Ringetje langs distributieketting gevallen

Tice

Die hard MF'er
13 nov 2016
264
237
Geertruidenberg
Zojuist wilde ik de cilinderkop van mijn gsx 750 es terug plaatsen. Toen ik het allerlaatste revetje op het tappeneind wilde zetten viel deze naar beneden, achter de plastic baan voor de distributieketting.
Ik zag hem nog liggen en heb geprobeerd hem met een schroevendraaier omhoog te halen. Dat mocht helaas niet baten en het ringetje viel nog dieper. Hij is van koper dus een magneet gaat niet werken ;( ;(
Iemand een goede tip?
 
Daar ben ik mee bezig geweest, maar er zaten helicoils in. Om die reden heb ik besloten de kop te vervangen. Dit was mijn eerste ervaring met het sleutelen aan de motor. Ging best goed, het werkplaats handboek is ideaal. Mis alleen ervaring, vandaar mijn vraag over de carterpan.
 
Je hebt van die kijkers waarmee je ook in holle ruimtes kan kijken. Mss kan je hem dan nog wel zien? Daarnaast heb je van die oppak-grijpertjes met 3 pootjes aan het eind waarmee je kleine dingen die ver weg zijn kan oppakken. Dat zou een oplossing kunnen zijn?
Zelf heb ik al meerdere keren een klein onderdeeltje dat ver weg lag kunnen oppakken.


Hieronder een plaatje met zo'n grijper met zelfs 4 pootjes die ook nog magnetisch zijn.
Flexibele Magneetgrijper met Drukveersysteem 700mm

Verder zijn er ook van dit soort spiralen waar een magneetje aan het eind zit om ijzeren delen te kunnen pakken. Werkt ook heel goed!
 
Laatst bewerkt:
zo iets vastpakken is erg lastig inderdaad :Y
niet dat ik dat uit eigen ervaring weet omdat mij dat NOOOIJT overkomt natuurlijk.
ik sluit me aan bij de tip van Bolski, die heeft verstand van zuigen :Y ;)
 
Carterpan er vanonder halen en anders gewoon de kop er weer af, dat is jammer en zuur maar op een gegeven moment moet je gewoon.

Ben ook een keer vergeten de borgingen voor de zuigerpen te plaatsen, toen zat het hele zooitje ook al in elkaar :(
 
Wat ik me afvraag: stel dat je gewoon niks doet. Dat koperen ringetje ligt onderin het carter en mogelijk komt het voor het zeefje van de anzuigkant van de oliepomp terecht. Verder zal er niks gebeuren lijkt me en als ik je vertel wat voor een troep ik in autocarters heb aangetroffen zal je me niet geloven.

In een topic op dit forum over de Honda Magna staat deze foto:

full


Werd allemaal in het carter van een Magna aangetroffen.
 
Wat is het nou?
Een ringetje of een rivet?
Rivets voor je naks van koper??

Een revet is toch een ringetje? Hij hoort in elk geval tussen het tapeind en de moer van de kop.
Zo iets was het:
YkSIaU.jpg


Niets doen durf ik niet, want ik weet niet of ie echt helemaal in de carter ligt of ergens tussen is blijven steken.
Zal morgen de carterpan eens los halen. Hopen dat er geen bouten afbreken :X
 
Laatst bewerkt:
Dat er een kans bestaat dat het goed gaat - betekend niet dat het meteen aan te raden is om de gok te nemen. Ik zou in ieder geval niet met een fijn gevoel rijden.
 
Koperen ringetje, wat kan zoiets voor schade aanrichten?

Toevallig tussen tandwiel en distrubutieketting of tussen tandwielen in de bak. Het is ook nog relatief zacht zodat het waarschijnlijk gewoon geplet word.

Maar een echte dyhard sleuteld net zolang tot ie dat ding in handen heeft.
 
Er bestaat een kleine kans dat deze in de carterpan ligt, de pan kan zo onderweg nadat je de 14 m6 boutjes heb los gehaald.
Deze boutjes breken in de regel niet af.
 
Koperen ringetje, wat kan zoiets voor schade aanrichten?

Toevallig tussen tandwiel en distrubutieketting of tussen tandwielen in de bak. Het is ook nog relatief zacht zodat het waarschijnlijk gewoon geplet word.

Maar een echte dyhard sleuteld net zolang tot ie dat ding in handen heeft.

Lekker advies |(
Als je pech hebt en hij komt tussen de verkeerde tandwielen breekt hij zo een stuk uit je Carter vandaan. En zo zijn er nog tig schades die kunnen ontstaan.
Hij moet er gewoon uit, klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan