Eerste MF Allroad rit

:X nog niet geleverd of niet opgehaald ?


Nou.... hij zou tweede week januari geleverd worden maar het was niet zo'n fraai weer dus ik dacht "als hun niet bellen, dan ik ook niet".... Ik heb net even een mailtje verstuurd naar ze, even vragen hoe het ervoor staat
 
Als je voor de Heidenau K60 scout gaat, denk dan ook eens aan de Mitas E07
ongeveer de zelfde band, maar wel stukje goedkoper :)
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Conti TKC70's onder mijn fiets laten zetten.. Ze doen het prima op de straat (veel beter dan die Dunflops) dus ik ben benieuwd wat ze gaan doen op de Allroad rit :+
 
Ik heb bij de snertrit van Arjan Brouwer een AT met TKC70's zonder al te veel drama door een drassig maisveld zien ploegen. Op nat asfalt moeten ze in ieder geval veeeeel beter zijn dan de Dunlop widdowmakers, maar ook in de bagger leken ze mij redelijk goed.
 
Ik heb bij de snertrit van Arjan Brouwer een AT met TKC70's zonder al te veel drama door een drassig maisveld zien ploegen. Op nat asfalt moeten ze in ieder geval veeeeel beter zijn dan de Dunlop widdowmakers, maar ook in de bagger leken ze mij redelijk goed.

Mja ik heb hier en daar al wat perkjes omgeploegd.. ging perfect :+
 
Ik heb bij de snertrit van Arjan Brouwer een AT met TKC70's zonder al te veel drama door een drassig maisveld zien ploegen. Op nat asfalt moeten ze in ieder geval veeeeel beter zijn dan de Dunlop widdowmakers, maar ook in de bagger leken ze mij redelijk goed.
TKC70 is een goede band. Veel hangt echter af van de bestuurder. Ik heb er nog een met een Anakee 3 een heuvel in mul zand zien beklimmen waar veel mensen met hun TKC80 zich vastreden.
 
Ach, zo'n dikke allroad (met volle bepakking) raap je met 2 handen op. Na een paar keer baad je wel in het zweet. :P


Voor ik die klx had, had ik een Suzuki DR800 en met dikke noppen eronder ben ik daar vaak mee in Bilstain[1] geweest en geloof me, na een ziljoen keer is zo'n hok echt niet meer te tillen!


[1] Ken je Bilstain? Man dat is echt gaaf; moet je een keer doen. Je betaald een kleine bijdrage bij de slagboom en daarna mag je de hele dag los gaan in een fraai stuk Ardennenheuvel modder gedoetje. super!
 
Ik ken Bilstain wel, wel jaren geleden hoor,met een suzuki 250rmX.

Lekker ravotten daar!Dan denk je al hard te gaan, komt er een local met een ouwe honda xl , op rubber laarzen, en kan je die maar net voor blijven....
 
Ik heb een paar hobbyisten online gezien die geld vragen voor een dagje buitenspelen of een weekend naar de Eifel. Ik kan het juist waarderen dat mensen nog geheel belangeloos een rit organiseren of een heel weekend zoals KingC. Xtra z'n nachtrit was ook altijd een doorslaand succes, daar gingen in de hoogtij dagen 80 man mee.

Onlangs €45 betaald voor een snertrit van Brouwer. Was een leuke dag, maar ik vraag mij nog steeds af waar die €45 voor was. Dat broodje en die bak snert zullen de eerste €3 in beslag hebben genomen.

Zodra het op werk gaat lijken, dan ga ik een vergoeding vragen. :Y

ik hoop niet dat je mij bedoeld :/

edit
met dit dus
 
Laatst bewerkt:
Nou, volgens mij waren jullie het wel! Heb je bij deze het podium waarom er €30 betaald moet worden voor een dagje lol maken en nieuwe mensen leren kennen. :)


Overigens wil ik op voorhand wel zeggen dat ik het waardeer dat mensen ritten faciliteren voor anderen die de regio niet kennen, of minder capabel zijn met een allroad.
 
Omdat ik het van mezelf niet zo netjes vind/vond heb ik iig al de link weggehaald.

Waarom ik heb gereageerd is om dat ik (wsl onterecht) de indruk kreeg dat je
ons een verkeerd/negatief stempel opdrukt omdat wij een vergoeding vragen
om mensen mee te nemen.

Maar omdat ik van jou een podium heb gekregen (lees uitgedaagd) om te verklaren
waarom wij een vergoeding vragen ga ik daar gebruik van maken op een z'n eerlijk mogelijke
manier (ik kan immers ook zeggen wij zijn vrij om te vragen wat we willen en een ieder is
vrij om te komen of weg te blijven)

Om te beginnen zijn onze rittten niet te vergelijkent gratis ritten zoals jij nu organiseerd
(of anderen hier gedaan hebben binnen merk/model draadjes)
We organiseren geen als een schaap achter elkaar aan rit maar een allroaddag in al zijn aspecten.
We oefenen en trainen de deelnemers in hun sterke en/of zwakke punten zoals
bochten aansturen in het zand , remproeven , keren in een enkelvoudige draai , staand rijden
zowel rechtuit als bochten. Dat ze daarbij ook nog een rit krijgen is mooi meegenomen.

Verder zijn we altijd met 2 man (dus die vergoeding wordt ook nog eens gedeeld) zodat
als er met een vd achterste rijders wat gebeurd die nooit alleen in een onbekend gebied staan
geven we pechhulp (banden plakken , en andere eenvoudige reparaties en in uiterst geval
van nood een afsleep)

Vergelijk het met een rijles , een cursus of een ander evenement en dan zul je zien dat die 30€ die we vragen goed besteed is.
ook wij bieden gratis ritten aan.

Een 3 daagse die van zuid naar noord Nederland gaat (onverhard) en een 2 daagse (onverhard)

Goh wat een lulverhaal _O- Ik wil gewoon wat zakgeld verdienen
 
Daar is toch niks mis mee?
Zoals jezelf al zegt is een ieder vrij om mee te doen of niet.

Ik denk juist dat je een heel goed initiatief nemt om de beginnende allroader kennis te laten maken met de onverharde paden.
Daarbij kan je de ervaren rijder die niet bekend is in jouw omgeving de mooiste routes laten zien.

En waarom zou Ketelaar of Brouwer wel commerciele ritten mogen faciliteren en een ander niet?

Keep up the good job :}

Overigens vind ik het initiatief van DetoX ook super. 8-)
Doch staat deze rit in een geheel ander daglicht, mf-ers met eenzelfde interesse bij elkaar brengen.
 
Raymond omschrijft het goed. De intentie van het MF ritje is in eerste instantie een leuke dag rijden door een mooie omgeving en nieuwe mensen leren kennen. Het leeraspect van dit ritje staat op plan zoveel, maar leuk meegenomen als de beginner er iets van opsteekt.

@djustme; ik zou de link lekker laten staan, zie het als gratis reclame. :P

Ik ben niet tegen betaalde ritten, ik snap alleen niet waarom overal geld tegenover moet staan. Ook in het pleidooi vind ik niet terug waarvoor ik er voor zou moeten betalen, maar ik waardeer ieder initiatief om op een verantwoorde manier een dag lol te maken op de brommert. Ik stel zelfs niet uit dat ik een keer inschrijf op een ritje van de Brabo's.
 
Ik wou dat ik wat allroaders mee kreeg op het motorweekend dat ik organiseer, dan zou ik ook aan allroad groepje maken die een andere route rijd. Dat deed ik wel eens maar het aantal enthousiasten bleef beperkt tot twee, waaronder ikzelf. Was wel een hele leuke dag! Dingen meegemaakt haha :)
 
Ik wou dat ik wat allroaders mee kreeg op het motorweekend dat ik organiseer, dan zou ik ook aan allroad groepje maken die een andere route rijd. Dat deed ik wel eens maar het aantal enthousiasten bleef beperkt tot twee, waaronder ikzelf. Was wel een hele leuke dag! Dingen meegemaakt haha :)
Als jij refereert naar dat achtermiddagje 'nog even dat weggetje pakken met vloods99' bij de rdga, dan was dat geen allroaden meer, maar meer 'geavanceerd motorslopen' :+
 
Potjandorie. ;(
Nog steeds op de reserve bank. :?
Heeft nou niemand een ongeplande vakantie geboekt zodat ik wat opschuif in de rang der orde. })
 
Ik wou dat ik wat allroaders mee kreeg op het motorweekend dat ik organiseer, dan zou ik ook aan allroad groepje maken die een andere route rijd. Dat deed ik wel eens maar het aantal enthousiasten bleef beperkt tot twee, waaronder ikzelf. Was wel een hele leuke dag! Dingen meegemaakt haha :)


Eindelijk sinds tijden weer een groepje van 6 bij elkaar...

Werd ook tijd.
 
:P
Als jij refereert naar dat achtermiddagje 'nog even dat weggetje pakken met vloods99' bij de rdga, dan was dat geen allroaden meer, maar meer 'geavanceerd motorslopen' :+

Ha ja dat was ook leuk, maar nee ik bedoel tijdens hét mf weekend 2015, toen ik met clown (ik op een oude at, hij op een DrBig) in een bos een zigzaggend pad naar beneden volgde en we erachter kwamen dat we, met onze "allroad" banden (dus geen noppen), echt niet weer terug omhoog konden rijden. En toen we beneden kwamen bleek er ook geen andere weg. Ja na een doorwading konden we aan de andere kant van de vallei weer omhoog maar het gevoel van "oh oh, we're FUCKED" is natuurlijk priceless :p MEER VAN DAT!
 
Terug
Bovenaan Onderaan