KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moped-reifen.de. Iemand heeft me ooit uit proberen te leggen dat dit te maken heeft met de prijs die de leverancier aan de importeur berekend. Nederland neemt wat minder banden af dan bv duitsland. Daarnaast schijnt het met een stuk belasting te maken te hebben.

Ik heb wel de mogelijkheid om ze zelf te monteren moet ik erbij zeggen. Daar vragen grotere dealers soms tot € 35,- per band voor. Dan is een groot deel van je voordeel weer weg. Ze hebben gewokn niet zo'n zin in alleen maar banden uit buitenland te mogen monteren zonder zelf daar een stukje omzet van mee te pikken.

Weet nirt of dit verhaal helemaal klopt maar klinkt ergens wel logisch
 
Maar wat levert e.e.a. je op? Wat zijn de tips als verder alles standaard is?

Als verder alles standaard is, zou ik het lekker zo laten, dan valt er weinig winst te behalen denk ik.
Pas als je voor een open airbox gaat wordt het interessant om andere mapping te proberen denk ik.
In jouw geval kan het handig zijn voor foutcodes uitlezen en wissen. Maar hoe vaak komt dat voor?
Heb zelf in die 7 jaar dat ik m'n superduke heb nog nooit een melding gehad O-)
 
Als verder alles standaard is, zou ik het lekker zo laten, dan valt er weinig winst te behalen denk ik.
Pas als je voor een open airbox gaat wordt het interessant om andere mapping te proberen denk ik.
In jouw geval kan het handig zijn voor foutcodes uitlezen en wissen. Maar hoe vaak komt dat voor?
Heb zelf in die 7 jaar dat ik m'n superduke heb nog nooit een melding gehad O-)


Er is wel iets minder aan uit reactie te behalen hoop ik.

Ook proberen met o2 sensors uit schijnt ook te helpen .

Beetje karakter vind ik niet erg maar onder 4000 toeren kan ik beter de koppeling in knijpen
 
Thanks voor de replies allemaal :).

Heb besloten zelf aan de slag te gaan. Heb zo'n kwalitatief betere bannenwisselaar gekocht en een set bandjes bij onze oosterburen. Hoef ik de dealers hier ook niet lastig te vallen met mijn importbandjes en heb ik er weer een leuk klusje bij... moet alleen wel drie keer wisselen voordat ik de bannenwisselaar heb terugverdient O-). Nog best wel snel eigenlijk moet ik zeggen. Hopelijk eind van de week/begin volgende week alles in huis.

Ben voor de Metzeler M7 RR gegaan (voor en achter). Huidige band achter is een pilot road 4, die voor mij nooit meer. Hij is nog niet op qua slijtage maar is wel enorm gaan cuppen. Heb al meerdere mensen gehoord die hetzelfde hebben. Zal wel niet helemaal een lekkere match zijn met de SD. Voor zit nog een golden oldie pilot power 2, die is wel echt op nu.
 
Thanks voor de replies allemaal :).

Heb besloten zelf aan de slag te gaan. Heb zo'n kwalitatief betere bannenwisselaar gekocht en een set bandjes bij onze oosterburen. Hoef ik de dealers hier ook niet lastig te vallen met mijn importbandjes en heb ik er weer een leuk klusje bij... moet alleen wel drie keer wisselen voordat ik de bannenwisselaar heb terugverdient O-). Nog best wel snel eigenlijk moet ik zeggen. Hopelijk eind van de week/begin volgende week alles in huis.

Ben voor de Metzeler M7 RR gegaan (voor en achter). Huidige band achter is een pilot road 4, die voor mij nooit meer. Hij is nog niet op qua slijtage maar is wel enorm gaan cuppen. Heb al meerdere mensen gehoord die hetzelfde hebben. Zal wel niet helemaal een lekkere match zijn met de SD. Voor zit nog een golden oldie pilot power 2, die is wel echt op nu.


Mooi, ik overweeg dit ook. Helemaal mooi als die tool ook autobanden aan kan..

Ik heb de Bridgestone s21. Gaat wel prima, lijkt op MPP2 alleen duurt het wat langer voordat ze warm
zijn. Gaan ook wat langer mee. Denk toch dat ik volgende keer weer voor MPP2 ga
 
Thanks voor de replies allemaal :).

Heb besloten zelf aan de slag te gaan. Heb zo'n kwalitatief betere bannenwisselaar gekocht en een set bandjes bij onze oosterburen. Hoef ik de dealers hier ook niet lastig te vallen met mijn importbandjes en heb ik er weer een leuk klusje bij... moet alleen wel drie keer wisselen voordat ik de bannenwisselaar heb terugverdient O-). Nog best wel snel eigenlijk moet ik zeggen. Hopelijk eind van de week/begin volgende week alles in huis.

Ben voor de Metzeler M7 RR gegaan (voor en achter). Huidige band achter is een pilot road 4, die voor mij nooit meer. Hij is nog niet op qua slijtage maar is wel enorm gaan cuppen. Heb al meerdere mensen gehoord die hetzelfde hebben. Zal wel niet helemaal een lekkere match zijn met de SD. Voor zit nog een golden oldie pilot power 2, die is wel echt op nu.

Hoe doe je dat met balanceren dan?
 
Iemand van hier in Zuidlaren gisteren? Witte SD?

@ Pepe: waarom daar?
Het waren ooit 1 van de eerste die op deze manier zaken deden en ik heb toen een keer iets van 250 banden laten komen voor diverse mensen in de buurt en MF. Was michelin Nederland niet zo blij mee, maar omdat mijn advocaat kon aantonen dat ik er niks aan verdiende en het gewoon een internet koop was, hadden ze geen zaak.
Toen kon je voor de prijs van 1 achterband een hele set halen en nog winst hebben, ik vond dat gewoon een belachelijke zaak en nog steeds.
 
Er is wel iets minder aan uit reactie te behalen hoop ik.

Ook proberen met o2 sensors uit schijnt ook te helpen .

Beetje karakter vind ik niet erg maar onder 4000 toeren kan ik beter de koppeling in knijpen

Aan uit reactie is wel te verbeteren, die smoothend mappen zijn wat beter, o2 sensoren uit scheelt al, 2nd butterflies helemaal open zetten, scheelt ook. Al verminderd dat laatste ook de motorrem aanzienlijk.
Volgens Fredriks is hij met 2nd flies soepeler te krijgen dan zonder. Maar dat kost een paar uurtjes op de dynobank.
Tb's synchroniseren helpt ook wel voor soepeler oppakken.

Wat ook helpt voor lage snelheid werk is vertanding van 16-40 of nog korter.
 
Iemand die vanmiddag/vroeg in avond toevallig tijd heeft een te kijken waarom mijn sd zenuwachtig is bij lage touren? Ik ben hem nu aan het ophalen in 's gravenzande :)

Ik zou er heel erg geholpen mee zijn.



Edit: iemand die hem uit kan lezen bij voorkeur
Edit2: hij heeft ook erg weinig power onderin, is dit bij iedereen zo? Heb geen andere sd990 gereden dus heb geen referentiemateriaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat het karakter van de 2005 Duke is, je kan er wat dingen aan doen zoals andere vertanding. Nu heb je waarschijnlijk 17 voor en 38 achter. Je zou kunnen kijken naar 16/41 dat scheelt heel veel. Een andere mapping zou ook kunnen helpen, maar over het algemeen houd de duke niet van lage toeren :)
 
Aan uit reactie is wel te verbeteren, die smoothend mappen zijn wat beter, o2 sensoren uit scheelt al, 2nd butterflies helemaal open zetten, scheelt ook. Al verminderd dat laatste ook de motorrem aanzienlijk.
Volgens Fredriks is hij met 2nd flies soepeler te krijgen dan zonder. Maar dat kost een paar uurtjes op de dynobank.
Tb's synchroniseren helpt ook wel voor soepeler oppakken.

Wat ook helpt voor lage snelheid werk is vertanding van 16-40 of nog korter.

Heb 2 weken terug tb gesynchroniseerd. En de 2nd butterflies kompleet verwijderd.

Vind dat het nog wel iets beter kan dus de 02 gaan er als eerst volgende aan
 
Yess mijn motor is gemaakt! Gaskleppen zijn gesynct, dat stond zo scheef als wat zei die man, dus ik verwacht dat 'ie nu lekkerder rijdt :) hij is m nu dichtbouwen, ben benieuwd :D
 
Van de week ff op zoek naar nieuwe hendels. Iemand nog tips?

long_black-500x500.jpg


le6spec.png


the2wheels - GP Adjustable Levers Online Store
 
Laatst bewerkt:
Aan uit reactie is wel te verbeteren, die smoothend mappen zijn wat beter, o2 sensoren uit scheelt al, 2nd butterflies helemaal open zetten, scheelt ook. Al verminderd dat laatste ook de motorrem aanzienlijk.
Volgens Fredriks is hij met 2nd flies soepeler te krijgen dan zonder. Maar dat kost een paar uurtjes op de dynobank.
Tb's synchroniseren helpt ook wel voor soepeler oppakken.

Wat ook helpt voor lage snelheid werk is vertanding van 16-40 of nog korter.

En kun je ook je huidige mapping opslaan? Zodat je het altijd weer terug kunt zetten en/of kunt controleren wat er nu precies op staat?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan