Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zag bij Alphen aan den Rijn een Romein staan met helm, schild en speer. Ik ben niet gestopt, want hij sprak alleen Latijn. Hopen dat hij mijn kenteken niet opgeschreven heeft. :X
 
Laatst bewerkt:
Bezig met een hele langdurige achtervolging wss, verder wel betrouwbare dingen, die XT's, klaarblijkelijk... :+

was de reserve fiets van de eenheid denk. Rijden deed ie niet, want hij stond aan de kant met stationair lopende motor, maar hij zat er wel op. Heb nog naar 'm gezwaaid maar geen reactie '(

misschien was het meanblueman wel die het opvallende en onopvallende aspect van voorgaande discussie probeerde te combineren :+
 
ik heb anderhalve week (en 200 km) geleden mijn ketting en kettingwielen laten vervangen. Nu kwam ik vandaag langs een doe-het-zelf zaak en ik had nog geen sleutel 22 voor mijn asmoer. Even controleren of die past zodat ik te zijner tijd de ketting kan spannen. Blijkt de asmoer gewoon los te zitten! Moest hem wel 4 slagen vast draaien.. :/
Om dit soort dingen snap ik niet dat mensen -ook- deze eenvoudige klussen aan hu eigen motor niet zelf doen..
 
Ook latijn spreekt meneer 'Julius Albanianus' niet :')

Zou ook een Viking, in Romijnkleding, geweest kunnen zijn, spreken ook geen latijn, maar hebben wel een helm, zwaard, speer, en schild, een hakbijl behoort ook tot hun PSU })

fxtftv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar als ie goed vast zit gaat 4 slagen (2x rond) niet meer lukken.

Overigens hebben we ook een sleutelblunder van anderen topic. Hoort het daar niet thuis?

En toen waren het conische lagers en zaten ze veel en veel te vast...
 
En toen waren het conische lagers en zaten ze veel en veel te vast...

Conische wiellagers zet je volgens mij vast met een andere moer dan de asmoer. Die moet je namelijk borgen met een 2e moer om te zorgen dat ze niet loslopen en er weer speling op het wiel komt.

Denk ik althans. Ik ben bij auto's en motoren nog bewust af gebleven van de conische wiellagers.

Wel ben ik groot voorstander van inderdaad alles op het juiste moment aandraaien. Ik zoek zelf altijd op in de haynes wat ze aanraden aan moment en dan gebruik ik ook de momentsleutel daarvoor.
 
Ik ken ze nog uit de tijd dat ik als fietsenmaker werkte. In praktisch alle fietswielen zitten conische lagers.
Ook de ford fiesta van 2000 heeft conische lagers achter. Volgens mij hebben veel meer auto's achter conische lagers.

Ergens ben ik er ook wel voorstander van. Eerste keer dat ik zag dat conische lagers echt niet meer te redden waren, was bij mijn fiets van ruim 45 jaar oud.
 
Ik ken ze nog uit de tijd dat ik als fietsenmaker werkte. In praktisch alle fietswielen zitten conische lagers.
Ook de ford fiesta van 2000 heeft conische lagers achter. Volgens mij hebben veel meer auto's achter conische lagers.

Ergens ben ik er ook wel voorstander van. Eerste keer dat ik zag dat conische lagers echt niet meer te redden waren, was bij mijn fiets van ruim 45 jaar oud.
ik ken de conische lagers wel, heb ze alleen nog nooit in wielen gezien. :)
Ural en dnepr hebben ze, maar die zet je idd niet vaster met de asmoer..

maxresdefault.jpg
 
3 wielige motorscooter constant op de middenbaan zien rijden terwijl er nog genoeg plaats rechts is :')
Daarna lekker gefilefilterd achter een chopper, hij deed z'n best om niet om te vallen aan die lage snelheid :)
 
Wilde de kronkelroute optie van de tomtom eens uitproberen, doe de sleutel in het contact. ja mooi niet, niks geen leven in de brandstofpomp.

nou toen heb ik de bedrading en stekkers vanaf contactslot naar pomp maar even lekker zitten uitpluizen. :( inmiddels doet ie t weer, maar zag de bui alweer hangen
 
Ik had vanochtend met mijn duffe kop ook zo een actie... Motor gestart, wil wegrijden en zet hem in zijn een, *pof uit. Dat een keer of 2-3 eer ik het doorhad. :X Standaard nog uit... Oeps :+

Motor half verzopen en met wat gas weer gestart, even laten lopen. :+

Vandaag een mooie klapper op de A50, was vanochtend heerlijk rustig, leek wel vakantie, alleen terug was echt enorm onrustig en reed niet lekker. Ekkersrijt voorbij en toen was het al remmen remmen remmen, stukje rijden en weer remmen en toen alleen maar file gehad. Zat daarstraks te kijken en de kilometers liepen hard op met de file. :X
 
Ik had vanochtend met mijn duffe kop ook zo een actie... Motor gestart, wil wegrijden en zet hem in zijn een, *pof uit. Dat een keer of 2-3 eer ik het doorhad. :X Standaard nog uit... Oeps :+

Motor half verzopen en met wat gas weer gestart, even laten lopen. :+

Vandaag een mooie klapper op de A50, was vanochtend heerlijk rustig, leek wel vakantie, alleen terug was echt enorm onrustig en reed niet lekker. Ekkersrijt voorbij en toen was het al remmen remmen remmen, stukje rijden en weer remmen en toen alleen maar file gehad. Zat daarstraks te kijken en de kilometers liepen hard op met de file. :X

het stomme was dat ik alles gecontroleerd had en het uiteindelijk euvel in de dodemanskop zat :') contacten schoongemaakt, "little dab 'o shmoo" ertussen en hij ging weer.
 
Ik zag bij Alphen aan den Rijn een Romein staan met helm, schild en speer. Ik ben niet gestopt, want hij sprak alleen Latijn. Hopen dat hij mijn kenteken niet opgeschreven heeft. :X

De vorige die een paar kleine grammaticale fouten maakte ('Romanes eunt domus' i.p.v. 'Romani ite domum') is er inderdaad niet goed vanaf gekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan