Eerste MF Allroad rit

ben gisteren met een kameraad naar de ardennen geweest ik met de versys 650 en hij met een varadero 1000 hij had trail banden van dunflops en ik met de mpr4 en toen we een stuk offroad zijn gegaan door een modderig bospad had hij met zijn trail banden niet zo veel meer grip als ik met street tyre's. wat ik toch eigenaardig vond omdat het toch eigenlijk voor zowat licht offroad werk voor zien is. toch?
 
ben gisteren met een kameraad naar de ardennen geweest ik met de versys 650 en hij met een varadero 1000 hij had trail banden van dunflops en ik met de mpr4 en toen we een stuk offroad zijn gegaan door een modderig bospad had hij met zijn trail banden niet zo veel meer grip als ik met street tyre's. wat ik toch eigenaardig vond omdat het toch eigenlijk voor zowat licht offroad werk voor zien is. toch?
Nee is geen licht offroad.. is ene 80/20 band ofzo. 80% op de weg en 20% offroad.
Dan tkc80 nemen dan ga je wel verschil merken.
 
ja helaas in mijn bandenmaat is er niet zo veel keuze in noppen banden 160/60ZR17M/C (69W) achter
en 120/70ZR17M/C (58W) maar blijf wel bij mijn street tyres omdat ik veel in de eifel zit en zwarte woud. hou van haarspeld bochtjes. grtjs en bedankt voor de info.
 
Ik lees leuke nieuwe plannetjes *D (eerst maar eens kijken of we de komende rit zonder kleerscheuren kunnen afronden :o ;) )
 
:PHa ja dat was ook leuk, maar nee ik bedoel tijdens hét mf weekend 2015, toen ik met clown (ik op een oude at, hij op een DrBig) in een bos een zigzaggend pad naar beneden volgde en we erachter kwamen dat we, met onze "allroad" banden (dus geen noppen), echt niet weer terug omhoog konden rijden. En toen we beneden kwamen bleek er ook geen andere weg. Ja na een doorwading konden we aan de andere kant van de vallei weer omhoog maar het gevoel van "oh oh, we're FUCKED" is natuurlijk priceless :p MEER VAN DAT!

Kan me nog herinneren dat Clown me uitnodigde jullie te volgen.
Ben toch blij dat ik niet naar Clowntje heb geluisterd ;-)
 
Haha nou mijn vingers jeuken, ik ben niet vies van een weekendje organiseren maar dit is wel jouw kindje he! Maar ik wil het best samen met je doen als je dat wil.

En noppen... Ja dat is natuurlijk gaaf maar dan ga je wel de huidige doelgroep weg jagen en dat is de dikke toerenduro. Die rijd niet op noppen maar op anakee's ofzo. Rn daar kun je ook heel wat mee maar niet wat je met noppen kan. Kortom; ik zou het op allroad houden.
Kleine correctie; dit is niet mijn kindje, wel mijn dingetje. Ik vind het erg leuk om allroad te rijden en zo nodig help ik met organiseren, of zoals nu met de eerste MF rit neem ik het voortouw. Eigenaarschap is er niet, het is van en voor iedereen.
We gaan nog eens bomen over een weekendje, ik vind het een strak plan. :t
 
Het zou betekenen een camping vinden en dan erheen jagen toch? ;)
Daarna kan je misschien kijken of er mensen zijn die lange ritten willen doen of gewoon willekeurige paden in knallen en wachten tot de eerste bromsnor gaat zeuren.
 
Haha nou mijn vingers jeuken, ik ben niet vies van een weekendje organiseren maar dit is wel jouw kindje he! Maar ik wil het best samen met je doen als je dat wil.

En noppen... Ja dat is natuurlijk gaaf maar dan ga je wel de huidige doelgroep weg jagen en dat is de dikke toerenduro. Die rijd niet op noppen maar op anakee's ofzo. Rn daar kun je ook heel wat mee maar niet wat je met noppen kan. Kortom; ik zou het op allroad houden.
Goed plan boys, ik sta klaar om mee te denken en mee te organiseren, ik hoor het graag .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen klein tentje meer en die andere is een De Waard textiel vakantiehuis. Motorkramperen staat nog wel op mijn to do lijstje btw.
 
kramperen > haak ik ff af >
full
 
Persoonlijk ben ik wel fan van kamperen bij motortripjes, maar voor een allroad tripje weet ik het zo net nog niet omdat je dan ook wel erg veel zooi bij je hebt en dus zwaar bepakt; ga je in een hotel dan heb je genoeg aan je tandenborstel, die onderbroek kan ook best een keer twee dagen mee.
 
Ik heb een keer meegeholpen met de organisatie van de Brabo600 via allroadmaniacs.nl dus die route heb ik. Kan een ideetje zijn?
 
Ik ben ook geen fan van kamperen. Ik wil inchecken in een hotel, eten, en dan weer op de motor stappen om vervolgens laat terug te komen, en te gaan slapen

De volgende ochtend wil ik een fatsoenlijk ontbijt en ook direct weer op pad.
Kloten met een tent en alle zooi wat daarbij hoort is tijdverspilling en dus geen optie.

Maar dat is mijn mening :+


Maar hoezo moet iemand met een 1190 oid per se kamperen dan? rij je motor om te rijden of om een halve dag te klootviolen op een kampeerplek? :+
 
Meerdaagse Allroad rit, ik heb er nu al zin in. *O*
Maar met zo min mogelijk bepakking op de heen en terugreis, heeft inderdaad wel mijn voorkeur. Motor vind ik zo al zwaar genoeg om offroad mee te gaan ( ook al is die vergeleken met de meeste allroads een "lichtgewicht").
 
Laatst bewerkt:
3 weken erna hadden de Italianen er nog een schepje bovenop gegooid, maar dankzij de lege motoren en genoeg handjes hebben we ons niet laten tegen houden. :P

14876654_1322550974424384_235193959710946811_o.jpg


Maar goed, een meerdaagse allroadtrip in het buitenland dus bij voorkeur in een hotel. Een weekend tasje is dan voldoende, geen gedoe met koffie als je wakker wordt en bbq in de avond. :t
 
Laatst bewerkt:
Rustig maar allemaal, het was een grapje, iedereen mag de motor kopen die hij/zij wil en er mee doen wat hij/zij wil...

Naar mijn mening is een adv bedoeld om mee te reizen en om best veel bepakking mee te kunnen nemen, dan neem je in mijn ogen ook een tent mee zodat je, liefst in het wild, kunt kamperen.

Als ik niet zou gaan kamperen met de motor zou ik voor iets lichters kiezen.

Netjes hoe je hem dat "heuveltje" af rijd, dat doe ik je niet na (op mn ktm...).
 
Terug
Bovenaan Onderaan