Gas blijft hangen na demontage stuurhelften

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Goed, ik heb dus zelf m'n voorvering en achtervering vervangen, en daarbij moesten de stuurhelften, of hoe noem je dat, die halve maantjes waar je knipperlichtschakelaar enzo op zit, uit elkaar. Nu alles terug in elkaar gezet, maar nu gaat m'n gashendel stroef en schiet niet meer zelf terug.

Geheel al paar keer uit elkaar gehad, maar het blijft. In welke richting moet ik het zoeken? Gaat om een Thundercat :) Thanks!
 
mijn eerste gok zou zijn dat de gaskabel tijdens het monteren van de hendelheften uit de geleiding raakt en klem raakt op t moment dat je de schroefjes vast zet.

heb je tijdens het monteren van de voorvering de gaskabel ergens langs gelegd waardoor hij een te scherpe hoek maakt of klem zit? dat zou namelijk ook nog kunnen
 
Ergens heb je iets niet goed in elkaar gezet, dus haal nog maar een keer los en controleer tijdens het monteren of alles goed past en vrij loopt.
 
Goed, ik heb dus zelf m'n voorvering en achtervering vervangen, en daarbij moesten de stuurhelften, of hoe noem je dat, die halve maantjes waar je knipperlichtschakelaar enzo op zit, uit elkaar. Nu alles terug in elkaar gezet, maar nu gaat m'n gashendel stroef en schiet niet meer zelf terug.

Geheel al paar keer uit elkaar gehad, maar het blijft. In welke richting moet ik het zoeken? Gaat om een Thundercat :) Thanks!

Punt waar je gaskabel aan vast zit blijft hangen achter de ring waar je inlaatrubbers mee vastzitten.
Gaskabel zit ergens klem, geknikt.
Enz enz... gewoon s logisch nadenken, zoveel punten zijn er niet waar zoiets mis kan gaan.
 
Vaak is de gashendel een nylon/kunststof buis die over je clip-on beweegt, de clip-on en de binnenkant van die buis goed schoonmaken en de clip-on voorzien van een dun laagje naaimachine-olie zodat de weerstand minimaal is.

Oude olie dikt in de loop der jaren wat in, in combinatie met vuiligheid.
Ik heb de boel wel eens los gehad, het leek wel stroop en zag zwart van de slijtage(alu stuurhelften)
 
Vaak is de gashendel een nylon/kunststof buis die over je clip-on beweegt, de clip-on en de binnenkant van die buis goed schoonmaken en de clip-on voorzien van een dun laagje naaimachine-olie zodat de weerstand minimaal is.

Oude olie dikt in de loop der jaren wat in, in combinatie met vuiligheid.
Ik heb de boel wel eens los gehad, het leek wel stroop en zag zwart van de slijtage(alu stuurhelften)

Doe maar eens teflon gebruiken. Begrijp je meteen waar dat soort synthetische smeermiddelen nou voor gemaakt zijn.
 
De opstaande rand van je gashandel loopt tegen die bevestiging aan.
En de winnaar is... Jaap! ;) Het "huisje" op de clipon waar de gaskabels in zitten, zat over de ring naast de gashendel.. waardoor 'ie klemde :P |(

Alles nog eens rustig uit elkaar gehaald, 1-voor-1 in elkaar gezet, en toen zag ik het. Met een kwartiertje opgelost! Dank mannen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan