Triumph Daytona Streetfighter

De Bruin

Rookie
7 nov 2016
8
0
Hoogeveen
Goedemiddag,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Reinder, 21 jaar en hbo student werktuigbouwkunde.
En sinds een week in het bezit van een Triumph Daytona project motor. Ik heb deze overgekocht van Mister C die hier ook op het forum actief is.
Het plan is dat de motor eind maart klaar is. Dan kan ik namelijk voor mijn volle motorrijbewijs gaan.
Momenteel rijd ik een KTM 620SC supermotard welke op snelweg en wat langere stukken niet heel comfortabel is. Hier komt dan ook de Triumph om de hoek kijken, deze zal ook wel niet de meest comfortabele motor zijn, maargoed mooi zijn is pijn lijden :+
Ik zal proberen de verdere verbouwingen en aanpassingen aan de motor hier bij te houden.

Hier een foto van de staat waar de motor nu in verkeerd
full


Hierna meteen het kontje dicht gemaakt met de bijgeleverde beplating, om een beeld te krijgen hoe de vorige eigenaar het allemaal bedacht had.
full


Eerst wil ik het originele r1 zadel wat bij de kont hoort pas proberen te maken. De vorige eigenaar wou een nieuw zadel laten maken, maar ik ga eerst proberen het originele r1 zadel pas te maken. Mocht dit mislukken laat ik alsnog een zadel maken.
Het standaard zadel op de kont:
full


Na flink wat meten en malletjes maken maar met goede moed de decoupeerzaag erin gezet. Hierna na een paar uurtjes meten, slijpen en dremelen hebben we het volgende resultaat waar ikzelf best tevreden mee ben.
full


Om het zadel op het sub-frame te plaatsen heb ik wat nieuwe bevestigings punten aan het frame gelast.
Na het pas hebben van het zadel ben ik begonnen met het plaatsen van de elektronica. Eerst wil ik de computer wegwerken en hier de rest omheen plaatsen.
Voor het plaatsen van de computer is er ook een plaatje aan het subframe gehecht.
full


De eerst volgende dingen die ik wil gaan doen:
- Elektra netjes een plaats geven
- Achterlicht+knipperlicht+kenteken een mooi strak plekje geven