Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook maar even ingelezen hier. Zit er namelijk aan te denken mijn falco weg te doen en dan voor een speed triple te gaan. Waar moet je zoal op Letten. Oja mijn budget is niet al te groot. Maximaal 5000 euro. Mmmmmm misschien is daar niet eens een goede triple voor te krijgen.


Een 955i heb je makkelijk voor dat geld.
 
Alleen die of ook de 1050

1050 kan ook maar die zijn meestal wel boven de 5000, maar met een beetje geduld komt er wellicht een mooie aanbieding voorbij.


~[edit] Terwijl ik dit bericht intikte kwam hier boven die mooie aanbieding al voorbij *D
 
Laatst bewerkt:
Dag allen, ik ben hier al even niet meer geweest maar heb een vraag.

Mijn achterlicht en dimlicht(? die kleine bolletjes in de koplamp) doen het niet. Via een schema ben ik er al achter dat deze aan elkaar gelinkt zitten, de zekering is nog heel en daar meet ik niets dus het probleem zit er al voor.

Nu heb ik er nu niet heel veel zin meer in om verder te zoeken vanavond, maar als ik weer verder ga, kan ik dan beter eerst bij het contact gaan zoeken of tank eraf sleutelen en daar stekkers controleren?

kortom wat is het minste werk of waar heb ik de grootste kans het probleem te vinden :)

Betreft model 2005 voor zover dat nuttige info is.
 
Nee met een huurauto, kan je veel beter alle plekken bereiken!
en dan veel airbnb gebruikt, dus bij de nieuw-zeelanders zelf slapen. Was een geweldige ervaring. Over een aantal jaartjes ernaar toe verhuizen staat dan stiekem ook wel op mijn verlanglijstje.
Wij hebben het met een camper gedaan, alles gewoon kunnen bereiken hoor :)
Je moet wel van wandelen houden om veel mooie plekken te kunnen bereiken :Y

Toen wij terugkwamen wilden we ook gaan emigreren naar NZ, maar ik vind het echt te ver weg van m'n familie en vrienden vandaan. En je moet persoonlijke definitie ver vliegen als je naar een ander land wilt. Hier stap je in de auto en is er enorm veel keuze en enorm veel te zien. Dankzij ben je in NZ stiekem toch sneller erop uitgekeken.

Maar goed, het is wel een fantastisch land en ik wil er zeker graag vaker naar terug voor vakantie :) Daar motorrijden lijkt me ook onwijs mooi :]
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben het met een camper gedaan, alles gewoon kunnen bereiken hoor :)
Je moet wel van wandelen houden om veel mooie plekken te kunnen bereiken :Y

Toen wij terugkwamen wilden we ook gaan emigreren naar NZ, maar ik vind het echt te ver weg van m'n familie en vrienden vandaan. En je moet persoonlijke definitie ver vliegen als je naar een ander land wilt. Hier stap je in de auto en is er enorm veel keuze en enorm veel te zien. Dankzij ben je in NZ stiekem toch sneller erop uitgekeken.

Maar goed, het is wel een fantastisch land en ik wil er zeker graag vaker naar terug voor vakantie :) Daar motorrijden lijkt me ook onwijs mooi :]
Ik heb eerlijk gezegd toch wel op een aantal weggetjes gereden waar ik blij was dat ik niet met een camper reed. Wandelen leuk vinden is inderdaad wel een vereiste, maar ik denk dat je sowieso een natuurliefhebber moet zijn om het een leuk land te vinden! Wat betreft het uitgekeken zijn op Nieuw-Zeeland dat kan ik me zelf dan minder voorstellen, je hebt daar alles van tropisch tot alpen gebieden maar goed, dat is natuurlijk ook weer persoonlijk! Motor rijden lijkt me daar helemaal een droom :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eerlijk gezegd toch wel op een aantal weggetjes gereden waar ik blij was dat ik niet met een camper reed. Wandelen leuk vinden is inderdaad wel een vereiste, maar ik denk dat je sowieso een natuurliefhebber moet zijn om het een leuk land te vinden! Wat betreft het uitgekeken zijn op Nieuw-Zeeland dat kan ik me zelf dan minder voorstellen, je hebt daar alles van tropisch tot alpen gebieden maar goed, dat is natuurlijk ook weer persoonlijk! Motor rijden lijkt me daar helemaal een droom :]
Ik bedoelde, naast de prachtige natuur is er verder weinig te doen. Zou op den duur misschien wat saai kunnen worden.
Maar ik herken je "ik wil emigreren" roes ;)
 
Dag allen, ik ben hier al even niet meer geweest maar heb een vraag.

Mijn achterlicht en dimlicht(? die kleine bolletjes in de koplamp) doen het niet. Via een schema ben ik er al achter dat deze aan elkaar gelinkt zitten, de zekering is nog heel en daar meet ik niets dus het probleem zit er al voor.

Nu heb ik er nu niet heel veel zin meer in om verder te zoeken vanavond, maar als ik weer verder ga, kan ik dan beter eerst bij het contact gaan zoeken of tank eraf sleutelen en daar stekkers controleren?

kortom wat is het minste werk of waar heb ik de grootste kans het probleem te vinden :)

Betreft model 2005 voor zover dat nuttige info is.

Heb ik ook twee keer gehad. Eerste keer was kabeltje gebroken ter hoogte van stuurhoofd en tweede keer zat het in het contaktslot zelf. Bij mij deed het achterlicht wel als ik met de sleutel het parkeerlicht aan deed. Voor die stadslichtjes kan ik mij niet meer herinneren of die het deden ja of nee...

Kapotte kabeltjes. Kwam door ongeluk, toen is stuur tever doorgeslagen. De 'stop' van tripleklem afgebroken en die kabeltjes gestretcht op stuurhoofd.

 
Ook maar even ingelezen hier. Zit er namelijk aan te denken mijn falco weg te doen en dan voor een speed triple te gaan. Waar moet je zoal op Letten. Oja mijn budget is niet al te groot. Maximaal 5000 euro. Mmmmmm misschien is daar niet eens een goede triple voor te krijgen.

Jij hebt het lang volgehouden op de Falco :P Snap ik ook wel natuurlijk, beestachtige fiets :Y
Er staat momenteel een gouden (import)S3 met een leuke kilometerstand en veel opties voor €4950 op MP en speurders dus ze zijn er wel ;) Lijkt (bijna) te mooi om waar te zijn dus wel kritisch kijken ;)

Ik heb de mijne echt voor een prikje overgenomen maar dat zal met de 120k ervaring te maken hebben :P
 
Laatst bewerkt:
Alleen die of ook de 1050

Ik heb een 1050 speed uit 2006 voor 3000 gekocht. Mocht je naar die prijzen gaan kijken wees je er dan van bewust dat je naast rijden ook aardig wat uurtjes staat te sleutelen _O-.

Moet zeggen dat hij nog steeds erg z'n best doet. Hij heeft met dit weer wel een ochtedhumeurtje. Maar een keertje af slaan is niet erg. Zodra er een beetje hitte in zit doet hij het gewoon goed.

Hou wel van een fiets met karakter :+
 
Zekeringen nagekeken?

Ja, deze is nog heel. Het zit echt in het deel tussen contactslot en zekering.


Heb ik ook twee keer gehad. Eerste keer was kabeltje gebroken ter hoogte van stuurhoofd en tweede keer zat het in het contaktslot zelf. Bij mij deed het achterlicht wel als ik met de sleutel het parkeerlicht aan deed. Voor die stadslichtjes kan ik mij niet meer herinneren of die het deden ja of nee...

Kapotte kabeltjes. Kwam door ongeluk, toen is stuur tever doorgeslagen. De 'stop' van tripleklem afgebroken en die kabeltjes gestretcht op stuurhoofd.

[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/1271598368N001kapotdraadje-1.jpg"]afbeelding~][/URL]

Okee bedankt.
Ga ik daar ook kijken of het probleem er zit.

Hoe krijg ik het contact eigenlijk los, kon er zo niets van vinden in mijn boekwerk.
 
Helemaal goed *O* *O* *O*

Maar ik denk dat je een kanjer ben als je het contactslot kunt repareren. Nieuwe kopen en twee sleutels aan de motor |( Complete set van 3 sloten kopen kan ook maar das goed aan de prijs ;(
Dat heeft de vorige eigenaar van mijn motor ook gedaan, soms wat onhandig zo'n tweede sleutel maar als ik hem mag geloven was dit het geld wel waard ;)
 
Dat heeft de vorige eigenaar van mijn motor ook gedaan, soms wat onhandig zo'n tweede sleutel maar als ik hem mag geloven was dit het geld wel waard ;)
Vroegâh... toen had ik ooit een Gilera Runner :') daarvan kun je gewoon met een ferme klap op de juiste plek tegen de zijkant het zadel zo openmaken :+ Had je geen sleutel voor nodig :P

Was soms wel grappig om op het schoolplein te ontdekken wat anderen zoal allemaal onder dat zadel bewaarden. Zoals ALLE papieren van de scooter om maar wat te noemen. Lekker slim :')
 
Laatst bewerkt:
Vroegâh... toen had ik ooit een Gilera Runner :') daarvan kun je gewoon met een ferme klap op de juiste plek tegen de zijkant het zadel zo openmaken :+ Had je geen sleutel voor nodig :P

Was soms wel grappig om op het schoolplein te ontdekken wat anderen zoal allemaal onder dat zadel bewaarden. Zoals ALLE papieren van de scooter om maar wat te noemen. Lekker slim :')
In de brommer/scooter tijd had je inderdaad veel van die "trucjes"... Een vriend van mij heeft mij 2 keer gebeld omdat ie zijn sleutels in de buddyseat van zijn Peugeot Buxy had gedaan en na het tanken gewoon het zadel dicht had gegooid... Gelukkig pasten mijn huissleutels ook op dat slot en kon ik hem altijd openmaken _O-

De keerzijde was dat ik soms zijn sleutels afpakte en in zijn buddy "bewaarde" :P
 
Laatst bewerkt:
In de brommer/scooter tijd had je inderdaad veel van die "trucjes"... Een vriend van mij heeft mij 2 keer gebeld omdat ie zijn sleutels in de buddyseat van zijn Peugeot Buxy had gedaan en na het tanken gewoon het zadel dicht had gegooid... Gelukkig pasten mijn huissleutels ook op dat slot en kon ik hem altijd openmaken _O-

De keerzijde was dat ik soms zijn sleutels afpakte en in zijn buddy "bewaarde" :P
Hahaha, das ook mooi _O-

Zo zijn er wel meer van dat soort gevallen geweest.
Bij de Opel Kadett (en/of de Opel Manta) waren er maar 3 verschillende sleutels. Daar kwam het weleens voor dat iemand per ongeluk met de verkeerde auto naar huis reed.

Meer recent, een vriend van mij had een Ford Mondeo uit de jaren '90 en een andere vriend een Frot Eskrot ongeveer uit hetzelfde jaar, die konden niet starten maar wel gewoon bij elkaar de deuren openen :')
 
Helemaal goed *O* *O* *O*

Maar ik denk dat je een kanjer ben als je het contactslot kunt repareren. Nieuwe kopen en twee sleutels aan de motor |( Complete set van 3 sloten kopen kan ook maar das goed aan de prijs ;(

Ja natuurlijk logisch dat het contactslot er niet uit kan |(
Maar die draadjes zijn er dus ook niet los uit te pielen ofzo haha?
Totaal geen ervaring met zoiets, bouw alleen crossautos en dan slijpen we die dingen er zo uit.

Anders wordt het eerst de kabelboom verder doorzoeken in de hoop dat het op een andere plek zit in een stekkerverbinding ofzo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan