Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tegenligger die andere inhaalde op mijn rijvak, de linksrijder, en andere doorsnee dingen gezien.
Ohja, en ook 2 bestelwagens die een boer in een oude mercedes wilden inhalen, maar niet durfden én ook mijn zicht op de weg hélemaal belemmeren door over de streep te rijden. :( :(
 
Of drie kwartier in zijn twee. Want lage versnelling.. is ook zuunig.
Ook goed voor je motor met al dat EGR en roetfilter gebeuren, motor wordt nooit eens schoongebrand, altijd in lage/ondertoeren belast dus veel slijtage, hoop druk van een grote turbo op een kleine motor. Maar buiten dat, als je soms ziet hoe traag mensen optrekken en invoegen, zelfs met auto's waarvan je denkt dat dat best wel wat soepeler zou moeten kunnen... En aan het begin van de invoegstrook al de snelweg opduiken, met soms 60 of 80...

Laatst een mercedes op de A2, die dacht met invoegen met 90 gelijk door naar links te kunnen een vrachtwagen voorbij, terwijl ik daar al zat met 140... B|
 
Karma:....

Ik draai de A2 bij Den Bosch op en wil gelijk even om een vrachtwagen heen. Komt er een Mercedes SUV aangesjeesd met 140 waar je 100 mag. Grote lichten aan, onbeschofte gebaren, want ik zat natuurlijk op zijn stukje weg... Ik heb even terug 'gebaard' en gedacht: ik zie je zo wel... in de file... Mwhuhahahahahahah....

En zo gezegd, zo gedaan! Toen ik hem passeerde tussen de auto's door heb ik even vriendelijk gezwaaid en hem even laten genieten van het aangezicht van de achterkant van mijn fietsje... Karma's a bitch... :D
 
...
Laatst een mercedes op de A2, die dacht met invoegen met 90 gelijk door naar links te kunnen een vrachtwagen voorbij, terwijl ik daar al zat met 140... B|
In dat geval heb jij juridisch geen poot om op te staan. Want hij rijdt niet te traag maar jij wel te snel.

Mijn mening: jij zou wat trager moeten rijden. Maar hij hoeft, ondanks het legaal is, niet aan 90 meteen die vrachtwagen voorbij te gaan. Hij had erachter kunnen blijven, eventjes de verkeersituatie analyseren en dan wanneer hij genoeg ruimte heeft kon hij naar links.
 
Dat is nog maar de vraag want Mercedes doet manoeuvre en moet dus voorrang verlenen. De snelheid is wat ruim van Johan, maar dan zal hooguit de schade deels op hem verhaald worden.
 
In dat geval heb jij juridisch geen poot om op te staan. Want hij rijdt niet te traag maar jij wel te snel.

Mijn mening: jij zou wat trager moeten rijden. Maar hij hoeft, ondanks het legaal is, niet aan 90 meteen die vrachtwagen voorbij te gaan. Hij had erachter kunnen blijven, eventjes de verkeersituatie analyseren en dan wanneer hij genoeg ruimte heeft kon hij naar links.
De praktijk leert dat de meesten 140 op de teller rijden op een snelweg.
Das maar 5 km harder dan je zou mogen aan echte kilometers.
 
Laatst bewerkt:
De praktijk leert dat de meesten 140 op de teller rijden op een snelweg.
Das maar 5 km harder dan je zou mogen aan echte kilometers.
140 op teller is 135 reëel.
Als je op teller 140 rijdt ga je besust te snel.
Maar dat maakt niet goed dat die andere meteen doortrekt naar het middenvak als er ander verkeer aankomt.

Ik was ook vergeten dat bij jullie op veel plaatsen 130 mag ipv 120. Ook op dat punt?
 
Op het moment dat jij van baan wisselt begin je aan een bijzondere maneuvre wat betekent dat je iedereen voorrang moet verlenen. Daar moet je dus ook op anticiperen.

Daar verandert 5km/h te hard op de linkerbaan niets aan.

Of er mensen zijn die zich hieraan houden? Maak t bijna nooit mee :+ maar tis wel de regel.
 
Vanochtend tijdens het filerijden met de motor zo'n "collega" motorrijder achter me die de koplamp op verblinden heeft staan. Wat is dat f*cking irritant zeg. Heb hem er langs gelaten en zag dat het een vrijwel nieuwe BMW GS was met een heeeel klein kereltje erop. Dat ik me echt afvroeg of hij wel met zijn voetjes aan de grond kon komen.
 
SH*T!! :( :( Motor heeft z'n 5de versnelling kwijtgeraakt. Motor dus aan gort gereden :( :(
Zit ik lekker te rijden in 4de, wil ik schakelen naar 5de, hoor ik "taktaktaktak" en de motor gaat niet sneller. Jammer maar helaas '(
1ste versnelling precies hetzelfde met een tikkend geluid, 2,3 en 4 nog in orde.
 
Laatst bewerkt:
De praktijk leert dat de meesten 140 op de teller rijden op een snelweg.
Das maar 5 km harder dan je zou mogen aan echte kilometers.
Ja precies, plus dan meetafwijking erbij en zit je netjes op de 130 die je mag. Volgens mij niet zo een punt, maar op zo iemand kun je niet anticiperen, zo iets verwacht je gewoon niet. Maar dat het een lastige situatie is, alleen al verzekeringstechnisch, dat moge duidelijk zijn. Kennelijk is daar ook geen eenduidig antwoord op...
 
Ja precies, plus dan meetafwijking erbij en zit je netjes op de 130 die je mag. Volgens mij niet zo een punt, maar op zo iemand kun je niet anticiperen, zo iets verwacht je gewoon niet. Maar dat het een lastige situatie is, alleen al verzekeringstechnisch, dat moge duidelijk zijn. Kennelijk is daar ook geen eenduidig antwoord op...
Ach nog altijd minder ruk dan als je wil invoegen en je voorganger gaat steeds zachter rijden :X

Geloof dan ben je blij met een vluchtstrook om weg tekomen.
Persoon kwam namelijk niet op het idee omdaar af te remmen en stil te gaan staan. :z
 
Ach nog altijd minder ruk dan als je wil invoegen en je voorganger gaat steeds zachter rijden :X

Geloof dan ben je blij met een vluchtstrook om weg tekomen.
Persoon kwam namelijk niet op het idee omdaar af te remmen en stil te gaan staan. :z
Er is een tijd geweest dat je, als er geen ruimte was om in te voegen, aan het begin van de invoegstrook stil moest blijven staan totdat je een "gat" zag aankomen ... Ik weet eigenlijk niet of die regel nog geldt, maar het lijkt me nu niet raadzaam meer om dat te doen.
 
Er is een tijd geweest dat je, als er geen ruimte was om in te voegen, aan het begin van de invoegstrook stil moest blijven staan totdat je een "gat" zag aankomen ... Ik weet eigenlijk niet of die regel nog geldt, maar het lijkt me nu niet raadzaam meer om dat te doen.

In dat geval lijkt me een stukje vluchtstrook mee pakken de meest veilige optie.
Je gaat toch niet vanaf het eind van de invoegstrook invoegen met een verschil van 120 :X
 
Er is een tijd geweest dat je, als er geen ruimte was om in te voegen, aan het begin van de invoegstrook stil moest blijven staan totdat je een "gat" zag aankomen ... Ik weet eigenlijk niet of die regel nog geldt, maar het lijkt me nu niet raadzaam meer om dat te doen.

Nu wordt iedereen geleerd om de hele invoegstrook af te rijden en daar een plaatsje in de file op te zoeken. Kan misschien iets onbeschoft overkomen, maar is toch een stuk praktischer.
 
SH*T!! :( :( Motor heeft z'n 5de versnelling kwijtgeraakt. Motor dus aan gort gereden :( :(
Zit ik lekker te rijden in 4de, wil ik schakelen naar 5de, hoor ik "taktaktaktak" en de motor gaat niet sneller. Jammer maar helaas '(
1ste versnelling precies hetzelfde met een tikkend geluid, 2,3 en 4 nog in orde.

Da's köt man!
-O-
 
Geen paniek. Twee versnellingen worden niet ingeschakeld, dat probleem hoeft niet in het blok te zitten. Kijk eerst eens bij het bedieningsmechanisme van de schakelwals, daar kun je vaak van buiten bij.

Tot zover off topic.
 
In dat geval lijkt me een stukje vluchtstrook mee pakken de meest veilige optie.
Je gaat toch niet vanaf het eind van de invoegstrook invoegen met een verschil van 120 :X

Stilstaan aan het begin van de invoegstrook. Dan heb je de hele lengte om op het juiste moment op snelheid te komen.
 
Geen paniek. Twee versnellingen worden niet ingeschakeld, dat probleem hoeft niet in het blok te zitten. Kijk eerst eens bij het bedieningsmechanisme van de schakelwals, daar kun je vaak van buiten bij.

Tot zover off topic.

Jep, tot zover off topic, ff nog een rondje gedaan en het is nog erger geworden :') Ratelt nu ook in neutraal en als ik de koppeling inknijp.
Schakelvork zit niet goed geloof ik, maar in die motor steek ik geen geld meer.
Schakelpedaal gaat ook direct het blok in dus geen aanpassing mogelijk.
Ga een NC 700X kopen geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
Dat is dat direct het nadeel van mooier weer.
Vandaag de eerste mafkees zien rijden in een t-shirt , spijkerbroek en gymschoenen, zonder handschoenen..
Hij kwam half naast/achter mij staan bij het verkeerslicht. Toen het groen werd het bochtje naar rechts gemaakt en daarna ging ik op de voorsorteerstrook voor linksaf bij de volgende kruising rijden. Binnen bebouwde kom en ik reed zeker niet langzamer dan 50. De piloot op de Div900 haalde me nog even met flink snelheidsverschil op de baan voor rechtdoor in om vervolgens voor mij op de voorsorteerstrook voor linksaf te gaan rijden. Dat ging netjes hoor, daar gaat het niet om. Voor hem deed een bestuurder van een scootertje (brom) zijn uiterste best om het oranje verkeerslicht nog te halen maar slaagde daar niet meer in. Ging al door 1 seconde rood. De t-shirtheld op de Yamaha ging daar nog gewoon achteraan. De auto's die vanaf de overkant rechtdoor wilden en al optrokken moesten in de remmen. Ik vind dat niet heel verstandig. Wel van die oplettende automobilisten, maar in dit geval niet van de motorrijder. door rood rijden is al niet het slimste wat je als kwetsbare verkeersdeelnemer kunt doen, en zeker niet als je alles wat je enigszins zou KUNNEN beschermen bij een ongeval of schuiver niet aantrekt.....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan