Het Voorne-Putten topic deel 44, motoren uit het vet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat vind ik echt retegave dempers, heb ik ook nog naar gezocht voor de sp, maar niet te verkrijgen...
Zijn ook niet voor de Tuono verkrijgbaar, maar via de importeur een kunnen regelen die past(55mm) ik heb wel mijn oude linkpijp gebruikt waar een mivv GP op zat, beugel moeten beugen voor de ophanging.
 
full

Deze toch Bassie?
 
Ja man, echt :9~

Edit: Heb je trouwens een andere Tuono of heb je die voorzien van een andere kleur of andere kuipen?
 
Laatst bewerkt:
Goodridge Pijnacker, zit achter modelbouw Quartel
Ok, houd ik ff in gedachten. Weet nog ff niet hoe ik dit het beste aan kan pakken. Of eerst een afspraak met Ton maken om de radiateurs te demonteren en te monteren. Dan weet ik precies wat ik nodig ga hebben aan onderdelen + lengte leidingen. Of dat ik eerst adhv de mail de onderdelen ga bestellen en dan de boel in 1x ga regelen bij Ton.

Ik begreep dat ik de oem koelslangen kan hergebruiken, maar kreeg ook deze mail met benodigde onderdelen (waarschijnlijk zonder hergebruik koelslangen). Wil niet onderdelen gaan bestellen voor Jan L, maar als er toch wat besteld moet worden, weet ik niet waar die zooi hier kan bestellen :/

I recommend keeping the thermostat on street bikes. For this you’ll need -

3 x 90 degree 25mm (1”) i.d. hose bends
2 x 45 degree 25mm (1”) i.d. hose bends

(you’ll also need a couple of short straight sections but these can be made up from the off-cuts from the elbows.

You’ll also need a 9” length of 13mm (.5”) i.d. wire-core flexible hose.

The Samco part numbers for these are:

E90-25 (x2)
E45-25 (x3)
XFL-13

I have used EPDM auto rubber hoses from Hoseworld in the UK, here’s the link:

AUTOMOTIVE & MARINE HOSE - Shop

I have used AN-6 size fittings from Earles for the oil lines. The ones on my own bike have straight female connectors on the oil cooler end and 45 degree female connectors on the crankcase end. There are suggested sizes in the instal guide but definitely measure your own. Instal the radiators first and make sure they fit with the fairings before cutting the oil lines and installing those.
 
Laatst bewerkt:
Ja man, echt :9~

Edit: Heb je trouwens een andere Tuono of heb je die voorzien van een andere kleur of andere kuipen?
Nee is nog steeds dezelfde, na mijn klappertje bij de botlektunnel heb ik al het rood in zwart uitgevoerd, orgineel rood heb ik nog wel, en elke keer een verandering is ook wel leuk, heb hem nu al meer dan 9 jaar en nog steeds gaaf om te gaan rijden. Paar weken geleden is tie omgereden door een collega, spiegels kapot en wat andere kleine dingen, dus nu nieuwe spiegels en een nieuwe uitlaat.
 
Nee is nog steeds dezelfde, na mijn klappertje bij de botlektunnel heb ik al het rood in zwart uitgevoerd, orgineel rood heb ik nog wel, en elke keer een verandering is ook wel leuk, heb hem nu al meer dan 9 jaar en nog steeds gaaf om te gaan rijden. Paar weken geleden is tie omgereden door een collega, spiegels kapot en wat andere kleine dingen, dus nu nieuwe spiegels en een nieuwe uitlaat.
Oh ja, dat nieuws staat mij nog bij ja :/ Zonde dat ie omver gereden is, maarja, ff verzekeringswerk en klaar. Wel gelijk een goede reden voor een heule dikke dempert :P Blijf die Tuono's gaaf vinden, heb er eens een proefrit op gemaakt, maar moest toen nog teveel bijleggen bij inruil...
 
Laatst bewerkt:
_O- Ben er nog niet eens mee klaar... Maar die gaat niet meer weg :N Zodra ik last van mijn donder krijg vanwege de zithouding, komt er een SBK-kit op en gaan we weer vrolijk verder :] Zou er wel een Tuono voor erbij willen :9
Edit: Maar ik wil zoveel en laat mijn portemonnee nou niet echt mee willen werken... :/
 
Laatst bewerkt:
Was ook een grapje, ik heb wel eens op de SP1 van mijn zwager gereden, ik had het idee of ik direct met de vooras aan het sturen was! Wel power in die dikke 2 cilinder, ik heb nooit begrepen dat ie hem heeft weg vedaan, echt brute power!
 
Goeiemorgen, collega en ik gaan vol gas de 70ies op aan het werk! Engineering met Black Betty - RamJam !

Werkseee :W Bijna weekend!
 
Weekend is goed begonnen, gisteravond al naar de Pirates otc geweest.

Voorspelbaar verhaal. Wel aardig, niet spectaculair. Wel mooie computerbeelden/simulaties maar daar raak ik inmiddels ook al erg aan gewend.
 
Weekend is goed begonnen, gisteravond al naar de Pirates otc geweest.

Voorspelbaar verhaal. Wel aardig, niet spectaculair. Wel mooie computerbeelden/simulaties maar daar raak ik inmiddels ook al erg aan gewend.

Nu al weekend ??

Jaa het is voorspellend verhaal, maar vond wel leuk om te kijken! :)
 
Aloha :W

Bevalt je nieuwe brommert je nog? :]

Heerlijk!
In ieder geval... sinds er een nieuwe ECU in zit :) :]
Stuurt heerlijk, is bloedsnel maar geeft me genoeg vertrouwen.
Sturen in de Eiffel was ook leuk, maar ga wel zelf naar een GPS systeem kijken. Ik hou ervan om te weten wat voor bochten er komen.

Nu binnenkort nog naar de dealer voor een terugroepactie maar daar heb ik het tot nu toe nog te druk voor gehad helaas.

Jij gaat ook lekker met je knutsels. Is die brommert van jou ooit af? :P
 
Toch naar de mac gereden, staat daar bij toeval een groep aprilia's en een duc, heerlijk meegereden rondje voorne putten, met eindpunt hellevoet. Ik weer blij😎 lekker ff knallen met de brommert!
 
Mogguh :W

Gisterenavond niet kunnen rijden, zat met slapende kids die nog niet alleen thuisgelaten kunnen worden...

@ Viv: Fijn dat ie goed bevalt, het is een dikke machine :9 Wat was het probleem met de ecu en voor wat is de terugroepactie?
Zo'n navigatie is zeker prettig als je in een onbekende omgeving rijd, je kan er ook gelijk mooie routes in zetten :]

Het einde is in zicht, front radiateurs gaan er binnenkort op, dan is het wachten op de kuipen, die zijn nog in de maak. Dan wil ik nog een andere achterrem (en als ik er eentje voor een fatsoenlijke prijs tegenkom, een endurance tank). 2018 is het jaar dat ie helemaal af komt *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan