Dellorto phbh 28 vraag, 2- of 4 takt?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.244
Assen
Dag mensen,
ik ben bezig een dellorto phbh 28mm ND 2-87 op mijn 1991 jawa 350 twin te proberen.
Er zijn-aangeraden- onderdelen onderweg en ik probeer na een paar testritten te achterhalen wat er in zit.
Er zit een DT264 (geen tikfout) naaldbuis in, en hier is geen info over te vinden, zelfs geen vermelding van het ding zelf, of hij voor een 2- of 4 takt is.

Dit type wordt volgens Dellorto.it voor 2 en 4 takt gemaakt, maar weet iemand of hier in de boringen ook verschil in zit?
Oftwel, kun je van een 4-takt versie een 2-takt versie maken? en hoe kom je er achter welke je hebt?

Meer info, er zit op de mijne een 40 schuif in en op het huis zit aan de aanzuigkant schroefdraad voor een kunststof flens..

Lol, ik heb net de av266 gasbuis binnen gekregen die op deze carb zou moeten passen, maar dat doet hij niet.. de schroefdraad zit op de verkeerde plek..
 
Laatst bewerkt:
:N , juist zo ver mogelijk bij de demper/uiteinde uitlaat vandaan. Lambda sensor werkt met zuurstof verschil. Als je hem dus in je demper hangt, en dus bijna in de buitenlucht, is er weinig verschil te meten ;) .
Je zal dus ergens na de uitlaatpoort een gat moeten boren en hier een schroefdraadbus in lassen, waar je de lambda sensor/sonde in draait. Beetje werk maar is de meest betrouwbare meting.
Klinkt logisch, dank voor de uitleg.
 
Kijk, dis als je't op een andere motor wil gebruiken kun je'm losschroeven en gat dichtschroeven..Ik heb me wel laten vertellen dat uitlaatmateriaal heel naar last ivm het koolstof, maar de bocht moet wel dik genoeg zijn?


:Y

Dat moet geen probleem zijn.

Maar persoonlijk zou ik het geld in mijn zak houden en lekker met die Koso carb gaan rijden want daar liep hij immers goed op.
 
Wat zit er op de Jawa? Juist, een carburateur!

Vriend van mij had ook zo'n motor, Jawa 350, mooi afgebrand daardoor.


Excuus. Ik dacht dat je het over injectie motoren had.

Maar als hij backfire geeft is er iets niet in orde met de afstelling van de ontsteking volgens mij.
Heeft verder niets met Jawa te maken.
 
De mikuni type 360 gaat er definitief af, de choke blijft problemen geven( choke aan, motor start in 1 trap, zakt langzaam weg
1 gas bijgeven motor slaat af, krijg je met geen mogelijkheid meer aan de praat.
2 nix doen, motor sterft af, krijg je met geen mogelijkheid meer aan de praat.
Balen, zeker omdat ik op aanraden van iemand- als je dit en dat doe loopt je jawa geweldig- een andere schuif en naald heb gekocht die samen duurder waren dan de hele carb.. typo van de tipgever, ging stiekum om een andere type mikuni.. :(
op zich wel jammer want de motor loopt er, ook op deellast, helemaal niet gek op.

Ik hoop dat ik vlug die andere naaldhouderbusdinges voor de dellorto binnen krijg..
ik kan intussen een andere type mikuni proberen, die een haakse chokeknop heeft, maar verwacht er niet te veel van..
URL=http://s934.photobucket.com/user/samrap392/media/PTDC0057_zpsynjoz8lg.jpg.html]
PTDC0057_zpsynjoz8lg.jpg
~[/URL]
 
Terug
Bovenaan Onderaan