Stekker maken aan lambda sonde ?

Johnny FZ1

Die hard MF'er
14 okt 2013
602
50
Weet iemand of ik een stekkerverbinding kan maken vlak bij de lambda sonde ? Het is namelijk best wel een werk om hem onder de tank los te maken. Wat voor een stekkerverbinding zou ik het best kunnen maken ?
Zou dit een goede oplossing zijn ?

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of jij dat kunt, ik kan het wel. Waarom zou je de lambda willen loskoppelen?

Oh ja sorry verkeerd geformuleerd. Ik bedoel of dat dit zonder probleem gemaakt kan worden.
Ik wil hem graag makkelijker los kunnen maken om het spruitstuk te demonteren.
En zou je hiervoor ook dit type verbinding maken ?
 
Niet doen word door fabrikanten van af meters afgeraden het kan het signaal beinvloeden waardoor je verkeerde waardes meet

Bijna elk demontabel electrisch onderdeel ( of dat nu automotive is of industriele toepassing) zit met stekkers en kabelverbindingen, hele computers draaien met stekkertjes, en nu zou een speciaal daarvoor ontworpen stekker niet kunnen????
 
Zit nu ook een stekker aan toch?
Alleen op een lastiger te bereiken plaats.

Die verbinding door solderen en ergens anders weer een goede stekkerverbinding maken die makkeliker te bereiken is?
 
Zit nu ook een stekker aan toch?
Alleen op een lastiger te bereiken plaats.

Die verbinding door solderen en ergens anders weer een goede stekkerverbinding maken die makkeliker te bereiken is?

Solderen lijkt me niet handig, dat kan op den duur storingen veroorzaken. Gewoon de bestaande stekkerverbinding laten zitten zoals die zit en eentje extra op een toegankelijke plek maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie ook niet helemaal in waarom je het heel makkelijk zou willen maken om voorbochten te demonteren (en daar eerst dus extra moeite voor moet doen ).
Maar als je dat wil zet je er toch een stekker tussen.
 
Solderen lijkt me niet handig, dat kan op den duur storingen veroorzaken

Jupp cr125 heeft bij deze bewezen een wannabee te zijn :P _O- })

Hier wordt op MF door alle techneuten en vele andere gebruikers altijd maar dan ook altijd aanbevolen om verbindingen te solderen.
Zelfs de stekkerverbindingen van de dynamo wordt over geadviseerd om die er tussen uit te halen en door solderen.

En 2 stekkerverbindingen in 1 kabel dat geeft vele malen meer kans op storingen.
 
Jupp cr125 heeft bij deze bewezen een wannabee te zijn :P _O- })

Hier wordt op MF door alle techneuten en vele andere gebruikers altijd maar dan ook altijd aanbevolen om verbindingen te solderen.
Zelfs de stekkerverbindingen van de dynamo wordt over geadviseerd om die er tussen uit te halen en door solderen.

En 2 stekkerverbindingen in 1 kabel dat geeft vele malen meer kans op storingen.


Vanuit OEM zie je toch ook geen soldeerverbindingen in kabels. Zeker voor kabels die direct met het motorblok verbonden zijn is dat niet handig. Door de vibraties kan de soldeerverbinding kapot gaan.
 
Jupp cr125 heeft bij deze bewezen een wannabee te zijn :P _O- })

Hier wordt op MF door alle techneuten en vele andere gebruikers altijd maar dan ook altijd aanbevolen om verbindingen te solderen.
Zelfs de stekkerverbindingen van de dynamo wordt over geadviseerd om die er tussen uit te halen en door solderen.

En 2 stekkerverbindingen in 1 kabel dat geeft vele malen meer kans op storingen.
Niet door mij :N
Als je graag wilt dat je bedrading gaat breken moet je ze solderen.
 
Als je graag wilt dat je bedrading gaat breken moet je ze solderen.

En waarom zou een goed uitgevoerde soldeer verbinding gedaan door iemand die weet waar hij mee bezig is en die vervolgens netjes afgewerkt is met krimpkous er om heen en weer netjes ingetaped oid in de draadboom gaan breken?

Dit gebeurt hooguit bij soldeer verbindingen die continu bewegen maar dat zijn er bij een motorfiets niet zo veel.
 
En waarom zou een goed uitgevoerde soldeer verbinding gedaan door iemand die weet waar hij mee bezig is en die vervolgens netjes afgewerkt is met krimpkous er om heen en weer netjes ingetaped oid in de draadboom gaan breken?

Dit gebeurt hooguit bij soldeer verbindingen die continu bewegen maar dat zijn er bij een motorfiets niet zo veel.
Een draad die je doorknipt en weer aan elkaar soldeert zal niet vlug problemen opleveren. Deze wordt namelijk nauwelijks belast. een draad aan aan stekker solderen is een ander verhaal. de draad zal meer en makkelijker bewegen dan de stekker, waardoor de draad net achter de vertinning zal breken. Als je de stekker krimpt met een geschikte tang dan zal de draad soepel blijven.
Iemand die weet waar hij mee bezig is zal de stekker krimpen i.p.v. solderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan de volgende keer graag goed lezen wat ik typte want ik had namelijk geadviseerd dat TS de oude stekkerverbinding er tussen uit kon halen (onnodige extra verbindingen kunnen storingen veroorzaken) en deze dan door solderen en vervolgens een nieuwe stekkerverbinding op een makkelijker te bereiken plaats te maken. Ik heb met geen woord gerept over de oude stekker verbinding te gebruiken of over draden weer aan een stekker te solderen.

Goed lezen is en blijft een vak apart.
 
Jupp cr125 heeft bij deze bewezen een wannabee te zijn :P _O- })

Hier wordt op MF door alle techneuten en vele andere gebruikers altijd maar dan ook altijd aanbevolen om verbindingen te solderen.
Zelfs de stekkerverbindingen van de dynamo wordt over geadviseerd om die er tussen uit te halen en door solderen.

En 2 stekkerverbindingen in 1 kabel dat geeft vele malen meer kans op storingen.
Ik lees hier toch echt dat aanbevolen wordt om altijd verbindingen te solderen. :?
 
Stukje ff lezen wat ik voor TS had getypt ipv zoals gewoonlijk weer eens op alle slakken zout leggen.
Dat stukje had ik gelezen maar vervolgens schrijf je een stukje dat gewoon niet klopt.
Wellicht had je het anders bedoeld. het heeft verder niet zoveel nut om het er verder nog over te hebben als je je fouten naar ander blijft schuiven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan