Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

"Ich bin wieder da"


full




full




Toen ik het bord naderde reed er een 45kmu ototje voor mij. Die zag blijkbaar dat ik stopte want hij kwam terug...
Opa van dik 90 met oma naast hem aan de zuurstof. Of ik "bezig was aan het bord". "nee hoor maakt u zich geen zorgen, ik maak ff een foto. Dat mag toch?".
"Ja maar het bord is al een keer gestolen".
Hij reed stukkie verder, keerde, stopte en reed vervolgend weer langs mij.
10 tegen 1 dat ze mijn kenteken gaan doorgeven.
 
Laatst bewerkt:
Wel weer mooi dat het bord al een keer gestolen is _O-

Vind het nog steeds te belachelijk voor woorden dat het toegestaan is om op een weg alleen motoren te weren zonder een reden die te maken heeft met de verkeersveiligheid, terwijl een vette maserati wel gewoon over die dijk mag.
 
's Zondagsmorgens om half tien de scheurpiloten met hun open pijpen

Zo wil ik wel wakker worden *D ,zelfs een uurtje vroeger :Y

Verder niet veel commentaar van mijn kant, heeft geen nut in dit land vol met zeikerige vervelende mensverziekende regeltjes . :N
 
Ik moet zeggen dat ik zelf bijvoorbeeld de overlast van groepen wielrenners zonder bel ('kennelijk te duur of niet mooi op een fiets van € 2.000. ook niet normaal vind. Deze fietsen ook in groepen op dijken of hard door natuurgebieden. Aan de kant gaan voor auto's ho maar...
Enige verschil is dat die geen herrie maken, behalve dan het, welbekende hé aan de kant geroep.

Rijd in de zomer uit mijn werk, op de motor, weleens over de Lekdijk, maar hoe hard de auto's daar rijden is ook niet normaal.

Kennelijk is het men dan alleen maar om overlast van motor geluid te doen. (waar ik me wel iets bij kan voorstellen, mijn familie woont ook landelijk en komen de motorrijders met mooi weer op zondag ook vaak voorbij tuffen (eigenlijk altijd normaal tempo)

In wezen is het discriminatie, want echt niet alleen bepaalde (groepen) motorrijders veroorzaken overlast, maar zij misschien net iets meer ergernis door geluid dan de rest.

Maar als je in het weekend graag over de Lekdijk zou willen rijden, kan men er beter een tolweg van maken bij wijze van, verdien je nog wat aan de overlast;)
 
Ik moet zeggen dat ik zelf bijvoorbeeld de overlast van groepen wielrenners zonder bel ('kennelijk te duur of niet mooi op een fiets van € 2.000. ook niet normaal vind. Deze fietsen ook in groepen op dijken of hard door natuurgebieden. Aan de kant gaan voor auto's ho maar...
Enige verschil is dat die geen herrie maken, behalve dan het, welbekende hé aan de kant geroep.

Rijd in de zomer uit mijn werk, op de motor, weleens over de Lekdijk, maar hoe hard de auto's daar rijden is ook niet normaal.

Kennelijk is het men dan alleen maar om overlast van motor geluid te doen. (waar ik me wel iets bij kan voorstellen, mijn familie woont ook landelijk en komen de motorrijders met mooi weer op zondag ook vaak voorbij tuffen (eigenlijk altijd normaal tempo)

In wezen is het discriminatie, want echt niet alleen bepaalde (groepen) motorrijders veroorzaken overlast, maar zij misschien net iets meer ergernis door geluid dan de rest.

Maar als je in het weekend graag over de Lekdijk zou willen rijden, kan men er beter een tolweg van maken bij wijze van, verdien je nog wat aan de overlast;)

Same here.. de wielrenners, en de bewoners zelf in de auto rijden het meest asociaal en het hardst over de dijk. gaat nergens over.
Ook zijn hier mensen die klagen over dat er veel verkeer (geluid) is langs de weg (30km zone) waaraan ze wonen. Ze wonen bij de stadsbrug, dus wat doet de gemeente, de stadsbrug vanaf 1 richting afsluiten :+, 4 weken lang als test om te kijken of er dan minder verkeer over die weg rijdt :+ ... Dus, doorrijden,U-bocht maken en vanaf de andere kant de brug op rijden en demonstratief lekker in zn 1 blijven jengelen. Ga dan gewoon niet aan een stadsbrug wonen, of hou je mond.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me voorstellen dat mensen klagen; in het weekend willen velen rust en dan stoort zelfs een vallend blad...
Hier klaagt men bijvoorbeeld over hardrijders op een plaatselijke weg, men heeft er vervolgens wegversmallingen neergezet en een '30-kmu' zone van gemaakt.
Uiteindelijk, na het aanhouden van klachten, is de Hermandad er gaan controleren en wat blijkt?:

90% van de hardrijders zijn straat-/buurtbewoners...

Zoals al aangegeven; het is gewoon té druk, iedereen wil zich vermaken op zijn of haar manier en daar is gewoon te weinig ruimte voor.
Ga eens op een mooie zondag richting Posbank; je kúnt daar gewoon niet meer rijden....mountainbikers, recreatiefietsers, wielrenners, groepen motorrijders, groepen cabrio-/klassiekrijders....
Het is er kruipen en stilstaan...
Er gaan meer geluiden op om mooie (lees: drukke!!) routes af te sluiten voor al het verkeer, kijk wat men gedaan heeft op de Holterberg en dat soort gebieden.
Nog even, en dan wordt het dit:

full
 
Laatst bewerkt:
Wel weer mooi dat het bord al een keer gestolen is _O-
Kansloze opmerking. Dat de borden gestolen zijn doet nog meer afbreuk aan het imago van de motorrijder en die is al niet best aangezien ze niet voor niks de dijk aflsuiten voor ons. Daarbij worden de kosten van de nieuwe borden en het proces eromheen gewoon doorberekend aan de Nederlandse burger, goed bezig inderdaad :r :r :r :r
 
Laatst bewerkt:
en die is al niet best aangezien ze niet voor niks de dijk aflsuiten voor ons.

Dat valt nog te bezien gezien het een klein groepje azijnzeikers betreft. De klagende minderheid trekt in Nederland altijd aan het langste eind.

Moet je eens nagaan wat dit soort zeikers aan maatschappelijke kosten met zich meebrengen |(
 
Kansloze opmerking. Dat de borden gestolen zijn doet nog meer afbreuk aan het imago van de motorrijder en die is al niet best aangezien ze niet voor niks de dijk aflsuiten voor ons. Daarbij worden de kosten van de nieuwe borden en het proces eromheen gewoon doorberekend aan de Nederlandse burger, goed bezig inderdaad :r :r :r :r

Beetje burgerlijke ongehoorzaamheid is goed voor de samenleving. Tuurlijk zijn er altijd zuurpruimen die liever een strakke jaren 50 maatschappij terugzien. :r
 
Laatst bewerkt:
Ze mogen de kosten van de borden ook wel op de klagers verhalen,ook als ze weer gepikt worden })
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kansloze opmerking. Dat de borden gestolen zijn doet nog meer afbreuk aan het imago van de motorrijder en die is al niet best aangezien ze niet voor niks de dijk aflsuiten voor ons. Daarbij worden de kosten van de nieuwe borden en het proces eromheen gewoon doorberekend aan de Nederlandse burger, goed bezig inderdaad :r :r :r :r

D66'er waarschijnlijk...
 
"Ich bin wieder da"


[afbeelding]



[afbeelding]



Toen ik het bord naderde reed er een 45kmu ototje voor mij. Die zag blijkbaar dat ik stopte want hij kwam terug...
Opa van dik 90 met oma naast hem aan de zuurstof. Of ik "bezig was aan het bord". "nee hoor maakt u zich geen zorgen, ik maak ff een foto. Dat mag toch?".
"Ja maar het bord is al een keer gestolen".
Hij reed stukkie verder, keerde, stopte en reed vervolgend weer langs mij.
10 tegen 1 dat ze mijn kenteken gaan doorgeven.

Voor mij betekend deze combinatie van borden dat je in het weekend je motor dat niet mag parkeren :P
Dan maar lekker doorrijden dus :+
 
Dit past allemaal in het kader van het ontmoedigingsbeleid van onze overheid t.o.v. motoren.
3 staps rijbewijs, afsluiten van mooie route's, drempels in bochten, en ga zo maar door. :( :(
 
Wel weer mooi dat het bord al een keer gestolen is _O-

Vind het nog steeds te belachelijk voor woorden dat het toegestaan is om op een weg alleen motoren te weren zonder een reden die te maken heeft met de verkeersveiligheid, terwijl een vette maserati wel gewoon over die dijk mag.

Joh dat kan veel ludieker, maak grote stickers met een fiets er op en plak die op vrijdagavond netjes op de borden, zodra de eerste club wielrenners verschijnt 0900-waakzaamendienstbaar bellen en klagen dat fietsers het verbodsbord negeren op de dijk. :+
 
Dit past allemaal in het kader van het ontmoedigingsbeleid van onze overheid t.o.v. motoren.
3 staps rijbewijs, afsluiten van mooie route's, drempels in bochten, en ga zo maar door. :( :(
Vergeet niet de gladde wegversieringen.

Gelukkig blijkt het niet echt te werken, er komen steeds meer motorrijders bij.
 
Joh dat kan veel ludieker, maak grote stickers met een fiets er op en plak die op vrijdagavond netjes op de borden, zodra de eerste club wielrenners verschijnt 0900-waakzaamendienstbaar bellen en klagen dat fietsers het verbodsbord negeren op de dijk. :+

:}
 
Joh dat kan veel ludieker, maak grote stickers met een fiets er op en plak die op vrijdagavond netjes op de borden, zodra de eerste club wielrenners verschijnt 0900-waakzaamendienstbaar bellen en klagen dat fietsers het verbodsbord negeren op de dijk. :+

Die is idd wel leuk :t
 
Ga eens op een mooie zondag richting Posbank; je kúnt daar gewoon niet meer rijden....mountainbikers, recreatiefietsers, wielrenners
Het is er kruipen en stilstaan...
Er gaan meer geluiden op om mooie (lees: drukke!!) routes af te sluiten

Niks over mtbers hoor😛.
Die rijden daar in het bos op een aangegeven route😂 en daar kom jij niet met je motor😉.
 
Wees er blij mee, hoe groter de groep wordt hoe interessanter het voor de overheid is om met nieuwe regelgeving te komen :r
:^
Alleen de motorhandel heeft er voordeel bij ik niet.
Wat kan mij het boeie of er steeds meer motorrijders bij komen :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan