Lekkage Triumph Daytona t595

Grotegeert

Die hard MF'er
20 okt 2014
721
1
Hallo allen,

Even een vraagje.
Ik heb een olie lekkage en ik snap niet waar het vandaan komt. Iemand enige tips waar ik het moet zoeken?
Ik heb enige ervaring met het bouwen van motoren en ook met dit type Triumph blok.
De motor lekt heel langzaam olie. Ik kan niet echt zien waar het vandaan komt. Zijn er bepaalde kwaaltjes die ik over het hoofd zie?
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het toch duidelijk aan de linkerkant van het kleppendeksel eruit komen, dat jij dat niet ziet! :+

Waarschijnlijk heeft de TS nog een oliekachel en lekt dat ding? Of misschien heeft 'ie wel met een kannetje olie door z'n schuur gelopen en is daar wat uit gemorst... Je weet het niet, hé.

Mijn glazen bol is helaas een beetje bevroren dus ook het zicht is niet helemaal wat het het zou moeten zijn 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Even een vraagje.
Ik heb een olie lekkage en ik snap niet waar het vandaan komt. Iemand enige tips waar ik het moet zoeken?


Kun je er een foto van maken?

Of in ieder geval een beschrijving van waar het ongeveer lekt.

Begin met alles droog maken en dan de motor laten draaien, dan kun je vaak wel zien waar het vandaan komt.
 
Nummer 11 in de tekening.

RR. Op dit forum worden serieuze vragen gesteld.
Als je geen serieus antwoord hebt, zeg dan niets.
Ik ben snel even door je andere reacties heen gelopen en daar kwam ook niet al te veel zinnigs uit.
Doe mee of reageer niet!

Waar de lekkage vandaan komt kan ik dus erg moeilijk beoordelen, maar er ligt elke dag een kleine hoeveelheid onder de motor.
Mijn vraag is. Zijn er bepaalde kwalen die dit blok heeft gezien olie lekkage? Waar moet ik beginnen met zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Kun je er een foto van maken?

Of in ieder geval een beschrijving van waar het ongeveer lekt.

Begin met alles droog maken en dan de motor laten draaien, dan kun je vaak wel zien waar het vandaan komt.

Bedankt voor je reactie.
Het probleem is dat als hij loopt cq warm is ik geen lekkage kan spotten. Zet ik hem een paar dagen weg dan Ligt er een kleine hoeveelheid onder de motor.
Moet ik het zoeken in een O-ring of iets dergelijks?
 
RR. Op dit forum worden serieuze vragen gesteld.
Als je geen serieus antwoord hebt, zeg dan niets.
Ik ben snel even door je andere reacties heen gelopen en daar kwam ook niet al te veel zinnigs uit.
Doe mee of reageer niet!

Waar de lekkage vandaan komt kan ik dus erg moeilijk beoordelen, maar er ligt elke dag een kleine hoeveelheid onder de motor.
Mijn vraag is. Zijn er bepaalde kwalen die dit blok heeft gezien olie lekkage? Waar moet ik beginnen met zoeken?

Je openingspost is zeldzaam nietszeggend. Wij van WC-eend doen ons best om het niveau van de antwoorden zoveel mogelijk in lijn te laten lopen met het niveau van de openingspost, om misverstanden te voorkomen.
 
Je openingspost is zeldzaam nietszeggend. Wij van WC-eend doen ons best om het niveau van de antwoorden zoveel mogelijk in lijn te laten lopen met het niveau van de openingspost, om misverstanden te voorkomen.

Mijn vraag is relatief heel simpel.
Ik heb last van een langzame olie lekkage.
Ik vroeg me alleen af of iemand hier ervaring mee heeft.
Meer niet.
 
Mijn vraag is relatief heel simpel.
Ik heb last van een langzame olie lekkage.
Ik vroeg me alleen af of iemand hier ervaring mee heeft.
Meer niet.

Net zoals jouw vraag héél simpel is zijn ook de antwoorden dat.... Héél simpel, dus.

Hoe kunnen mensen hier ooit weten wáár jouw Triumph een lekkage heeft als je zélf niet eens weet in welke richting er gezocht moet en kan worden? Jij brengt vast ook je motorfiets bij een dealer met de stelling "hij's stuk.... Maak eens:"?
 
Laatst bewerkt:
Mijn triumph speedtriple lekte bij de neutraal sensor door een metalen ring ipv een koperen...er lag steed een paar druppen olie vlakbij de standaard of de jiffysensor... misschien daar eens naar kijkem
 
Bedankt voor je reactie.
Het probleem is dat als hij loopt cq warm is ik geen lekkage kan spotten. Zet ik hem een paar dagen weg dan Ligt er een kleine hoeveelheid onder de motor.
Moet ik het zoeken in een O-ring of iets dergelijks?


Zoals gezegd, geef eens wat meer info, linker of rechterkant van het blok?
Loopt het oliespoor vanaf de bovenkant van het blok of is alleen de onderkant nat?
Er zijn heel veel plaatsen waar olie kan lekken.

Als je geen duidelijke vraag stelt krijg je geen duidelijk antwoord...
 
Hallo allen,

Even een vraagje.
Ik heb een olie lekkage en ik snap niet waar het vandaan komt. Iemand enige tips waar ik het moet zoeken?
Ik heb enige ervaring met het bouwen van motoren en ook met dit type Triumph blok.
De motor lekt heel langzaam olie. Ik kan niet echt zien waar het vandaan komt. Zijn er bepaalde kwaaltjes die ik over het hoofd zie?


Ik heb ook nog eens zo een t595 gehad die ook lekte als die koud was , bij warm blok was er geen lekkage te vinden . Na veel speuren en div pakking hebben geprobeerd was het achteraf een heel klein haarscheurtje net naast de olie filter - in het verzonken deel . Als ik de motor starte en er onder ging liggen en stationair liet draaien zag ik heel langzaam een olie spoortje zichtbaar worden . Ik heb dit toen verholpen met kneedbare alu pasta . Nooit meer last van gehad . Hoop dat je er wat aan hebt .
 
De eerste aanwijzing waar een lekkage op een motorblok zit is om recht boven de plas te gaan kijken. Als er plastic in de weg zit haal je dit weg. Maak alles schoon en zorg er voor dat hij weer gaat lekken. Desnoods plak je wit papier tegen het blok om te zien waar dit vet wordt.


Is dit trouwens niet hetzelfde systeem dat engels auto's hebben om aan te geven dat er nog olie in zit? Geen lekkage? meteen bijvullen,m de olie is dan namelijk op. ;)


db
 
Terug
Bovenaan Onderaan