KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nu dus een tuneecu kabel . Maar krijg het niet aan de gang ,begrijp dat er drivers nodig zijn voor het kabeltje?

Klopt, je moet even zorgen dat je offline bent en dan de drivers die ze noemen zoeken en installeren. Daarvoor moet je je laptop weer in een bepaalde modus opstarten. Wel even een dingetje wat niet lukt als je niet heel erg goed thuis bent in software.

Een goede beschrijving hiervan staat ook niet echt op de TuneECU site. Dat is nogal een rommelige site (om het voorzichtig uit te drukken).

Voor Windows 10:

Download en installeer TuneECU - http://www.tuneecu.com/Tunes_in_Hex_and_dat/TuneECU/TuneECUv2.5.8.zip
Uitpakken en je hebt alleen de TuneECU folder nodig

Download de verouderde D2XX driver - D2XX Direct Drivers
In de tabel je OS kiezen en downloaden. Dus bv. Windows 64 bit: http://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM v2.12.26 WHQL Certified.zip

Installeer de driver door 'disable driver signature, blabla', zie hier:
Hierna kun je de driver installeren.

Als ik het me goed herinner ben je dan good to go en connect TuneECU met je KTM (zie groene lampje rechtsonderin TuneECU.
 
Klopt, je moet even zorgen dat je offline bent en dan de drivers die ze noemen zoeken en installeren. Daarvoor moet je je laptop weer in een bepaalde modus opstarten. Wel even een dingetje wat niet lukt als je niet heel erg goed thuis bent in software.

Een goede beschrijving hiervan staat ook niet echt op de TuneECU site. Dat is nogal een rommelige site (om het voorzichtig uit te drukken).

Voor Windows 10:

Download en installeer TuneECU - http://www.tuneecu.com/Tunes_in_Hex_and_dat/TuneECU/TuneECUv2.5.8.zip
Uitpakken en je hebt alleen de TuneECU folder nodig

Download de verouderde D2XX driver - D2XX Direct Drivers
In de tabel je OS kiezen en downloaden. Dus bv. Windows 64 bit: http://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM v2.12.26 WHQL Certified.zip

Installeer de driver door 'disable driver signature, blabla', zie hier:
Hierna kun je de driver installeren.

Als ik het me goed herinner ben je dan good to go en connect TuneECU met je KTM (zie groene lampje rechtsonderin TuneECU.


:? :? :? :? :? :? heb ook W10
zip bestand downloaden, open, exe installeren en tune-ecu programma openen, klaar.
Nergens drivers voor nodig gehad :+
 
Zie net dat er in het rc8 topic door Rens een tuneEcu kabel wordt aangeboden voor €25
 
:? :? :? :? :? :? heb ook W10
zip bestand downloaden, open, exe installeren en tune-ecu programma openen, klaar.
Nergens drivers voor nodig gehad :+

Sja, bij mij maakte hij ook geen contact met de bike. Dus toen maar deze stappen gevolgd en toen werkte het wel. Een kabel die werkt zonder drivers vind ik wel bijzonder. Misschien heeft W10 om een of andere reden bij jou wel automatisch de juiste drivers gedownload. Bij mij ging dat helaas niet automatisch. :N

Als ik de sites goed lees zie ik ook dat dit erkend wordt en wordt er verwezen naar het handmatig installeren van de drivers.
 
Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe je het werkend hebt gekregen? :+

Ook wel handig voor toekomstige tuneEcu gebruikers met Windows 10.
:)


heb de drivers volgens de stappen gedownload daarna werkte het zowaar.
nu op zoek naar een map die mischien werkt voor standaart setup maar iets smoother is.

en als er weer gespaard is andere dempers en lucht filter.
 
Wellicht een domme vraag, maar als ik zo'n kabel bemachtig, wat kan ik dan bijstellen/afstellen zonder dat ik SAS en butterflies fysiek aanpak?

Volgens mij is mijn duke volledig standaard namelijk. Qua settings en ook qua onderdelen dan.

Kan ik dan nog iets ''verbeteren'' via tune ECU?
 
Je kan andere mappen laden, foutcodes uitlezen en wissen, SAS uitzetten, 2nd flies helemaal openzetten, die begrenzing in de 2e en 3e versnelling afzetten, O2 sensoren uitzetten.
Throttlebodies synchroniseren, max toerental verhogen/verlagen, stationair toerental aanpassen.
Je kan er vanalles mee.
Je hebt er nu ws de akra map inzitten aangezien er wel andere dempers onder zitten, je zou de smoothend akra map kunnen proberen.

Aan de andere kant, als je tevreden bent met hoe je Duke loopt, lekker zo laten en vooral rijden :]


heb de drivers volgens de stappen gedownload daarna werkte het zowaar.
nu op zoek naar een map die mischien werkt voor standaart setup maar iets smoother is.

en als er weer gespaard is andere dempers en lucht filter.

Hier staan ook smoothend mappen voor standaard SuperDuke: superduke forum • View topic - .HEX Maps for TuneECU and Custom PCIII Maps Downloads
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand die Chinese bar end spiegel over? De rechter behoudt zijn positie / hoek niet goed genoeg.. :]
 
Je kan andere mappen laden, foutcodes uitlezen en wissen, SAS uitzetten, 2nd flies helemaal openzetten, die begrenzing in de 2e en 3e versnelling afzetten, O2 sensoren uitzetten.
Throttlebodies synchroniseren, max toerental verhogen/verlagen, stationair toerental aanpassen.
Je kan er vanalles mee.
Je hebt er nu ws de akra map inzitten aangezien er wel andere dempers onder zitten, je zou de smoothend akra map kunnen proberen.

Aan de andere kant, als je tevreden bent met hoe je Duke loopt, lekker zo laten en vooral rijden :]Hier staan ook smoothend mappen voor standaard SuperDuke: superduke forum • View topic - .HEX Maps for TuneECU and Custom PCIII Maps Downloads

Maar wat levert e.e.a. je op? Wat zijn de tips als verder alles standaard is?
 
Waar issie door vervangen? Wel een ktm toch :+

Wordt een KTM 525 supermotard. Die is wel licht genoeg voor onderin de camper. Ook erg leuk speelgoed volgens mij. Alleen langere stukken wat minder comfortabel voor mijn achterwerk ben ik bang.

Hopelijk krijg ik geen spijt
 
Waar halen jullie eigenlijk jullie bandjes vandaan?

Ik snap niet waarom er zo'n enorm verschil zit tussen de dealer prijzen en de online banden boeren. Ik gun de dealer echt wel zijn brood maar een verschil van rond de 50% vind ik toch wel erg hoog met slijtage onderdelen die regelmatig aan vervangen toe zijn.

Moped-reifen.de. Iemand heeft me ooit uit probereb te leggen dat dit te maken heeft met de prijs die de leverancier aan de importeur berekend. Nederland neemt wat minder banden af dan bv duitsland. Daarnaast schijnt het met een stuk belasting te maken te hebben.

Ik heb wel de mogelijkheid om ze zelf te monteren moet ik erbij zeggen. Daar vragen grotere dealers soms tot € 35,- per band voor. Dan is een groot deel van je voordeel weer weg. Ze hebben gewokn niet zo'n zin in alleen maar banden uit buitenland te mogen monteren zonder zelf daar een stukje omzet van mee te pikken.

Weet nirt of dit verhaal helemaal klopt maar klinkt ergens wel logisch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan