Bout gedeeltelijk afgebroken in cilinder; hulp?

j3roen

Rookie
2 feb 2011
27
0
Amsterdam
De uitlaatbochten van mijn Bandit waren onderop doorgerot. Ik heb een nieuwe set gekocht en ben vol goede moed begonnen aan het verwijderen van de oude. Helaas brak hierbij een bout af. Hij steekt ongeveer een centimeter uit het blok.

Ik kan er nog een moer op draaien, en heb geprobeerd met mijn zeer amateuristische laskennis, deze vast de lassen. Maar dat is steeds mislukt; ik krijg maar geen goede verbinding.

Is er iemand in omgeving Amsterdam die mij hiermee kan assisteren (tegen betaling)? Het liefst iemand met een TIG/MIG lasapparaat. Met mijn elektroden lasapparaat wil het (mij iig) niet lukken.

Ik kan er nu niet mee rijden, dus het zal ter plaatsen moeten plaatsvinden. De motorzaken in de buurt hebben pas over een aantal weken tijd.

Ook ander advies is meer dan welkom!

IMG_6661_klein.jpg
 
Laatst bewerkt:
wat heb je warmgstookt met de gasbrander ? de bout of het blok?
je moet het blok warmstoken en de bout zo weinig mogelijk.
Stook je de bout warm...dan vreet deze zich meer in het alublok. Vaak werkt dat averechts..
En met schrikken d.m.v. temperatuur..pas op, je hebt zo een (haar)scheurtje in het blok. Eigen ervaring mee. Zelfde probleem, dacht ook ff laten schrikken. Bout kwam los maar ook scheurtje in blok. dat koste meer moeite om dat weer gerepareerd te krijgen. Stuk uitslijpen en nieuw stuk in lassen..pff..
 
Door de bout warm te stoken komt ie nog strakker in het blok te zitten, tijdelijk, alleen zolang ie zo heet is. Als ie afgekoeld is zit ie niet strakker dan voorheen. Het doel is het verpulveren of vergruizen van de roest die tussen bout en blok zit. Als je die verpulvert is je bout los...

Als je je hele blok zoveel wil verwarmen dat ie zoveel uitzet dat je bout los komt heb je wel heel veel warmte nodig.
 
Even een status update, hij is vandaag opgehaald en ze hebben inmiddels met moeite de bout eruit geboord. Hij zat moervast. Ook moet hij opnieuw getapt worden, dus al met al wel wat werk.

Achteraf blij dat ik de handdoek in de ring heb gegooid, maar anderzijds ook blij dat ik het eerst zelf heb geprobeerd! Geeft toch weer een stuk ervaring.

Nogmaals dank voor alle suggesties.
 
Even een status update, hij is vandaag opgehaald en ze hebben inmiddels met moeite de bout eruit geboord. Hij zat moervast. Ook moet hij opnieuw getapt worden, dus al met al wel wat werk.

Achteraf blij dat ik de handdoek in de ring heb gegooid, maar anderzijds ook blij dat ik het eerst zelf heb geprobeerd! Geeft toch weer een stuk ervaring.

Nogmaals dank voor alle suggesties.

Knap, :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan