebt.
Wat moet ik doen ??? meer speling geven of gewoon zo laten,ik heb dit nog nooit meegemaakt.. :? :? :?

Als je meteen weer start wat gebeurt er dan?

Bij een auto duid dat vaak op een koppelingsplaat die dun wordt, bij het op laten komen merk je daan ook dat hij pas laat pakt.
Maar de speling wordt dan niet plots weer "normaal" als je de motor afzet.
 
ik ga het uitproberen of de speling komt als ik hem direct uitzet en of de binnenkabel stroef gaat en wanneer de koppeling eigenlijk pakt,wat ik mij ook afvraag is of je de kabel eerst op het blok of eerst op de handel moet afstellen of maakt dat niks uit ??????????
 
Dat van blade4fun zou kunnen ga het bekijken , heb wel gemerkt dat het motorolie niveau hoger dan maximaal stond heb het nu tussen max en minnimaal staan heb er nog niet meegereden, word vervolgd.
 
Heb gekeken achter de deksel met hevel,daar zit wat vet wat van de ketting afkomt maar niet overdreven veel .De hevel zelf gaat licht,de binnenkabel ook. Heb voor de zekerheid alles schoongemaakt en de deksel gemonteerd , MAAR achter het kleine dekseltje wat in het midden van de grote deksel zit die op de zijkant van het blok komt zit ook een afstel mechanischme met een draadend met een gleuf erin en op het draadend een borgmoer moet dat ook afgesteld worden of zeggen jullie AFBLIJVEN
 
Heb gekeken achter de deksel met hevel,daar zit wat vet wat van de ketting afkomt maar niet overdreven veel .De hevel zelf gaat licht,de binnenkabel ook. Heb voor de zekerheid alles schoongemaakt en de deksel gemonteerd , MAAR achter het kleine dekseltje wat in het midden van de grote deksel zit die op de zijkant van het blok komt zit ook een afstel mechanischme met een draadend met een gleuf erin en op het draadend een borgmoer moet dat ook afgesteld worden of zeggen jullie AFBLIJVEN
Zit die borgmoer nog goed vast?
 
het heeft ffven geduurd maar ik heb proef gereden met de soes , resultaat is een heel stuk beterder. Heb de olie die er te veel inzat er uit gehaald en de kabel opnieuw afgesteld ,eerst op het blok en dan op de handel merkte gelijk een verbetering d.w.z koppeling komt goed vrij en kan makkelijker in neutraal zetten en de koppeling pakt eerder ergens voor het midden van de slag van de handel, de rest van de problemen zijn opgelost. Iedereen bedankt die advies heeft gegeven toppie
 
Terug
Bovenaan Onderaan