stekker cdi

wim57

MF'er
28 mrt 2014
82
5
ouderkerk
mijn yamaha radian slaat soms niet aan als ik wd40 in de cdi stekker spuit slaat hij wel aan.
zijn zulke stekkers te koop of het binnenwerk is dat te vervangen.motor is van 1986 graag advies.
mvg.wim
 
Gewoon geduldig de stekkers schoonmaken met contactspray.

Eventueel, als je secuur kan werken, met een kleine schroevendraaier of iets anders om te krabben.
 
1688668122563.png
 
Remmereiniger en de compressor, daarna contact spray.
Bij supervies , remmereinger , klein schroeven draaiertje , klein stukje scots brite en wat friemelen , remmereiniger en compressor , contact spray.
 
Dus een 1 of meerdere stekker aansluiting maakt slecht contact doordat te ruim in elkaar past. De wd40 verhelpt tijdelijk dit euvel, als zijnde contact verbeteraar/overgangsweerstand verlagen.
Dus alle pootje inspecteren of ze de correcte vorm hebben.
 
....
motorzaken doen er erg moeilijk over en willen er niet aan beginnen
dus moet ik het zelf doen.
Klopt. Ze gaan tijd in iets steken waarvan ze niet weten wat het eind effect zal worden en dan moeten ze ook nog garantie/verantwoording voor nemen. Tijd=geld. En in de tijd die ze in jouw probleem steken , kunnen ze 2 onderhoudjes doen. Die leveren meer geld op.

Soms moet moet je tijd nemen om te prutsen/proberen. Diegenen die dat doen zullen uiteindelijk er voordeel uit halen. Zie het als investeren in kennis/kunde.
 
is toch raar dat een motorzaak het niet wil doen omdat hij oud is.
er zijn wel oudere motoren hoe doen die het dan niet iedereen is handig lijkt me.
mijn idee was nieuwe stekker erop maar hoe kom ik daaraan?
 
Die worden door de fabrikanten nooit geleverd,alleen een complete kabelboom.
Soms kan het zijn dat het een universele stekker is en je hem bij een gespecialiseerde zaak kan vinden.
 
Je kan ook alleen het binnenwerk vervangen.

Maar ik snap wel dat een monteur hier niet zo graag aan wil beginnen.
Stomweg een stekker vervangen is niet zo ingewikkeld, maar wat als blijkt dat je bedrading gaar is?
 
is toch raar dat een motorzaak het niet wil doen omdat hij oud is.
er zijn wel oudere motoren hoe doen die het dan niet iedereen is handig lijkt me.
mijn idee was nieuwe stekker erop maar hoe kom ik daaraan?
Maak het nou eerst eens fatsoenlijk schoon, met de juiste middelen en gereedschappen, voor je gaat prutsen met in je bedrading knippen.
 
Meestal kun je de kleine stekkers stuk voor stuk met een ZEER kleine schroevendraaier uit de houder klikken.
Dan kun je overal beter bij.
Kans is dat de klemming van het stekkertje intern in de multi-stekker wat ruim is geworden.
Vervolgens stekker iets dicht knijpen en dan is 't weer ouderwets OKE.

Daarvoor heb ik een oud aardappel schilmesje zodanig geslepen, dat je precies het borglipje van stekkertje weg kan drukken.
Daarna trek je de draad met stekkertje er zo uit. Bij weer terug monteren borglipje iets verder open zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan