Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Een vriendin van mij rijdt ook op zo'n mooie MT07. Echter over het geluid is ze niet zo tevreden, dat zou wat ruiger mogen. Ik heb hier een paar vragen over:
- Is de standaard uitlaat te modificeren tot een wat bruter geluid, en hoe?
- Bereik je met een vervangingsdemper een mooi resultaat? Adviezen over dergelijke dempers?
- Heeft iemand ervaring met het complete systeem van GPR?
- Moet de mapping worden aangepast na de montage van een nieuwe uitlaat?

Graag wat goede en bruikbare tips van jullie kant :-)

Vriendelijke groeten,
Twan

- Modificeren, nooit doen tenzij je er iets uit kunt halen wat ook weer terugkan. Je zult het daarna weer terugplaatsen omdat het meestal een lelijk blikkerig geluid geeft.

- GPR ziet er best aardig uit en wat is de definitie van goedkope zooi? Orginele uitlaten zijn dan misschien prima voor de motor ontwikkeld maar is in dit geval ook goedkope zooi.

- Mapping hangt sterk af per motor en uitlaat, soms klopt er niks meer van en soms hoef je niks te doen.

- ik heb voor slechts €225 een Delkevic systeem die als je als een bruut geluid wilt zeker niet zal teleurstellen en goed presteert superlicht is en helemaal zo'n troep nog niet is. Want ik wilde namelijk persee een Akrapovic Titanium wanneer ik die 2e hand zou tegenkomen omdat ik dat de coolste uitlaat vind op de XSR700. Wat je mooi vind op de MT07 mag je natuurlijk zelf bepalen, ik vind het mooier dan menig ander systeem.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb er van het weekend een Mivv Oval opgezet. Conclusie het geluid is prachtig!
full
 
Afgelopen zaterdag mijn 1e km's gemaakt op me 1e motor welke ik opgehaald bij de dealer.
Gelijk gebruik gemaakt van het heerlijke weer en een goeie 200km aan het rijden geweest om een beetje gewend te raken.
Motor is van Mei 2016 en heeft er ongeveer 2000km opstaan.
SC-Project uitlaat
Barracude knipperlichten
R&G Radiator Guard
Verkorte kentekenplaat
Klein windschermpje
Bobbins

Genoeg gebabbel, Foto'tje van gisteravond



full
 
Inventariseren na de winter...


  • Helm begint te barsten
  • Originele spiegel pootjes roesten als een malle. Misschien maar andere erop gooien. '(
  • Tussenstuk van de onderkuip die de twee delen bij elkaar houdt roest als een gek. ;(
  • Het duozit kapje, krast ontzettend met erop en eraf halen. Opgelost door wat bescherm stickers te plaatsen.


Hopelijk wordt de kuip en helm met garantie geregeld
 
Laatst bewerkt:
Inventariseren na de winter...

  • Helm begint te barsten
  • Originele spiegel pootjes roesten als een malle. Misschien maar andere erop gooien. '(
  • Tussenstuk van de onderkuip die de twee delen bij elkaar houdt roest als een gek. ;(
  • Het duozit kapje, krast ontzettend met erop en eraf halen. Opgelost door wat bescherm stickers te plaatsen. :Y

Hopelijk wordt de kuip en helm met garantie geregeld. :/

Wat voor helm heb je? Hoe oud is die?
 
Wat voor helm heb je? Hoe oud is die?

AGV K-5 van net geen jaar oud.
Had bij de eerste bestelling hetzelfde en terug gestuurd en een ander gekregen.
Maar inmiddels deze dus ook. Lijkt meer op lak barstjes mehja.. '(

20170202_171146_w.jpg


20170202_171159-w.jpg


Dit soort grappen...
 
Laatst bewerkt:
AGV K-5 van net geen jaar oud.
Had bij de eerste bestelling hetzelfde en terug gestuurd en een ander gekregen.
Maar inmiddels deze dus ook. Lijkt meer op lak barstjes mehja.. '(

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit soort grappen...

Balen man. Mocht je er op terecht komen dat je een nieuwe helm moet gaan aanschaffen, ik heb binnenkort weer Tax free sale op mijn helmen.
Even voor op stellen, ga er vanuit dat het onder je garantie opgelost kan gaan worden.
 
Er zit extended warranty op doordat ik hem heb geregistreerd bij AGV, dus zit 3 jaar op.
Maar je weet het nooit bij italianen.
Zelfde concern als Dainese, heb ik ook bijna een jaar over gedaan om (uiteindelijk deels, eigenlijk belachelijk) mijn schoenen vergoed te krijgen die binnen de garantie stuk gingen. *fingers crossed*

De winkel waar ik het gekocht heb is wel een goede zaak dus daar zal t niet aan liggen.
Zijn gelijk voor me aan de slag en houden mij up to date.

Ik ben bang dat ze namelijk straks gaan zeggen dat het komt door een kleine beschadiging die er op zit door gebruik (nee geen val, randje onder t vizier ergens langs gehaald). Proberen meestal overal onderuit te komen, dus hoop maar niet teveel voorlopig... :X
 
Laatst bewerkt:
Heren kenners: Ik heb een MT07 gekocht/aanbetaald bij een (non-yamaha) dealer, maar tijdens de testrit was hij nog 35KW, dit kon "verholpen" worden om de ECU te flashen waardoor hij weer gewoon volvermogen zou worden, wat natuurlijk ook gewoon de bedoeling is, en waar ik voor ga betalen.
Los even van dat het niet op de kentekenpapieren staat, is het wel zo simpel om weer naar vol vermogen te gaan? Of moeten er nog meer onderdelen aangepast worden voor de 55kw?
 
Heren kenners: Ik heb een MT07 gekocht/aanbetaald bij een (non-yamaha) dealer, maar tijdens de testrit was hij nog 35KW, dit kon "verholpen" worden om de ECU te flashen waardoor hij weer gewoon volvermogen zou worden, wat natuurlijk ook gewoon de bedoeling is, en waar ik voor ga betalen.
Los even van dat het niet op de kentekenpapieren staat, is het wel zo simpel om weer naar vol vermogen te gaan? Of moeten er nog meer onderdelen aangepast worden voor de 55kw?

Als eerste gefeliciteerd met de aankoop. In eerdere topics is dit ook naar voren gekomen en daar is uitgekomen dat een 35KW fiets anders is dan vol vermogen fiets en niet zomaar af-/opgevoerd kan worden. Knap als het ze wel lukt..
 
Of moeten er nog meer onderdelen aangepast worden voor de 55kw?
Even uit mijn hoofd gezegd, MT-07's van VOOR 2016 kunnen middels een ECU flash ontgrenst worden.
Dat is, in elk geval, in het scenario dat de MT-07 in kwestie door Yamaha is geleverd als een begrensde fiets. On an unrelated note: dat moet jouw dealer laten doen door een andere dealer die WEL yamaha dealer is. Als non-yamaha dealer heeft hij de spullen niet voor een ECU flash namelijk.

Mocht de dealer een 55kw 07 zelf hebben terug gebracht naar een 35kw dan kan t gewoon ongeacht het bouwjaar van de 07. Dat word dan namelijk vaak gedaan middels een begrenzing op de gashendel.
 
Inventariseren na de winter...


  • Helm begint te barsten
  • Originele spiegel pootjes roesten als een malle. Misschien maar andere erop gooien. '(
  • Tussenstuk van de onderkuip die de twee delen bij elkaar houdt roest als een gek. ;(
  • Het duozit kapje, krast ontzettend met erop en eraf halen. Opgelost door wat bescherm stickers te plaatsen.


Hopelijk wordt de kuip en helm met garantie geregeld

Onderkuip tussenstuk wordt gratis door de fabrikant een nieuwe opgestuurd.
Dat is stap 1 *O* Wel goede service iig.
 
Even uit mijn hoofd gezegd, MT-07's van VOOR 2016 kunnen middels een ECU flash ontgrenst worden.
Dat is, in elk geval, in het scenario dat de MT-07 in kwestie door Yamaha is geleverd als een begrensde fiets. On an unrelated note: dat moet jouw dealer laten doen door een andere dealer die WEL yamaha dealer is. Als non-yamaha dealer heeft hij de spullen niet voor een ECU flash namelijk.

Mocht de dealer een 55kw 07 zelf hebben terug gebracht naar een 35kw dan kan t gewoon ongeacht het bouwjaar van de 07. Dat word dan namelijk vaak gedaan middels een begrenzing op de gashendel.
Even contact gehad met de dealer, en zelfs met de melding om hem op een Dyno te laten testen was geen probleem, dus dan ben je wel zeker van je zaak.
Het is een 2015 model, dus hoop met hem mee dat het een simpele ECU is.

Weet iemand een site met plaatsen waar je een dyno-testbank kan laten uitvoeren?
 
Laatst bewerkt:
Even contact gehad met de dealer, en zelfs met de melding om hem op een Dyno te laten testen was geen probleem, dus dan ben je wel zeker van je zaak.
Het is een 2015 model, dus hoop met hem mee dat het een simpele ECU is.

Weet iemand een site met plaatsen waar je een dyno-testbank kan laten uitvoeren?

LMGTFY
 
Zijn er rijders hier die een R6 gashendel hebben gemonteerd op hun MT-07? Ik ben er over aan het denken om te doen, maar weet niet wat de gasrespons dan wordt en of dit dan lekker rijden is.
 
Mensen met een akra titanium die verschil hebben ervaren met en zonder kathalisator? Invloed geluid en prestaties?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan