Dellorto phbh 28 vraag, 2- of 4 takt?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.243
Assen
Dag mensen,
ik ben bezig een dellorto phbh 28mm ND 2-87 op mijn 1991 jawa 350 twin te proberen.
Er zijn-aangeraden- onderdelen onderweg en ik probeer na een paar testritten te achterhalen wat er in zit.
Er zit een DT264 (geen tikfout) naaldbuis in, en hier is geen info over te vinden, zelfs geen vermelding van het ding zelf, of hij voor een 2- of 4 takt is.

Dit type wordt volgens Dellorto.it voor 2 en 4 takt gemaakt, maar weet iemand of hier in de boringen ook verschil in zit?
Oftwel, kun je van een 4-takt versie een 2-takt versie maken? en hoe kom je er achter welke je hebt?

Meer info, er zit op de mijne een 40 schuif in en op het huis zit aan de aanzuigkant schroefdraad voor een kunststof flens..

Lol, ik heb net de av266 gasbuis binnen gekregen die op deze carb zou moeten passen, maar dat doet hij niet.. de schroefdraad zit op de verkeerde plek..
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk? ik heb ca 13 verschillende motoren gehad, waaronder 2 takten.. veel afgesteld, veel met carbs gekloot (dnepr en dellorto gaat erg goed)

zie in mijn onzekerheid de gewenste koffiebruine bougiekleurdingesen, zoals ik hier gepost, ik post wat ik krijg, krijtwitte isolatorneuzen.. en da's ook goed?
zitten jullie me te dollen? :X
Bruin is toch geen grijstwit/wit?
 
Er is dus geen verschil tussen bruin en wit?
Jullie brengen me aan het twijfelen.. en kan online ook nix zinnigs vinden, geen beelden of herkenning van de bougiekleur die ik krijg, alleen dat een 'goede'kleur vele tinten donkerder is dan wat ik er uit trek..
 
Ik kreeg dezelfde resultaten..en als je die diagram nu eens vergelijkt met mijn bougiebeeld, snap je het dan? En er is ook verschil tussen 2- en 4 takt..Misschien wat posts werkelijk lezen voor reageren kan nuttig zijn.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Deze dan? Beantwoordt precies jouw vraag mbt het verschil tussen een witte/witgrijze en een koffiebruine kleur (geen dus, allebei goed)

a1u2bl.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik waardeer je moeite en inzet maar het heeft niets met mijn vraagstelling te maken.Of het verschil wat ik duidelijk probeer te maken, wel dank voor je inzet! ;)
 
Er is dus geen verschil tussen bruin en wit?
Jullie brengen me aan het twijfelen.. en kan online ook nix zinnigs vinden, geen beelden of herkenning van de bougiekleur die ik krijg, alleen dat een 'goede'kleur vele tinten donkerder is dan wat ik er uit trek..


Jouw bougie is niet wit, de kleur is goed zoals je ook in het diagram kan zien.
Dus gewoon die Koso er op en dan vanaf sproeier 120 steeds een stapje terug tot hij goed loopt, lijkt mij dat je dan een mooie afstelling hebt.
 
Heb je je monitor wel goed ingesteld staan?
Of werk je nog steeds met oranje of groene lettertjes?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er loopt niemand te dollen maar volgens mij hoor jij alleen wat je wilt horen.
In die diagrammen staan bougies waarvan de isolatorneus veel witter is dan de jouwe en die staan als goed aangemerkt.
Heb je de tekst bij de diagrammen wel gelezen?
 
Misschien heb ik een fout gemaakt dit beeld;


Is een voorbeeld van de kleur die goed is voor een 2 takt, en NIET die ik er uit trek.
Er ios dus geen bougie tot nog toe geweest die ik met deze kleur, zoals in bovenstaand beeld er uit heb gehaald, want dit is een voorbeeld van het net, en niet van mijn camera.
De lectroden van dit beeld en de kern zijn bruin, donkerder dan wit.
offuch vlgs mij zitten jullie me gigantisch in den malinghe te nemen ..
 
En dan nu een volgend beeld, wat ik WEL uit mijn motor haal, en zoals de bougiekleur uit mijn motor wel is, en niet zoals het voorbeeld.

Zoals je ziet is er een verschil tussen dit, en het voorbeeld hierboven. Er is een verschil in kleur, welke je ook niet ziet in het diagram, behalve in 'too lean'
Deze kleur is niet bruin, zoals in het voorbeeld..
ah fuck ik hoor jullie hier in een stuip liggen...
 
Zoals ik het zie is die van je voorbeeldfoto aan de rijke kant en die van je zelf precies goed, want ik zie toch echt een bruine kleur op je foto.
Beide kleuren vind ik ook in die diagrammen terug bij de juiste afstelling.
 
Of je bent kleurenblind of je wil het niet zien.

Of je wil een antwoord horen van: je moet die Dellorto er op zetten met die sproeier en die naald en die buis, en dan de mengselschroef zoveel slagen uit dan loopt hij goed, dat antwoord ga je niet krijgen want dat weet niemand.

Ik begrijp je probleem niet, je hebt een carburateur waar de motor goed op loopt, alleen twijfel je over de bougiekleur.
Nu hebben meerdere mensen en daar zitten er bij die er veel van weten, je uitgelegd dat de kleur van je bougie goed is en je dus ook de goede afstelling te pakken hebt.
Zelfs een mooi overzichtelijk diagram er bij waar je de kleuren kan zien en of die wel of niet goed zijn.

Wat wil je nou eigenlijk?
 
Eerlijk? ik heb ca 13 verschillende motoren gehad, waaronder 2 takten.. veel afgesteld, veel met carbs gekloot (dnepr en dellorto gaat erg goed)

zie in mijn onzekerheid de gewenste koffiebruine bougiekleurdingesen, zoals ik hier gepost, ik post wat ik krijg, krijtwitte isolatorneuzen.. en da's ook goed?
zitten jullie me te dollen? :X
Bruin is toch geen grijstwit/wit?

Als dat op die laatste foto wit moet zijn ben je kleurenblind, met die kleur zou ik tevreden zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan