Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Ik heb al een tijdje last van een tik op het achterwiel, hiervoor is mijn K1200s (90.000km) al twee keer naar de BMW dealer geweest.
Bij de laatste keer hebben ze eindelijk een testrit gemaakt en de uitslag is de versnellingsbak..
Het gebeurt alleen in 1 en 2 en het voelt alsof een ketting een tandje overslaat..

Ze hebben mij geen prijzen gegeven voor het vervangen, ik denk omdat het enconomisch niet handig is om dit bij een BMW Dealer te doen.. heb er ook niet om gevraagt trouwens..

In mijn zoektocht naar een andere versnellingsbak kreeg ik van een motorsloop een K1300s versnellingsbak aangeboden, deze zou 1-op-1 moeten passen?
Welke andere modellen passen nog meer? volgens mijn google-skills zou de K1200r/K1300r ook moeten passen?

Uit een ander topic heeft MasterTommy het een en ander uitgelegd hoe de bak te vervangen, dit gaat veels te ver voor mij ;-) weet iemand een goede garage in de buurt van Rotterdam (naast de BMW dealer ;-) ) die dit kan?
 
Heb het ook aan mijn broek.2 weken geleden lampje remmen aan.Na winterstilstand gewoon gestart en het brande.Naar dealer geweest,laten uitlezen en fout ABS-pomp.Gereset en bij het naar huis rijden(45km) is het niet meer gaan branden.Ze zeiden wel dat de fout waarschijnlijk weer zou terugkomen.Gister terug gekomen van vakantie (niet met de motor),motor gestart,en jawel het brande weer.Na ritje van +/-30km en verschillende malen opnieuw starten blijft het branden.
Toch raar na zo een langere stilstand(winter) in 1 keer dat probleem.Vorig seizoen 4000km gereden en de fout heeft zich geen enkele keer voor gedaan(Vorig jaar begin seizoen bij aankoop nog groot onderhoud,inclusief remolie gehad)
Gebeld naar dealer,en gelukkig wordt de ABS-pomp over 2 weken onder garantie (had nog garantie tot 17/6/2017) hersteld.Geloof ergens gelezen te hebben dat het rond de €1600 was indien je geen garantie hebt.
 
Heeft iemand hier rechte stuurgewichten op zijn K gezet en zo ja welke? Ik moet voor mijn bar end spiegels rechte hebben en smallere dan de originele.
 
Niks kunnen vinden dus dan maar zelf wat bedacht..

Zo begon de voorkant van de motor

mg6afn28i8ith.jpg


Toen een origineel wit doorzichtig ruitje bij bmw besteld.. deze mat zwart gespoten

Vervolgens de stuur gewichten laten draaien en de rizoma spiegels erop gezet

gmlto7pup2anb.jpg


Voorkant is af...op naar de achterkant..

Ac schnitzer duo cover is onderweg
7ashqnc0i8pyu.jpg
 
deze spiegels zijn stabieler dan de originele wiebel dingen :/
 
Mooi, lijkt mij ook wel wat, die bar end mirrors
Thnx,

Er zijn geen after market stuurgewichten die op het bmw stuur passen dus dan moet je net als ik doen of er is ook nog een spiegel die je net naast je gewichten zet.

Wunderlich Bar End Mirrors - K-Bikes.com - Excellence in Motion



Deze heb ik overigens ook besteld, kan ik wat afwisselen, moet ik alleen nog originele stuurgewichten bij bmw bestellen.


Weet iemand hoe je de dup passagiers handvaten kan verwijderen??
 
Niks kunnen vinden dus dan maar zelf wat bedacht..
Zo begon de voorkant van de motor
[afbeelding]
Toen een origineel wit doorzichtig ruitje bij bmw besteld.. deze mat zwart gespoten
Vervolgens de stuur gewichten laten draaien en de rizoma spiegels erop gezet
[afbeelding]
Voorkant is af...op naar de achterkant..
Ac schnitzer duo cover is onderweg
[afbeelding]
Erg gaaf, ziet er goed uit! 8-)
 
Heb het ook aan mijn broek.2 weken geleden lampje remmen aan.Na winterstilstand gewoon gestart en het brande.Naar dealer geweest,laten uitlezen en fout ABS-pomp.Gereset en bij het naar huis rijden(45km) is het niet meer gaan branden.Ze zeiden wel dat de fout waarschijnlijk weer zou terugkomen.Gister terug gekomen van vakantie (niet met de motor),motor gestart,en jawel het brande weer.Na ritje van +/-30km en verschillende malen opnieuw starten blijft het branden.
Toch raar na zo een langere stilstand(winter) in 1 keer dat probleem.Vorig seizoen 4000km gereden en de fout heeft zich geen enkele keer voor gedaan(Vorig jaar begin seizoen bij aankoop nog groot onderhoud,inclusief remolie gehad)
Gebeld naar dealer,en gelukkig wordt de ABS-pomp over 2 weken onder garantie (had nog garantie tot 17/6/2017) hersteld.Geloof ergens gelezen te hebben dat het rond de €1600 was indien je geen garantie hebt.

Kan soms ook komen door vuil. Door remvloeistof de andere kant op te duwen kan dat vuil soms eruitgespoeld worden. Dat scheelt dan een vervanging, maar moet je ook mazzel mee hebben.

Heeft iemand hier rechte stuurgewichten op zijn K gezet en zo ja welke? Ik moet voor mijn bar end spiegels rechte hebben en smallere dan de originele.
Nope
 
zow meld ik me hier ook even.
heb een "ouwe" k1200S gekocht, 2007 en 90 000 km en het bekende probleem met de koppeling :X
was ook een goede prijs natuurlijk.
rijdt anders echt fantastisch!!

ik heb al een boel motorfietsen gehad, ook al eens een R1100S..maar dat was het niet ..rijwielgedeelte fantastisch ..motorblok was m'n vriend niet..
maar ik had nog nooit zo'n stabiele fiets gekend! dus begon ik te zoeken naar een 4 cilinder met hetzelfde rijwielgedeelte...
kwam ik uit op een K1200RS ..maar het is een S geworden ..

wat een fiets!! het gewicht verdwijnt ..en het blok ..pfieuw .. beresterk zeg!! ik dacht dat m'n bandit hard ging ..maar dit is gewoon te gek!
ik dacht dat m'n Ducati scherp stuurde ... :N
helemaal gek van die duolever...en die remmen :}
ik begrijp niet dat ze zeggen dat je moet werken om de fiets om te gooien..ik wil gewoon knietje leggen met dat ding alsof het erom vraagt ...terwijl ik helemaal geen kneedown kan! :')
ik kan hier wel nog een tijdje doorgaan met de k1200S op te hemelen maar ik vroeg me gewoon af of het nodig is om dat "probleem" met de koppeling te bekijken ..fiets rijdt anders gewoon LEKKER!
enkel bij stationair rammelt die..anders voel ik geen probleem, schakelt goed ..
ik vertel mezelf gewoon dat het niet als de Ducati is
O-)

foto's volgen wel nog :) eerst nog een remus demper erop :+
 
Dat rammelen heeft de k 1200r van mij ook. De bmw dealer zegt dat het normaal is. Als dit niet zo is hoor ik het graag ik heb nog garantie
 
ik lees het overal wel vaker, mijne is een rammelend / schrapend geluid soms..koppeling intrekken of beetje meer gas en het is weg :?

ook laag in toeren rijden in een te hoge versnelling merk ik dat die soms @ 2800/3100 toeren soms wat durft stotteren, zeeer miniem dat wel , update is al uitgevoerd maar ik merk het wel nog ( enkel omdat ik ervan weet valt het op )

maar anders wat een fiets zeg :}
zeker met al die opties ..ik ben er gek van! hopelijk blijft dat zo!
ik blij :) hopelijk kan de K m'n vorige ervaringen van een bmw doen vergeten
 
ik lees het overal wel vaker, mijne is een rammelend / schrapend geluid soms..koppeling intrekken of beetje meer gas en het is weg :?

ook laag in toeren rijden in een te hoge versnelling merk ik dat die soms @ 2800/3100 toeren soms wat durft stotteren

Ik heb hetzelfde ervaren op mijn K1200S uit 2008. Ook een schrapend gevoel bij wegrijden en bokkig bij lage snelheden. Dat eerste nagevraagd bij mijn garage en die gaf ook aan dat er geen bijzonderheden mee waren en dat dit zo normaal was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan