Triumph Daytona Streetfighter

De Bruin

Rookie
7 nov 2016
8
0
Hoogeveen
Goedemiddag,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Reinder, 21 jaar en hbo student werktuigbouwkunde.
En sinds een week in het bezit van een Triumph Daytona project motor. Ik heb deze overgekocht van Mister C die hier ook op het forum actief is.
Het plan is dat de motor eind maart klaar is. Dan kan ik namelijk voor mijn volle motorrijbewijs gaan.
Momenteel rijd ik een KTM 620SC supermotard welke op snelweg en wat langere stukken niet heel comfortabel is. Hier komt dan ook de Triumph om de hoek kijken, deze zal ook wel niet de meest comfortabele motor zijn, maargoed mooi zijn is pijn lijden :+
Ik zal proberen de verdere verbouwingen en aanpassingen aan de motor hier bij te houden.

Hier een foto van de staat waar de motor nu in verkeerd
full


Hierna meteen het kontje dicht gemaakt met de bijgeleverde beplating, om een beeld te krijgen hoe de vorige eigenaar het allemaal bedacht had.
full


Eerst wil ik het originele r1 zadel wat bij de kont hoort pas proberen te maken. De vorige eigenaar wou een nieuw zadel laten maken, maar ik ga eerst proberen het originele r1 zadel pas te maken. Mocht dit mislukken laat ik alsnog een zadel maken.
Het standaard zadel op de kont:
full


Na flink wat meten en malletjes maken maar met goede moed de decoupeerzaag erin gezet. Hierna na een paar uurtjes meten, slijpen en dremelen hebben we het volgende resultaat waar ikzelf best tevreden mee ben.
full


Om het zadel op het sub-frame te plaatsen heb ik wat nieuwe bevestigings punten aan het frame gelast.
Na het pas hebben van het zadel ben ik begonnen met het plaatsen van de elektronica. Eerst wil ik de computer wegwerken en hier de rest omheen plaatsen.
Voor het plaatsen van de computer is er ook een plaatje aan het subframe gehecht.
full


De eerst volgende dingen die ik wil gaan doen:
- Elektra netjes een plaats geven
- Achterlicht+knipperlicht+kenteken een mooi strak plekje geven
- De koplamp (ben er nog niet helemaal over uit als deze blijft, of dat er iets anders opkomt)
- Uitlaat. Wil zelf een rvs uitlaat gaan maken. Weet nog niet helemaal hoe ik de uitlaat ga laten lopen, of waar ik de dempers plaats, want wil niet teveel op de reeds bestaande dingen gaan lijken.

Nou dit was hem eerst wel :W
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf ook volgen,prachtige basis en loopt als een kogel👍
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook nog belang bij een extra frame voor jouw fiets(met kenteken)ligt hier op zolder en doe er niks mee.Moet je dan wel graag binnenkort ophalen want moet bijna geschorst worden😇
Voor nop.
Heb trouwens nog meer onderdelen liggen,niet alles voor niks maar wel weinig. :+
 
Laatst bewerkt:
Welke onderdelen heb je liggen? Ik ben momenteel niet echt op specifiek opzoek naar bepaalde delen. Maar voor de juiste prijs is het altijd handig om op de plank te hebben liggen :+ .
Zou je een prijs indicatie kunnen geven voor de onderdelen die je hebt liggen?

En het frame vind ik een zeer aardig aanbod :t , maar hier heb ik momenteel geen belang bij.

Reinder
 
Welke onderdelen heb je liggen? Ik ben momenteel niet echt op specifiek opzoek naar bepaalde delen. Maar voor de juiste prijs is het altijd handig om op de plank te hebben liggen :+ .
Zou je een prijs indicatie kunnen geven voor de onderdelen die je hebt liggen?

En het frame vind ik een zeer aardig aanbod :t , maar hier heb ik momenteel geen belang bij.

Reinder

Heb nog een tank/kont/subframe/achterbrug/ventilator en wat klein spul liggen van een 955i.
100 euries voor de hele zooi en dan moet je het frame ook mee nemen! :+
 
Heb nog een tank/kont/subframe/achterbrug/ventilator en wat klein spul liggen van een 955i.
100 euries voor de hele zooi en dan moet je het frame ook mee nemen! :+

Het is geen geld voor zulke spullen, alleen heb ik jammer genoeg niet de ruimte om deze spullen op te slaan met het vooruitzicht ze misschien nooit te hoeven gebruiken op de motor.
Maar toch bedankt voor het aanbod :t

@reinder:
Ff gekke vraag: hoe lang is jouw Achterbrug?

Vanaf de ophanging in het chassis tot het center van het achterwiel is 52cm
 
Kijk, nu snap ik wat iedereen hier met die oma heeft _O-

Tijdje niks van me laten horen, maar zeker niet stil gezeten.
Hier eerst een fotootje van hoe de motor er momenteel bij staat:
full


Dit lijkt niet veel veranderd, maar er is ondertussen het volgende gedaan:
- Voor is de kabelboom netjes gemaakt + nog het een en ander aangesloten
- Teller steun gemaakt
- Voorrem ontlucht
- Accu verplaatst + kabels verlengt + accubak gemaakt
- Relais beugel gemaakt en geplaatst
- Overige elektronica in de kont geplaatst
- Zij platen gemaakt (niet te zien op de foto)
- Kentekenbeugel/ remlicht en knipperlicht beugel gemaakt
- Kontkapje demontabel gemaakt voor toegang tot accu

Het subframe moet er nog een keer af om afgelast en geschilderd te worden. Hier wou ik nog even mee wachten, omdat ik nog niet weet wat er aan het frame gelast gaat worden voor ophangbeugels van de uitlaat.
Hiermee kom ik meteen op het volgende punt, de uitlaat.
Ik vindt de uitlaat van de ducati sbk super gaaf:
full


Het lijkt mij mooi om ook 2 van zulke dempers onder de kont te bouwen.
Nu kan ik niet zulke kleine dempers vinden voor een schappelijke prijs, dus vroeg ik mij af als ik zelf dempers kan gaan maken.
Hier heb ik even op gegoogeld en het forum afgespeurd en dit lijkt mij wel te doen. Het principe is toch: Een geperforeerde pijp welke met isolatie materiaal wordt omwonden en vervolgens in het demperhuis wordt geschoven? Heeft iemand hier zoiets al een keer gedaan?

En de uitlaat zelf, met welke diameter pijp moet ik naar de dempers gaan?

Dat was hem weer voor nu :W
 
Ziet er allemaal goed uit. :Y
Je kan voor die dempers ook wat zoeken op MP.
En dan een beetje verbouwen, gaat dan vooral om de demper huls.
Succes we gaan het zien. :t
 
Zeker wel eens dempers gemaakt😇
Jerrytcustombikes.nl voor voorbeeldpics.
 
Zeker wel eens dempers gemaakt😇
Jerrytcustombikes.nl voor voorbeeldpics.

Zo wat staan daar een mooie fietsen op en uitlaatsystemen op, echt vakwerk :}

Zou iemand mij kunnen vertellen met welke diameter pijp ik het systeem moet gaan maken?
Ik wil de namelijk de drie pijpen van de cilinderkop gewoon laten zitten, en dan van onder mijn blok waar alle drie de pijpen bijeen komen verder gaan, maar ik weet alleen niet met welke diameter.
En zijn er bij het maken van een uitlaat nog do's en do'nts zoals bijvoorbeeld scherpen bochten etc. waar ik rekening mee moet houden?
 
Nou, na een lange tijd niks van me te hebben laten horen is de motor nu zo goed als af.
Heb al een kleine maand mijn grote rijbewijs en rijdt er dus al een tijdje mee rond. En wat een beest is dit in vergelijking met mijn vorige motor 8-)

Na mijn vorige bericht zijn er nog een aantal dingen gedaan, waarvan de uitlaat wel het grootste project was.
Ik was eerst van plan de dempers zelf te maken, maar dit werd na een het maken van 1 demper toch niet zo mooi als dat ik gehoopt had. Dus toch marktplaats maar afgestruind en daar deze mooie laser extreme GP dempers gevonden. Welke ik een mooi plekje onder het kontje heb gegeven.
full


Hierna ook een bandzaag op de kop getikt om te kunnen beginnen met het zagen van alle kleine bochtjes voor de linkpijp.
full
full

full


En na een paar avondjes is dit dan het resultaat
full



Nu zijn er nog wat kleine verbeterpuntjes en is de kont nog niet in dezelfde kleur als de motor. Maar ik ga nu eerst van het mooie weer genieten met de motor. En geef de motor in het najaar wel een nieuw likje verf.
full
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan